Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه سرایان گفت: با تفکر جهادی و انقلابی می‌توان کاری کرد که اقتصاد و تولید در کشور رونق بگیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد نجمی‌پور امام جمعه سرایان در گفت‌وگو با خاورستان، پیرامون شعار سال 98 با عنوان " رونق تولید" اظهار کرد: مقام معظم رهبری برای ششمین سال است که شعار اقتصادی برای هر سال تعیین می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: متاسفانه طی سال‌های گذشته عنوان شعار سال در حد یک بنر و سربرگ نامه‌های ادارات بوده و شعارهای مقام معظم رهبری برای عنوان هر سال مغفول واقع شده است.

 

امام جمعه سرایان بیان کرد: مطالبه مردم از دولت‌مردان این است که شعاری که مقام معظم رهبری هر سال معرفی می‌کنند در دستور کار جدی همه نهادها و حتی قوای سه‌گانه باشد.

 

نجمی‌پور عنوان کرد: رونق تولید نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور دارد و با رونق گرفتن تولید بخشی از مشکلات اقتصادی که مردم دارند و بسیاری از کارخانجات کوچک و بزرگی که تعطیل شده است، رونق خواهد گرفت.

 

وی اظهار کرد: اگر در سال‌های گذشته به شعار سال به صورت جدی توجه و اقتصاد مقاومتی عملیاتی می‌شد شاید شاهد این همه گرانی و افسار گسیختگی در بحث کالاهای اساسی مردم نبودیم.

 

امام جمعه سرایان گفت: با شعار سال نباید شعاری برخورد کرد. باید باید مدیران اجرایی کشور در گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری برای چهل سال دوم بیان کردند جدی‌تر با شعار سال برخورد کنند و اولویت‌های کشور را مد نظر قرار دهند.

 

نجمی‌پور ادامه داد: در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها نیز باید شعار سال جدی گرفته شود و نگذارند که شعار سال فقط به روی کاغذ نوشتن باشد. به نظر می‌رسد همه مدیران باید به شعار سال توجه جدی داشته باشند و ان‌شاء‌الله امسال شاهد شکوفایی بیشتر رونق اقتصادی و تولید در کشور باشیم.

 

وی افزود: زمانی شاهد رونق تولید خواهیم بود که کالای ایرانی و داخلی خریداری شود که به اقتصاد کشور خیلی کمک می‌شود.

 

امام جمعه سرایان تصریح کرد: متاسفانه طی سال‌های اخیر شعارهای سال خیلی عملیاتی نشد. شعار اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری چند سال قبل مطرح کردند هنوز به خوبی عملیاتی نشده است. ضمن اینکه شعارهای سال‌های قبل کهنه نشده و اقدامات انجام شده نیز باید ناظر به همه شعارهای سال‌های قبل باشد و مدیران نیز با جدیت بیشتر نسبت به شعارهای سال توجه داشته باشند.

 

رونق اقتصادی داخلی در گرو تفکر انقلابی و جهادی است

نجمی‌پور گفت: یکی از راه‌های تولید این است که به اقتصاد درون کشور توجه کنیم. مقام معظم رهبری نیز در این خصوص گفتند: "برخی از مشکلات ما مربوط به درون کشور است و مردم و مسئولان در درون کشور باید با هم متحد باشند". با تفکر لیبرالی نمی‌توان اقتصاد کشور را اصلاح کرد. با تفکر جهادی و انقلابی می‌توان کاری کرد که اقتصاد و تولید در کشور رونق بگیرد.

 

وی با اشاره به تعطیل شدن بخشی از کارخانجات در کشور اظهارکرد: شاید برخی از تعطیلی‌ها به دلیل سودهای زیاد بانکی بوده یا برخی درآمد کافی نداشتند یا از طرف دیگر مشتری خوبی برای فروش محصولات کارخانجات وجود نداشت و از نظر بازاریابی با مشکل مواجه بودند. اما حال مهم این است که این کارخانجات احیا شود.

 

امام جمعه سرایان گفت: وقتی کارخانجات احیا شود باعث اشتغال‌زایی خواهد شد .چراکه امروز یکی از مشکلات کشور بحث اشتغال جوانان است که باید توجه ویژه به آن شود.بحث مشکل آب از دیگر مشکلات استان است که باید به آن توجه شود.

 

نجمی‌پور تاکید کرد: مدیران کشور بیایند برای سال آینده یک برنامه ریزی درست و نقشه‌ راهی در سطح کلان کشور و در استان‌ها و شهرستان‌ها ایجاد کنند که در راستای کسب و کار و اشتغال جوانان باشد و بتوان شعار سال را نیز عملیاتی کرد.

 

وی افزود: اگر از تولید داخلی استفاده کنیم باعث رونق کسب و کار، کارخانجات، جوانان و به اقتصاد کشور کمک خواهد شد.اما اگر از تولید خارجی استفاده کنیم سرمایه کشور به جیب سازندگان محصولات خارجی می‌رود.

 

امام جمعه سرایان گفت: شعار سال خطاب به همه مدیران و سران قوا است. اگر در مواردی شاهد مشکلاتی هستیم باید با باعث و بانی آن برخورد شود. نظارت‌ها جدی‌تر باشد که اگر این کارها اتفاق بیفتد شاهد رونق تولید خواهیم بود.

 

نجمی‌پور بیان کرد: برخی از مشکلات موجود در سطح استان بین همه شهرستان‌ها مشترک است مثلا موضوع آب موضوعی است که در تمام استان وجود دارد. برخی از شهرستان‌ها دارای پتانسیل‌های خاص خود هستند و در شهر سرایان موضوع معادن و گردشگری مهم است که اگر در این زمینه‌ها سرمایه گذاری شود منجر به رونق اقتصادی خواهد شد. هر شهرستانی به تناسب ظرفیتی که دارد باید به آن توجه شود.خراسان‌جنوبی دارای محصولات استراتژیک فراوانی است که اگر به فرآوری و بسته‌بندی آن توجه شود باعث رونق تولید و رونق اقتصادی در استان خواهد شد.

 

صادارت منجر به رونق تولید می‌شود

وی خاطرنشان کرد: بحث صادرات یکی از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه شود. بحث توسعه هر شهرستانی را مجموعه استانداری می‌تواند پیگیری کند. با تشویق و دعوت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در استان می‌توان شاهد رونق تولید در استان بود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۵۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد

ایسنا/تهران امام جمعه شهرستان شهریار گفت: معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی، ولایتمداری، آرمان خواهی، خودسازی، تولید فکر و توانایی تبدیل تهدید به فرصت را داشته باشد که باید بدانیم معلم تراز در انقلاب اسلامی علامه شهید مرتضی مطهری است.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی نوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: ۱۲ اردیبهشت ماه شهادت علامه مرتضی مطهری و روز معلم نامگذاری شده است. شهید مطهری فقط یک فرد نبود. بلکه یک مکتب، گفتمان و جریان بود برای همین است که دشمن این شخصیت گرانقدر را ترور کرد. 

وی در ادامه افزود: دلیل تبدیل این عالم بزرگ به مغز متفکر جهان اسلام تقوا، تلکیف‌مداری و تکلیف‌شناسی، اسلام‌شناسی و پایبندی به اسلام، موقعیت‌شناسی و میدان‌شناسی ایشان بود. 

حجت‌الاسلام حسینی نوری با اشاره به روز کارگر و دیدار اخیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با این عزیزان اظهار کرد: فرق بین ما و دیگر نظام‌های دنیا این است که آن‌ها کارگر را به عنوان یک ماشین کار تصور می‌کنند اما در اسلام نفس کار ارزشمند است و اگر کسی در مسیر کار شرافتمندانه و به دست آوردن رزق و روزی حلال جان خود را از دست دهد، ارزش یک شهید را دارد.

امام جمعه شهرستان شهریار با اشاره به روز شوراها خاطرنشان کرد: ۹ اردیبهشت ماه روز شوراها است. اسلام اهمیت زیادی به امر شورا و مشورت قائل شده است و عقل جمعی را برتر از عقل فردی می‌داند. از وظایف مهم شورا در شهر، انتخاب شهردار، نظارت، پژوهش، برنامه ریزی و تصویب بودجه، ارائه خدمت به مردم و نظارت بر عملکرد شهردار و شهرداری‌ها است.

وی در پایان افزود: متاسفانه در کشور ما برخی از شوراها با اهداف اصلی و قانونی خودشان فاصله دارند و سیاست زده شده اند که باید از این فضا خارج شده و خدمات بهتری به مردم ارائه دهند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عمل به شعار سال و مردمی شدن اقتصاد نجات‌بخش تولید است
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه به مسئله کار و کارگران است
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است
  • توسعه اجتماعی شاخص‌ترین دارایی نظام است
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی