Web Analytics Made Easy - Statcounter

علاوه تظاهرات هزاران سوری در محکومیت اقدام دونالد ترامپ درخصوص بلندی های جولان عربستان سعودی، بحرین و ژاپن نیز به این اقدام واکنش شدید نشان دادند اعتراض هزاران سوری به تصمیم ترامپ درباره بلندی های جولان

به گزارش صدا و سیما به نقل از اسوشیتدپرس، هزاران نفر از مردم سوریه در اعتراض به تصمیم رئیس جمهور آمریکا در خصوص بلندی های جولان, تظاهرات کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هزاران سوری در شهرهای مختلف این کشور به خیابان ها آمدند تا به تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان را به رسمیت شناخته است, اعتراض کنند. صبح روز سه شنبه, هزاران تظاهرکننده در شهرهای سویدا و درعا سوریه با حمل پرچم های سوریه و فلسطین و نیز پلاکاردهایی که روی آن نوشته شده بود «جولان متعلق سوریه» است، تصمیم ترامپ را محکوم کردند.

اعتراض عربستان و بحرین به تصمیم ترامپ/ بلندی های جولان بخشی از خاک سوریه است

عربستان سعودی و بحرین اعلام کردند که بلندی‌های اشغالی جولان را بخشی از خاک سوریه می دانند.
 

عربستان سعودی و بحرین تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی «SPA» این کشور بلندی‌های اشغالی جولان را بخشی از خاک سوریه می داند.

بر اساس این گزارش عربستان تاکید کرد: این اقدام مغایر حقوق بین‌المللی و شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

همچنین وزارت امور خارجه بحرین نیز اعلام کرد: این تصمیم به تلاش‌ها برای برقراری صلح و امنیت در خاورمیانه آسیب وارد می کند.

گفتنی است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در کاخ سفید فرمانی را که در آن حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان از سوی ایالات متحده به رسمیت شناخته می شود را امضا کرد.

اسرائیل، بلندی‌های جولان را در جریان «جنگ شش روزه» سال 1967 اشغال و در سال 1981 انضمام آن به خاک خود را اعلام کرد، اما این اقدام از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته نشده است.    

واکنش ژاپن به اقدام ترامپ/ توکیو بلندی های جولان را متعلق به اسرائیل نمی داند

باشگاه خبرنگاران جوان : سخنگوی دولت ژاپن به اقدام رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر امضای سند حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان واکنش نشان داد.
آسیا ویژن به نقل از «ان‌اچی‌کی» اعلام کرد، سخنگوی دولت ژاپن به اقدام رئیس جمهور آمریکا مبنی بر امضاء سند حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان واکنش نشان داد. سخنگوی دولت ژاپن روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد موضع ژاپن درباره بلندی‌های جولان تغییر نخواهد کرد و آن را به عنوان بخشی از اراضی رژیم صهیونیستی به رسمیت نخواهد شناخت.

یوشیهیده سوگا، دبیر کابینه دولت ژاپن پس از اقدام دولت آمریکا در نشستی خبری تاکید کرد: دولت ژاپن این اقدام را به رسمیت نمی‌شناسد و از نزدیک اوضاع را زیر نظر خواهد داشت. ژاپن قصد دارد نیرو‌های دفاع شخصی را به مقر‌های نیرو‌های چند ملیتی و ناظران صلح سازمان ملل برای نظارت بر حفظ آتش بس میان مصر و رژیم صهیونیستی در صحرای سینای مصر اعزام کند. سوگا افزود اقدام ترامپ بر برنامه دولت ژاپن برای اعزام نیرو‌های صلح بان تاثیری نخواهد گذاشت.

تارو کونو، وزیر خارجه ژاپن هم روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: ژاپن بر موضع خود مبنی بر به رسمیت نشناختن الحاق بلندی‌های جولان به اسرائیل باقی خواهد ماند./

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۶۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان بازنگری اساسی در تعریف حقوق بین‌الملل

اما وقایع چندماهه اخیر در فلسطین، نشان داد این قواعد وآموزش آن نیاز به بازنگری جدی دارد؛ زیرا برخی از این قواعد برای کمک به برقراری مسالمت‌آمیز ارتباط میان تمامی ملت‌ها وضع شده است و هنگامی که هدف آن قاعده محقق نمی‌شود قطعاً کارکرد خود را ازدست می‌دهد.

همانند قاعده کشتیرانی در آب‌های آزاد که براساس (بند ۱ ماده ۵۲) کنوانسیون حقوق دریاها که طبق آن کشتی‌ها در دریای آزاد تابع هیچ قدرتی نیستند؛ بنابراین کشورهای صاحب قدرت حق اعمال نفوذ در کشتیرانی سایر کشورها را ندارند، اما درعمل شاهد آن هستیم کشور آمریکا بارها به بهانه‌های سیاسی اما با اعمال قدرت حقوقی مانع کشتیرانی کشور ایران و تجارت از طریق دریا شده است تا جایی که کشتی‌های کشور ما را به نفع خود توقیف و مصادره می‌کند و نهادهایی که باید ضمانت اجرا را علیه دولت آمریکا اعمال کنند، نه تنها از مکانیسم‌های موجود در حقوق بین‌الملل استفاده نمی‌کنند، بلکه روش‌های قانونی دیگری برای توجیه اعمال غیرقانونی آمریکا وضع نمی‌کنند.

این امر موقوف به همین قاعده نیست و سایر قواعد دیگر بین‌المللی دستخوش این اعمال قدرت در عمل شده‌اند، همانند حق برپایی تظاهرات مسالمت‌آمیز و ایمن که سازمان عفو بین‌الملل هم بر آن تأکید دارد، ولی درعمل توسط بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی در قضیه تظاهرات دانشجویان در اعتراض به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه ، خدشه‌دار شده است.

موارد مذکور تنها موارد جزئی از قواعدی است که برای سایر کشورها تجویز و در عمل برای برخی کشورها نادیده انگاشته می‌شود.

این‌ها بخشی از مواردی است که بعضاً سایر کشورها هم ممکن است با آن درگیر شوند و توسط نهادهای بین‌المللی با برخورد متناقض مواجه شوند، اما نقض حقوق بین‌الملل توسط رژیم صهیونیستی فصل متفاوتی از این تناقضات آشکار را پدید آورده که هیچ کشوری تاکنون مشابه آن را ندیده است، به گونه‌ای که حتی برای حمایت از رژیم صهیونیستی برخی از قوانین حقوق بشری در کشورهایی همچون آمریکا تغییر یافته و اعتراض به اقدامات را غیرقانونی شناخته است!

از همین رو در نظم نوین جهانی و در شرایطی که حقوق ملت‌ها با افزایش توان نظامی و گسترش قدرت بازدارندگی تحقق می‌یابد، حقوق بین‌الملل و ارتباط جهان پیرامون از راه‌های حقوقی و دیپلماتیک نیاز به یک بازنگری اساسی و وجوب تعریف جدید از آن برای اساتید، دانشجویان و کاربران حقوق بین‌الملل در عمل دارد تا منافع و امنیت ملی را به بهانه رعایت این حقوق بین‌الملل پراز تناقض و جانبدارانه، ذبح کند و از طرف دیگر افکار کاربران عرصه حقوق بین‌الملل را با این زوایای پنهان آشنا و تحلیل‌های تئوری را به واقعیت جامعه بین‌الملل نزدیک کند.

دیگر خبرها

  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • حمله جدید حزب الله به سرزمین های آشغالی و بلندی های جولان با ده‌ها موشک
  • آیت‌الله حسینی همدانی: هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند/ دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند/ هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند
  • زمان بازنگری اساسی در تعریف حقوق بین‌الملل
  • ارتش ایران حمله به کدام بندر اسرائیل را تمرین کرد؟ پاسخ رسانه عربی
  • ارتش ایران هدف قرار دادن کدام بندر اسرائیل را تمرین کرد؟ پاسخ رسانه عربی
  • سازمان همکاری‌ اسلامی از همه کشورها خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند
  • کدام کشورها در سال ۲۰۲۴ بیشترین تعداد میلیاردرهای جهان را دارند؟ (+ اینفوگرافی)
  • کدام کشورها بیشترین تعداد میلیاردرهای جهان را دارند؟ + اینفوگرافیک