Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه الزیتونه تونس باوجود درخواست ریاست جمهوری این کشور از اعطای مدرک دکترای افتخاری به پادشاه عربستان امتناع کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، «هشام قریسه» رئیس دانشگاه الزیتونه تونس با درخواست رئیس جمهوری تونس مبنی بر اعطای دکترای افتخاری به «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان مخالفت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قریسه در توجیه رد اجرای درخواست ریاست جمهوری، گفت: رد این درخواست به منزله عناد یا مخالفت نیست، بلکه این دانشگاه اینگونه مدارک را اعطا نمی کند؛ علاوه براینکه تضمینی برای دور کردن این موسسه از نزاع های سیاسی است.

رئیس دانشگاه الزیتونه گفت:  مواضع دانشگاه الزیتونه همیشه روشن است. تاکنون ابزاری برای خدمت دولت نبوده است و هرگز نیز وسیله تخریب و تناقض نهادهای دولتی نبوده است.

 

وی تاکید کرد: این درخواست را رئیس جمهوری تونس در آغاز اجلاس عربی در تونس ارایه داد. وی از من خواسته است که مدرک دکترا را به پادشاه عربستان بدهم نه ولیعهد.

این درخواست آنگونه که در برخی از مقالات توصیف شده است، با فشارهای وحشتناک نبوده است. این درخواست تنها یک پیشنهاد از سوی ریاست جمهوری بوده است.

هشام قریسه گفت: این دانشگاه تنها این مدارک به علما و اندیشمندان می دهد. این کشور راههای دیگری برای تجلیل و تکریم از «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان دارد.

دانشگاه الزیتونه نخستین دانشگاه در جهان اسلام در شهر تونس به شمار می آید. این دانشگاه در نشر فرهنگ عربی اسلامی نقش بسزایی داشته است.  این دانشگاه استادان بزرگی همچون «ابن عاشور»، «صالح النیفر»، «شیخ الحبیب»، «شیخ طاهر»،«طاهر الحداد» و «عبدالرحمن این خلدون» فیلسوف جهان اسلام را تربیت کرده است. در کنار این دانشگاه، قدیمی ترین مسجد تونس که متعلق به سال 1300 است، وجود دارد.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیل بارندگی و سیلاب خسارت سیل مسافران نوروزی سیل شیراز شیراز کمک به سیل زدگان خبرگزاری شبستان سیلاب بارش باران دکترای افتخاری سلمان بن عبدالعزیز تونس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۲۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای جنجالی شدن اهدای دکترای افتخاری به رئیسی

در همین رابطه ادعایی مطرح شد مبنی بر اینکه مدرک دکترای افتخاری، از سوی یک دانشگاه فرعی پاکستان و توسط معاون این دانشگاه به آیت‌الله رئیسی اهدا شده است.

این ادعا درحالی است که اولاً دانشگاه کراچی بزرگترین دانشگاه دولتی در پاکستان است؛ ثانیاً در مراسم اعطای این مدرک افتخاری «حکمران» ایالت سند پاکستان به عنوان رئیس هیأت امنای دانشگاه‌های کراچی حضور داشته و دکترخالد عراقی رئیس دانشگاه کراچی که اعطاکننده این مدرک بوده، طبق قوانین پاکستان، همزمان عهده‌دار معاونت هیأت امنای دانشگاه نیز بوده است.

منبع: ایران

tags # سید ابراهیم رئیسی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • ماجرای جنجالی شدن اهدای دکترای افتخاری به رئیسی
  • در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • توجیه روزنامه دولت: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیس جمهور ، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • روزنامه دولت توجیه کرد: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • واکنش به حواشی دکترای افتخاری رئیسی در کراچی
  • واکنش به حواشی دکترای افتخاری رئیسی از دانشگاه کراچی
  • واکنش خبرگزاری دولت به انتقادات پیرامون دکترای افتخاری رئیسی در پاکستان
  • طرح ادعاهای بی‌اساس علیه دکترای افتخاری رئیسی از دانشگاه کراچی
  • ماجرای دکترای افتخاری رئیسی از دانشگاه کراچی پاکستان + عکس
  • بررسی ادعاها درباره مدرک دکترای افتخاری رئیسی