Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز امداد هوایی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اعلام گزارش عملیات امداد هوایی در 11 روز گذشته، از انتقال 20 مصدوم انواع حوادث و بیماران بدحال در مناطق صعب العبور و سخت گذر با بالگردهای امدادی هلال احمر به مراکز درمانی و بیمارستانی خبر داد.

کاپیتان سید علی خمیسی با اعلام گزارش خدمات امداد و نجات هوایی در طرح ملی امداد و نجات نوروزی 98 از 25 اسفند تا 7 فروردین، اظهار کرد: در این مدت، تمام عملیات پروازی 410 سورتی پرواز در مدت زمان 222 ساعت و پنج دقیقه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی توضیح داد: در این پروازها 20 مصدوم و بیمار به مراکز درمانی منتقل و 166 هزار و 520 کیلوگرم اقلام برای امدادرسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از حوادث جوی و اقلیمی و هزار و 337 نیروی عملیاتی به منظور امدادرسانی به هموطنان جابه جا شده است.
رئیس مرکز امداد هوایی هلال احمر از بکارگیری تمام امکانات مرکز امداد و نجات هوایی برای کمک فوری به مصدومان احتمالی انواع حوادث در کل کشور خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده، 24 فروند بالگرد امدادی این وظیفه خطیر را برعهده دارند.
خمیسی توضیح داد: این تعداد بالگرد امدادی توانایی انجام عملیات پرواز در حوزه های مختلف امداد و کمک رسانی، خدمات هوایی، سرویس‌های اضطراری پزشکی و ماموریت‌ های تجسس و نجات را دارند.
وی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر در سراسر کشور 27 پایگاه امداد هوایی در استان های گلستان، مازندران، آذربایجان شرقی، اردبیل، کرمان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، فارس، گیلان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، لرستان، خراسان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، قم، مرکزی، همدان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، اصفهان و تهران دارد که با توجه به نیاز هر استان، حوادث و نظایر آن بالگرد امدادی هلال احمر به شکل ثابت یا موقت در آنها مستقر می شود.
رئیس مرکز امداد هوایی هلال احمر از عموم مردم خواست تا در صورت قرارگرفتن در وضعیت های اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث و سوانح شهری، صنعتی و کارگاهی، جاده ای، دریایی و کوهستانی با شماره 112 مرکز پاسخگویی به انواع حوادث در سراسر کشور تماس بگیرند./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۲۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات طبیعت‌گرد ۵۸ ساله از مرگ حتمی در اشنویه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد، حمید محبوبی اظهار کرد: با تلاش نجاتگران هلال احمر اشنویه مرد ۵۸ ساله طبیعت گرد از مرگ حتمی نجات یافت.

وی با اشاره به موفقیت امدادگران در تلاش برای نجات فرد حادثه دیده افزود: تلاش چهار ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به فرد حادثه دیده در ارتفاعات تالاجار اشنویه نتیجه‌بخش بود.

محبوبی تصریح کرد: پس از چهار ساعت صعود در ارتفاعات تالاجار، نجاتگران به مصدوم حادثه‌دیده دسترسی پیدا کردند و بعد از کنترل علایم حیاتی و اقدامات پیش‌بیمارستانی و تثبیت، همچنین انتقال امن به پایین دست، مصدوم به مرکز درمانی منتقل شد.

مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت: مصدوم ۵۸ ساله به دلیل روشن‌کردن زغال در چادر دچار گازگرفتگی شده بود که با سرعت عمل نجاتگران هلال احمر از مرگ حتمی نجات یافت.

دیگر خبرها

  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود
  • طبیعت‌گرد ۵۸ ساله اشنویه‌ای از مرگ حتمی نجات یافت
  • نجات طبیعت‌گرد ۵۸ ساله از مرگ حتمی در اشنویه
  • نجات مرد ۵۸ ساله طبیعت گرد در ارتفاعات تالاجار اشنویه
  • طبیعت‌گرد اشنویه‌ای از مرگ حتمی نجات یافت
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز