Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@06:47:30 GMT

آب دریاچه ارومیه 40درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۴۷۸۷۶

وی تاکید کرد: ما تمام تلاش خود را برای حفظ روند افزایشی آب دریاچه به کار می‌گیریم، در حوضه آبریز دریاچه ۳۵۰ میلی متر بارش صورت گرفته است که قبل از افزایش ۴۰ درصدی آب دریاچه ارومیه، این میزان ۲۰۰ میلی متر بود. ناطقان:  استاندار آذربایجان شرقی ظهر امروز در حاشیه بازدید از دریاچه ارومیه در گفتگو با خبرنگاران گفت: در کنار بارش‌های خوب اخیر، ستاد احیای دریاچه نیز تلاش کرده و ۸۰ کیلومتر لایروبی در مسیر «آجی چای» صورت گرفته و با اصلاح الگوی کشت ۲۹ درصد آب در بخش کشاورزی صرفه جویی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمدرضا پورمحمدی با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته به احیای این دریاچه اظهار داشت: سال گذشته ۱۴۷ میلیارد تومان برای احیای دریاچه در نظر گرفته شد که فقط ۵۰ درصد آن تخصیص یافت ولی بودجه امسال هنوز مشخص نیست.


وی تاکید کرد: ما تمام تلاش خود را برای حفظ روند افزایشی آب دریاچه به کار می‌گیریم، در حوضه آبریز دریاچه ۳۵۰ میلی متر بارش صورت گرفته است که قبل از افزایش ۴۰ درصدی آب دریاچه ارومیه، این میزان ۲۰۰ میلی متر بود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی نیز با اشاره به اینکه هم اکنون تراز اکولوژیک دریاچه ۱۲۷۱ حدود متر است، تصریح کرد: این شرکت لایروبی رودخانه‌های منتهی به دریاچه را در دستور کار دارد و در کنار آن از اضافه برداشت‌ها جلوگیری می‌کند.

جلیل زاده افزود: در کنار هدایت روان آب‌ها به دریاچه بخشی از آب سد قلعه چای نیز به طرف دریاچه ارومیه هدایت شد و این دریاچه اوضاع رو به بهبودی دارد.

منبع: تسنیم برچسب ها: دریاچه ارومیه ، افزایش آب ، بارش ها

منبع: ناطقان

کلیدواژه: دریاچه ارومیه افزایش آب بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۷۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت دریاچه ارومیه

دیگر خبرها

  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر عبور کرد
  • آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر بالاتر رفت
  • وضعیت دریاچه ارومیه برخلاف خوش‌بینی‌ها بحرانی است!
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه
  • روند افزایشی دما در خراسان جنوبی / تضعیف سامانه بارشی در استان
  • پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی
  • ثبت بیشترین بارندگی در پیکوه طبس با ۲۱ میلی متر
  • بهار پربارش امسال با افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر