Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-28@23:59:05 GMT

هوا و جاده ها برفی و بارانی

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۵۴۷۴۷

بر اساس اعلام هواشناسی دامنه‌های البرز و جنوب غرب کشور امروز بارانی است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،    سامانه بارشی که از امروز وارد کشور می شود، فردا و پس‌فردا موجب بارش شدید باران، آبگرفتگی و احتمالا سیلاب در استان‌های کردستان، ایلام، کرمانشاه، گلستان، شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، و بخش‌های جنوبی آذربایجان غربی و شرقی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 با توجه به هشدارهای هواشناسی، مسئولان در استان‌های مختلف به ویژه در غرب و جنوب غرب کشور تدابیر لازم را برای مهار و هدایت سیلاب‌ها اتخاذ کرده‌اند.  وزیر نیرو گفت در روزهای آینده سدهای خوزستان حدود 3 میلیارد متر مکعب، آب ورودی خواهند داشت که حدود دو میلیارد متر مکعب بیشتر از ظرفیت خالی آنهاست. اردکانیان گفت بر اساس هماهنگی‌ها با سازمان هواشناسی و با همکاری مردم، آب اضافی سدها تخلیه می‌شود.  وزیر نیرو از پایش و رصد لحظه‌ای پهنه‌بندی سیل‌ها خبر داد و گفت خط قرمز دستگاه‌ها حفظ جان مردم است. تمام جاده‌های کشور از امروز درگیر برف و باران می‌‌شود.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه تمام جاده های کشور به  جز  محورهای استان سیستان و بلوچستان،از امروز تا دوشنبه درگیر باران و برف می‌شوند، گفت: با توجه به پیش‌بینی ورود موج جدید بارشی به کشور، روزهای 11 و 12 فروردین  روزهای مناسبی برای سفر به‌ویژه به‌سمت استانهای جنوبی، غربی و جنوب غربی نیست.  سرهنگ نادر رحمانی هشدار داد احتمال گرفتار شدن رانندگان در محورها به‌دلایلی چون طغیان رودخانه، سیلاب، لغزندگی سطح راه، کاهش دید، ریزش کوه و سقوط بهمن وجود دارد. 

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: هوا باران سیل هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۴۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آب و هوا امروز ۷ اردیبهشت؛ نیمه شرقی کشور بارانی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، امروز جمعه ۷ اردیبهشت در خراسان‌های شمالی، رضوی، جنوبی، کرمان، برخی نقاط استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، سمنان و ارتفاعات شرقی تهران، شنبه در برخی نقاط خراسان رضوی و جنوبی، یزد، کرمان، فارس، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شرق خوزستان، یکشنبه در جنوب کرمان و دوشنبه در ارتفاعات مرکزی البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس در برخی از ساعات رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گاهی گردوخاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش بینی می‌شود.

سه شنبه هفته آینده سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور شده و در مناطق غربی کشور بارش رخ خواهد داد. در سه روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و گاهی گردوخاک پیش بینی می‌شود.

همچنین تا اواسط هفته آینده روند افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور پیش بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی کشور وضعیت جوی امروز پایتخت را صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد گاهی افزایش باد پیش بینی کرد. بیشینه دمای تهران امروز ۲۵ و کمینه دما ۱۵ درجه خواهد بود.

کد خبر 6088876 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • شرایط ناپایدار برای مناطق غربی و جنوبی لرستان
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی  + جزئیات | امروز کدام مناطق بارانی است؟
  • چتر باران بر سر خراسان جنوبی
  • ‌فارس از امروز بارانی می‌شود/ تگرگ و صاعقه در راه است
  • رگبار باران و رعد و برق در ۷ استان طی امروز و فردا | ۳ روز گرد و خاکی در بخشی از کشور
  • وضعیت آب و هوا امروز ۷ اردیبهشت/ نیمه شرقی کشور بارانی می‌شود
  • وضعیت آب و هوا امروز ۷ اردیبهشت؛ نیمه شرقی کشور بارانی می‌شود
  • امروز و فردا این استان‌ها بارندگی دارند | صدور هشدار زرد هواشناسی + جزئیات
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه ۷ اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی ۳ استان