Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@00:43:17 GMT

سیاستمدار ضد جنگ انگلیس و موج حملات صهیونیست ها

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۵۴۸۸۱

سیاستمدار ضد جنگ انگلیس و موج حملات صهیونیست ها

لندن - ایرنا - لابی صهیونیسم طی چهار سال گذشته به‌عناوین مختلف تلاش کرده تا رهبر طرفدار فلسطین حزب مخالف دولت انگلیس را که محبوبیت بالایی نزدجوانان این کشور داردازعرصه سیاست کنار بزند،اماکارنامه جرمی کوربین نشان داده که او حاضربه باج دادن به صهیونیست ها نیست.

به گزارش ایرنا، سپتامبر سال 2015 بودکه پس از شکست سنگین «دیوید میلیبند» رهبر یهودی زاده سابق حزب کارگر در انتخابات پارلمانی، پیرمرد 66 ساله‌ای از کرسی‌های عقب مجلس عوام به خط مقدم مخالفت با دولت محافظه‌کار دیوید کامرون راه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تا پنج سال قبل از آن، مرز اختلاف‌های سیاسی میان دو حزب اصلی انگلیس یعنی محافظه‌کار و کارگر به حدی کاهش‌ یافته بود که میلیبند عملاً در نشست‌های پارلمانی، نقد مؤثری علیه نخست‌وزیر نداشت و برخی اصلاحات اجتماعی و سیاسی مدنظر او به حدی با واقعیت‌ها فاصله داشت که انگیزه‌ای برای جذب آرای خاکستری و راه یافتن او به خانه شماره 10داونینگ استریت به شمار نمی‌رفت.
از سویی دیوید کامرون که متوجه این مساله و شکاف در داخل حزب محافظه‌کار شده بود، با وعده برگزاری همه‌پرسی خروج انگلیس ازاتحادیه اروپا، توانست گفتمان اصلی کشور را به دست گرفته و سرانجام در انتخابات سال 2015 با کسب 330 کرسی در پارلمان از ائتلاف اجباری با حزب لیبرال دمکرات رها شود.
سه ماه بعد، ظهور جرمی کوربین که به فعالیت در نهادهای ضد جنگ و حقوق بشری معروف بود، شوک تازه‌ای را به فضای سیاسی انگلیس وارد کرد. جوانان این کشور که سال‌ها پس از مشارکت انگلیس در جنگ عراق و افغانستان، از سیاست ناامید شده بودند دوباره به صحنه بازگشتند و طولی نکشید که فضای مجازی پر شد از کلیدواژه‌ها و هشتگ‌هایی که در حمایت از کوربین به راه افتاد.
از سویی اظهارنظرهای جنجالی و ساختارشکن کوربین بلافاصله تیتر اول رسانه‌ها شد. او گفته بود که در مراسم معارفه به‌عنوان رهبر حزب مخالف در مقابل ملکه زانو نخواهد زد ودرتشریفات سلطنتی شرکت نمی کند. به‌تدریج پوشش ساده و نخواندن سرود ملی انگلیس در یک مراسم رسمی تا مخالفت باسیاست‌های جنگ‌طلبانه، طرفداری از ایران، سوریه، فلسطین و به‌ویژه حزب‌الله کوربین را به چهره‌ای جنجالی تبدیل کرد.
درست سال قبلش بود که کوربین به مناسبت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مرکز اسلامی انگلیس (دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری) سخنرانی کرده بود.
کوربین که به‌تنهایی و با دوچرخه به مرکز اسلامی انگلیس رفته بود با اشاره به محل جغرافیایی آن‌که دقیقاً بین محله اعیان‌نشین وست مینستر و محله فقیرنشین کیلبرن قرار دارد به شوخی گفت که این نشانه آن است که مرکز اسلامی هم فقرا و هم اغنیا را موردتوجه قرار داده است.
وی گفت که شخصاً یک فعال ضد تسلیحات هسته‌ای بوده و از پانزده‌سالگی در زمینه خلع سلاح هسته‌ای فعالیت کرده است.این سیاستمدار انگلیسی که از بینان‌گذاران و اعضای اصلی «ائتلاف ضد جنگ» است افزود که همیشه مخالف دخالت کشورش در عراق و افغانستان بوده و از اینکه پارلمان کشورش در سال 2013 به مشارکت انگلیس در جنگ سوریه رأی منفی دادند، خرسند است.
کوربین عنوان کرد سال گذشته که بحثی درباره ایران در پارلمان جریان داشت درباره تاریخ روابط ایران و انگلیس سخن گفته و تاریخچه دخالت‌های استعماری و مشارکت در کودتای 28 مرداد را به نمایندگان دیگر یادآور شده است. اما برخی از آن‌ها به این بهانه که این مسائل مربوط به گذشته است از اهمیت دادن به آن طفره رفته‌اند.
او مدعی شد که تاریخ روابط ایران و انگلیس دراوضاع فعلی بسیار تأثیرگذار بوده و توجه به آن بسیار مهم است. این سیاستمدار انگلیسی به تاریخ دخالت‌های انگلیس درایران به‌منظور حفظ مسیر دسترسی به هند و تسلط بر چاه‌های نفت اشاره‌کرده و گفت که رابطه انگلیس با مردم ایران هیچ‌وقت خوب نبوده است.
کوربین خود را جزو اولین نمایندگانی دانست که در جریان جنگ تحمیلی در مورداستفاده از سلاح‌های شیمیایی در پارلمان سؤال مطرح کرده بود. وی گفت بااینکه شخصاً حتی با استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای به دلایل زیست‌محیطی مخالف است اما می‌داند که ازنظر قانونی ایران کاملاً حق دارد که از انرژی هسته‌ای استفاده کند.
وی با اشاره به ان پی تی گفت که این معاهده دو فصل مهم دارد که معمولاً همه فصل دوم را فراموش می‌کنند. در فصل اول کشورهای فاقد سلاح اتمی تعهد می‌دهند که به دنبال این سلاح نروند و این بخش را همه می‌دانند اما در بخش بعدی کشورهای دارای سلاح هسته‌ای تعهد می‌دهند که اولاً زرادخانه‌های اتمی خود را کاهش داده وثانیاً به کشورهای دیگر برای دستیابی به سلاح اتمی کمک نکنند؛ که دراین رابطه انگلیس، کوتاهی کرده است.
او در پایان ضمن برشمردن شاخصه‌های انقلاب اسلامی آن را نشانه مدارای اسلام نسبت به سایر مذاهب توصیف کرد.

**یهودستیزی بهانه‌ای برای مقابله با محبوبیت کوربین
کوربین از همان ابتدای کار مشخص کرد که برخلاف عمده سیاستمداران غرب به رژیم صهیونیستی باج نخواهد داد.او خود را دوستدار حزب‌الله، فلسطین، انقلاب اسلامی و مخالف سیاست‌های جنگ‌طلبانه تل‌آویو معرفی کرد. وی همچنین برای اولین بار در تاریخ انگلیس «وزیر صلح» را به ساختار کابینه در سایه اضافه کرد تا به‌این‌ترتیب راهبرد صلح‌طلبی حزب تحت امرش را در سیاست خارجی به ثبت برساند.
به همین خاطر بود که از آوریل سال 2016 یعنی 6 ماه پس از پیروزی کوربین، لابی صهیونیسم تبلیغات گسترده و بی‌وقفه‌ای را علیه وی به راه انداخت و او را مخالف دین یهود جا زد.
ناز شاه اولین نماینده حزب کارگر بود که به دلیل پیامی که سال‌ها قبل درتوییتر مبنی بر انتقال رژیم اسرائیل به آمریکا ارسال کرده بود هدف حمله لابی صهیونیسم قرار گرفت و از عضویت در حزب تعلیق شد. او سه ماه پس از عذرخواهی از جامعه یهودیان انگلیس و پس از دریافت یک هشدار کتبی، به پارلمان بازگشت. هم‌زمان کن لیوینگستون شهردار اسبق لندن که به دفاع از خانم شاه در رادیو سخن گفته و آدولف هیتلر رهبر حزب نازی آلمان را صهیونیست خوانده بود هم از عضویت در حزب کارگر و مجری‌گری در رادیو تعلیق شد.
کوربین برای ساکت کردن موج انتقادها، شامی چاکراباتی یهودی زاده را به‌عنوان مسئول تحقیقات درباره یهودستیزی در حزب کارگر گماشت. او دو ماه بعد با انتشار گزارشی نتیجه گرفت که معضلی به‌عنوان یهودستیزی در حزب کارگر وجود ندارد و کوربین او را به عضویت مجلس تشریفاتی اعیان منصوب کرد.
اکتبر همان سال، کمیته پارلمانی وزارت کشور انگلیس دوباره حزب کارگر را به اهمال در برخورد قاطع با یهودستیزی متهم و ادعا کرد که این حزب فضای امنی را برای مخالفت با یهودیان ایجاد کرده است.
یک سال بعد کوربین در کنفرانس سالانه حزب کارگر ازاجرای قوانینی خبر داد که با یهودستیزی برخورد قاطع‌تری صورت خواهد گرفت.چند ماه بعد هم او، از اینکه در فیس‌بوک طرح هنرمندی که یهودیان را افرادی قمارباز نقاشی کرده، تمجید کرده بود عذرخواهی کرد.
در ماه «می» سال 2018، کن لیوینگستون به‌طور کامل از عضویت حزب کارگر کناره‌گیری وعنوان کرد که پرونده تعلیق او از این حزب، فشار مضاعفی را بر اعتبار و فعالیت‌های حزب کارگر گذاشته است؛ بااین حال فشارها ادامه داشت تا اینکه سرانجام حزب کارگر تابستان گذشته مجبور شد تا یهودستیزی را بر اساس تعریف انجمن صهیونیستی یادبود هولوکاست به رسمیت بشناسد و به‌این‌ترتیب انتقاد از رژیم صهیونیستی جرم شناخته شود.
در کنار این تحولات، اتهام‌هایی همچون همکاری سابق کوربین با شبکه «پرس تی وی»، سخنرانی او در مرکز اسلامی انگلیس، سکوت در پرونده نازنین زاغری که به جرائم امنیتی درایران محکوم است، حمایت ازبشار اسد، مخالفت بادنباله روی لندن از سیاست‌های آمریکا و افزایش هزینه‌های دفاعی انگلیس از دیگر مسائلی است که طی چهار سال گذشته اعتبار او را تحت‌الشعاع قرار داده است.
نایجل فاراژ رهبر سابق حزب استقلال انگلیس (یوکیپ) که به دلیل برخورداری از دیدگاه‌های افراطی ازصحنه سیاست رانده‌شده ، چندی پیش با انتشار یادداشتی در نشریه ساندی اکسپرس کوربین را به حمایت از ایران متهم کرد.
فاراژ که این روزها به شغل مجری‌گری در شبکه رادیویی «ال.بی.سی» مشغول است ایران را یک قدرت اتمی و تهدید جدی برای امنیت دنیا خواند که جرمی کوربین از آن حمایت می‌کند.
وی نوشته است: من تمام رسانه‌ها را جستجو کردم اما اثری نیافته‌ام که نشان دهد کوربین، فردی که به او با عنوان نخست‌وزیر آینده یاد می‌شود، در مورد این بحران اظهارنظری کرده باشد.
این فعال سیاسی مدعی شد ایران از غرب متنفر است و برای سربازان بریتانیایی و آن‌هایی که از خاک این کشور حمایت می‌کنند آرزوی مرگ می‌کند. این در حالی است که به گفته او کوربین در برابر این رفتار ایران سکوت کرده و سخنی به زبان نمی‌آورد.
فاراژ در ادامه به سخنرانی کوربین درمرکز اسلامی انگلیس اشاره و عنوان کرد: کسی که آن روز سخنرانی کرد، جرمی کوربین واقعی نماینده حزب کارگر بود کسی انتظار نداشت روزی رهبر حزب کارگر شود و سیاست مضحک دانشجویی خود را برای هرکس اعلام کند.
این فعال سیاسی ابراز داشت، کوربین به‌رغم توقف همکاری با شبکه تلویزیونی پرس تی وی، اما با شرکت در سمینارهایی که اهداف مشکوک او را حمایت می‌کند مخالفتی ندارد.او دراین‌باره به حضوررهبر حزب کارگردرمراسم رونمایی از کتاب فردی به نامحاتم بازیاندرلندن علیه رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: این مراسم باهمت کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس برگزار شد.
فاراژ که روابط عمیق و دیرینه‌ای با گروه‌های صهیونیستی دارد،در ادامه یادداشت خود افزود: کوربین خود را یک پیرمرد موقر 68 ساله معرفی می‌کند که جز خیر نمی‌خواهد. او از خود تصویر فردی صلح‌دوست و فاقد هرگونه تعصبی را ترسیم می‌کند که درگیر مبارزه برای حقوق طبقه کارگر، محرومان و تمامی اقلیت‌هاست؛ اما زمانی که حمایت او از ایران را در کنار سایر مسائلی که از آن‌ها حمایت می‌کند می‌گذاریم، ادعای او باطل می‌شود.

** لابی صهیونیسم حزب کارگر را دوپاره کرد
یک ماه پیش، هفت تن از نمایندگان مجلس عوام از حزب کارگر در اقدامی کم‌سابقه، به بهانه اختلاف‌نظر باسیاست‌های جرمی کوربین به‌ویژه آنچه یهودستیزی سازمان‌یافته خواندند از عضویت در این حزب کناره‌گیری کردند.
نمایندگان معترض که به‌تدریج چهار تن دیگر به جمع آن‌ها اضافه شد، گروه جدیدی راایجادکرده وقصددارندتاپایان سال جاری حزب سیاسی مستقلی را تأسیس کنند. در حالی است که اصلی‌ترین محور فعالیت احزاب سیاسی در انگلیس، قدرت منابع مالی آن‌ها است اینک این سؤال در رسانه‌های انگلیس بازتاب پیداکرده که چرا نمایندگان مستعفی از میان مجموعه اختلاف‌نظرهایی که با رهبر حزب کارگر دارند، معضل یهودستیزی را برجسته کرده‌اند. درواقع تحلیل گران به دنبال کشف رابطه‌ای میان اصل اعتراض نمایندگان، تأکید بر مقابله با یهودستیزی و تأمین منابع مالی برای تأسیس حزب جدید می‌گردند.
به‌هرروی جرمی کوربین 69 ساله که به گفته خود سرد و گرم سیاست را سال‌ها در پارلمان چشیده است، طی چهار سال گذشته ثابت کرده است که با فشار لابی صهیونیسم از رهبری حزب کارگر کنار نخواهد رفت و تا پایان دوره پارلمان یعنی تا سال 2022 سکان این حزب را واگذار نخواهد کرد.
اروپام ** هـ ن **1590

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي انگليس صهيونيسم جرمي كوربين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۴۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) حملات بی‌امان بیش از ۲۰ خدنگ به مار پیتون

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

فرارو- یک مار پیتون در دام یک باند ۲۰ نفره خدنگ افتاد. همه آن‌ها همزمان به سمت مار رفتند و سعی کردند او را تکه تکه کنند.

به گزارش فرارو، پیر نل، یک دوستدار حیات وحش، برای دیدن یکی از دوستانش در پارک مارلوث بود که شاهد این منظره‌ای بود که یک بار در زندگی اتفاق می‌افتاد.

او در این باره می‌گوید: ما تازه از شام به خانه برگشته بودیم. به دلیل قطع برق بسیار تاریک بود و صدای طبیعت و بوته‌زار‌ها بسیار آرام بود که ناگهان جیغ و ناله فضای سکوت را شکست. همسرم در آن زمان گفت که این صدا شبیه گروهی از مینا‌های خشمگین هندی است.

ما با چراغ‌ها تلفن خود بیرون رفتیم تا بررسی کنیم که این صدا از چه چیزی و از کجا می‌آید. همه ما شوکه شدیم وقتی بیش از ۲۰ خدنگ بسیار عصبانی را دیدیم که در حال حمله به یک مار پیتون جیغ می‌زدند.

باند خدنگ‌ها بی امان بود و از هر زاویه‌ای حمله کردند. برخی گاز می‌گرفتند و برخی دیگر مار را می‌خراشیدند و پنجه می‌کشیدند. از طرف دیگر مار حتی نکرد یک بار هم سعی حمله کند. مار می‌دانست که شانسی وجود ندارد که بتواند به همه آن‌ها حمله کند.

خدنگ‌ها از خانواده خود، به خصوص از بچه‌های کوچک محافظت می‌کردند. آن‌ها به مار رحم نکردند. برخی از خدنگ‌ها جسورانه با سر مار و نیش‌های خطرناک آن روبرو شدند و به آن حمله کردند، در حالی که برخی دیگر بدن مار را هدف قرار دادند و مدام حمله کردند.

خدنگ‌ها اغلب هدف بسیاری از شکارچیان قرار می‌گیرد و به دلیل جثه کوچکشان به تعداد زیاد قدرت پیدا می‌کنند. گاهی تا زمانی که تهدید از بین نرود، حمله را متوقف نخواهند کرد.

مار پیتون در این مرحله متوجه شد که اگر تلاش نکند، به احتمال بسیار زیاد می‌میرد. بنابراین، مار سرش را زیر شاخه کوچکی که روی زمین افتاده بود، قرار داد. این شاخه سرش را از حملات و گاز مهاجمان محافظت می‌کرد، اما بدن مار پیتون هنوز بسیار در معرض دید قرار داشت و نیاز داشت.

خدنگ‌ها در این مرحله فقط یک لحظه عقب نشستند و این تمام چیزی بود که مار برای فرار نهایی خود لازم داشت. یک درختچه ضخیم در آن نزدیکی بود و مار به سرعت سعی کرد دور شود. خدنگ‌ها که متوجه دور شدن مار پیتون شده بود، دور هم جمع شدند و برای لحظه‌ای ناپدید شدن مار در بیشه‌زار را تماشا کردند و سپس در تاریکی ناپدید شدند. سکوت و آرامش به آنجا بازگشت و همه چیز به پایان رسید.

دیگر خبرها

  • حملات موشکی، راکتی و پهپادی مقاومت لبنان و فلسطین به پایگاه‌های مختلف صهیونیست‌ها
  • وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن
  • پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی
  • حملات بی‌امان بیش از ۲۰ خدنگ به مار پیتون (فیلم)
  • افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس
  • حمایت از غزه برای سیاستمدار فرانسوی دردسرساز شد + فیلم
  • شاهنشاه آریامهر حقوق دهخدا را قطع کرد / بازجویی هایی که به مرگ رئیس دانشگاه تهران منتهی شد / سرگذشت غم انگیز سیاستمدار میانه‌رو و ادیب دانشمند
  • (ویدئو) حملات بی‌امان بیش از ۲۰ خدنگ به مار پیتون
  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری
  • ابعاد بی‌سابقه اعتراضات در آمریکا علیه حملات صهیونیست‌ها به غزه