Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراغه - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه از اجرای عملیات لایروبی رودخانه ها در شهرستان خبر داد و گفت: این اقدام در راستای پیشگیری از وقوع سیلاب های احتمالی در حال انجام است.

حمید شکری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات لایروبی در رودخانه های صوفی چای، مردق، کهلان و لیلان چای در حال اجراست و در صورت تامین اعتبار در آینده نزدیک تمامی مسیر رودخانه ها لایروبی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: چهار اکیپ برای رفع موانع حادثه ساز در چهار منطقه شهرستان مستقر شده اند و ماشین آلات سنگین در حال لایروبی مسیر رودخانه های شهرستان هستند.
وی گفت: 2 دستگاه لودر، یک دستگاه بیل مکانیکی و 5 دستگاه کمپرسی در بخش سراجو، یک دستگاه لودر، چهار دستگاه بیل مکانیکی و 5 دستگاه کمپرسی در بخش مرکزی، 2 دستگاه لودر، یک دستگاه بیل مکانیکی و 6 دستگاه کمپرسی در مسیر روستاهای آشان و آهق در حال لایروبی و رفع موانع حادثه‌ ساز در رودخانه‌ های دائمی کوه سهند هستند.
شکری اضافه کرد: همچنین 2 دستگاه بیل مکانیکی در منطقه قره برقع در حال آزادسازی نقاط حادثه خیز و رفع موانع رودخانه در حال فعالیت هستند.
وی با تقدیر از عملکرد دهیاران و تمامی مسئولان متولی شهرستان گفت: تمامی دستگاه های دولتی و بخش خصوصی با تمامی ظرفیت خود در حال فعالیت هستند و امیدواریم هیچ گونه آبگرفتگی درمناطق شهری و روستایی در شهرستان نداشته باشیم.
وی گفت: در چند روز گذشته بیش از هفت کیلومتر از نقاط حادثه‌ ساز در مسیر رودخانه‌ های شهرستان آزادسازی و رفع موانع شده است.
شکری ادامه داد: با توجه به بارش شدید باران و سیلابی شدن رودخانه ها در روزهای آینده و همچنین احتمال ریزش کوه، مسافران نوروزی و روستائیان شهرستان از تردد و مسافرت های غیرضروری و از اسکان و ایستادن در مجاور رودخانه ها و پل ها خودداری کنند.
وی گفت: تذکرات و هشدارهای لازم از سوی تمامی دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان به تمامی روستائیانی که در نقاط حادثه خیز و حریم بستر رودخانه اماکن مسکونی، زراعی و دامداری دارند، داده شده است.
شهرستان مراغه از دو بخش مرکزی و سراجو تشکیل شده و دارای 173 روستا شامل 74 روستا در بخش مرکزی و 99 روستا در بخش سراجو است.
شهر مراغه به عنوان بزرگترین شهر آذربایجان شرقی بعد از تبریز با سه هزار و 120 هکتار، دارای حدود 180 هزار نفر جمعیت است، این شهر در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی و 607 کیلومتری تهران قرار دارد و در ابتدای دوران فرمانروایی ایلخانان مغول، پایتخت این سلسله بوده است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع و چهار رودخانه دائمی صوفی چای، مردق، کهلان و لیلان چای کوه سهند در محدوده این شهرستان قرار دارند.
3077/9880

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حادثه مديريت بحران مراغه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۰۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات طرح یک هزار و ۶۸۰ واحدی نهضت ملی مسکن در مراغه

این طرح به همت قرار گاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) در زمینی به مساحت ۳۶هکتاراحداث و تحویل خواهد شد.

دستیارویژه وزیر راه و شهر سازی در این مراسم گفت: ساخت دومیلیون واحد مسکونی در قالب طرح‌های نهضت ملی مسکن در کشور آغاز و ۵۰۰ هزار واحد به بهره برداری رسیده است.

روح الله اکبری افزود: دولت با تمام مشکلات مصمم به ساخت سالانه یک میلون مسکن در کشور است و تاپایان دولت به ۴ میلیون خواهد رسید.

وی اضافه کرد: همزمان با حضور وزیر راه و شهرسازی درآذربایجان شرقی، ساخت ۱۰ هزار واحد از امروز در استان آغاز شده است.

وی در ادامه بر سرعت بخشیدن به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مراغه تاکید کرد و افزود: امسال سال ساخت و بهره برداری از واحد‌های نهضت ملی مسکن در کشور است.

امام جمعه مراغه در این مراسم گفت: مسکن نیاز اساسی جوان برای ازدواج است.

حجت الاسلام والمسلیمن پور محمدی افزود: اقدام دولت برای تامین مسکن. بویژه برای جوانان جای قدر دانی دارد.

وی اضافه کرد: مسکن مهمترین وسیله برای ترویج ازدواج برای جوانان است.

فرماندار مراغه گفت: چهار طرح ملی مسکن در سه نطقه شهر مراغه برای تامین مسکن جوانان در حال ساخت است.

مینویی افزود: تامین مسکن برای جوانان در الویت برنامه‌های دولت است.

در این مراسم اعلام شد ۲۰ هزار نفر در مراغه برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • مسدود شدن ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح کرمانشاه
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در قزوین
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • جست‌وجو برای یافتن پیکر فرد غرق شده در نازلوچای ادامه دارد
  • ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه پر شد
  • لایروبی ۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های کرمانشاه
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری و زهکشی مغان
  • آغاز عملیات طرح یک هزار و ۶۸۰ واحدی نهضت ملی مسکن در مراغه
  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد