Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@07:02:45 GMT

سؤال مردم آن است که رئیس جمهور در زمان سیل کجا بود؟

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۶۵۸۱۹

سؤال مردم آن است که رئیس جمهور در زمان سیل کجا بود؟

خبرگزاری فارس:سید‌علی ادیانی با اشاره به خسارت‌های سیلاب و تخریب جدی در زیرساخت‌ها، ریزش‌ها، رانش‌ها، باغ‌ها، مزارع، دامداری‌ها، آب‌بندان‌ها، مرکبات و واحد‌های مسکونی در حوزه انتخابیه قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی، اظهار کرد: برخی خسارات توسط مالکان در دو یا سه ماه حل می‌شود، ولی برخی خسارت‌ها در حوزه کشاورزی، باغ‌ها و مزارع و صیفی‌جات و شالیزار‌ها برای یک سال قابل حل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در کنار بلای طبیعی و حادثه غیرمترقبه سیل شاهد نعمت وحدت، همدلی و همراهی مردم و مسؤولان در کنار نیرو‌های بسیج، سپاه و قوای مسلح و دستگاه‌های اجرایی و انتظامی در کنار هم برای کاهش مشکلات و تسلا و آرامش حادثه دیدگان تلاش کردند که نعمت الهی است.

نماینده قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر کمک‌های مردمی نبود، سطح آسیب‌ها بیش از این بود، خاطرنشان کرد: سیل به یکباره اتفاق می‌افتد و زمان نمی‌شناسد و در کمترین زمان ممکن آسیب و خسارت وارد می‌آورد و به تدریج کاری‌ها برای کاهش خسارت‌ها انجام می‌شود و برخی مدیریت‌ها در تراز مدیریت همراه با مردم نبود و نقص‌های خود را نشان داد که عدم حضور استاندار گلستان و عدم حضور رئیس جمهور در روز‌های ابتدای سیل در استان بود و اگر‌چه حضور رئیس جمهور که در حوزه انتخابی ما هم حضور یافتند دیر بود، اما لازم بود و از استاندار مازندران و مجموعه استانداری تشکر می‌کنم که پای‌کار بودند.

ادیانی با اشاره به اینکه شاهد تخریب سیل در ۲۰ استان کشور بودیم و برخی اشکال‌ها و نقص‌ها در برابر کار‌های بزرگ قابل بیان نیست، اظهار کرد: برخی‌ها این مساله کلی را رعایت نمی‌کنند که مانند رئیس جمهور درباره سپاه در دو مرحله قبل از سفر به مازندران و در خوزستان بیان کردند و سؤال مردم آن است که رئیس جمهور در کجا حضور داشت و منظور من تضعیف قوه مجریه نیست، ولی برای مردم سوال است که ایشان در کجا حضور داشتند و رسانه دولتی بیان کرد که ایشان در یک پروژه مهم در قشم حضور داشت و مکان و چرایی این پروژه چرا رسانه‌ای نشد؟

وی با اشاره به اینکه استراحت حق هر مسؤول است، اما شرایط شغلی و رعایت زمان آن مهم است و در برخی از کشور‌های دیگر، رئیس جمهور آن کشور سفر رسمی خود را رها می‌کرد، بیان کرد: سوال من آن است که رئیس جمهور در زمان سیل اخیر در کجا بودند و اگر محرمانه بود باید به دستگاه‌های دیگر ناظر مانند مجلس پاسخگو باشند و من سؤال خواهم کرد که در کجا بود؟

نماینده قائم‌شهر و سوادکوه با اشاره به اینکه انفجار سپاه در گلستان به خاطر تقاضای شورای تامین استان و با حضور وزیر کشور و با نامه رسمی دبیر شورای تامین گلستان انجام شد و اگر غیرتخصصی بود، دستگاه اجرایی باید زیر سوال برود و اگر این مصوبه توسط سپاه اجرایی نمی‌شد می‌گفتند که نسبت به جان مردم بی‌تفاوت‌اند و انفجاری که سپاه در گلستان انجام داد، آب جاری و منتهی به دریاست و حق سپاه است که در این موضوع شفاف‌سازی کند و کسانی که بیان می‌کنند که متخصص مذاکره هستند و به بیان مقام معظم رهبری خسارت بزرگ نصیب کشور ما شد و این افراد در جایی که تخصص ندارند چه نیازی به اعلام نظر است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حرف مردم گلستان و سپاه با سخنان رئیس جمهور نقیض است که آب جاری و منتهی به دریا است و اگر کار سپاه را اشتباه می‌دانند چرا وزیر کشور را زیر سوال نمی‌برند چرا به کسی که مأموریت را انجام داد طعنه می‌زنند و مصوبات را طعنه نمی‌زنند.

ادیانی با اشاره به اینکه مسئول اجرایی کشور، رئیس جمهور است و رئیس جمهور باید در زمینه مسائل کشور پاسخگو باشد و به دیدگاه‌های نمایندگان، دانشمندان و نتایج مقاله‌های علمی توجه نکردند و متهم جای شاکی را در موضوع سیل اخیر کشور گرفته است و طعنه به سپاه فرار به جلو است تا پاسخگویی به مردم انجام نشود و من وکیل مدافع ملت هستم و مباحث این موضوع را در مجلس پیگیری می‌کنم.

وی با بیان اینکه مردم انتظار دارند که خسارت‌ها، کارشناسی شود و منابع لازم تعیین و برای خسارت‌ها اقدام عملی انجام شود، افزود: خسارت‌های قبلی مربوط به سیل، زلزله، خشکسالی، سرمازدگی و طوفان توسط دولت حداکثر تا ۲۰ درصد اجرایی شد و ۶ سال است که دولت حسن روحانی در حال فعالیت است و عدم اجرای دقیق مسؤولیت‌ها در جلوگیری از سیلاب‌ها و برای مهندسی رودخانه‌ها و پیش‌بینی شرایط و توجه به هشدار‌های علمی در آق‌قلا و گرگان‌رود و آبخیزداری و آبخوان‌داری توجهی نشد و دلیل سیل، مسدود بودن مسیل و بسته شدن راه آب بود.

ادیانی با بیان اینکه دغدغه‌های سیل در مجلس شورای اسلامی را پیگیری می‌کنیم، گفت: دستگاه قضا باید ورود پیدا کند نه اینکه به کارمندان جزئی بپردازد بلکه باید یقه رئیس شورای عالی آب کشور و رئیس جمهور را درباره سیل بگیرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: قشم رئیس جمهور زمان سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۵۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، آیت الله سید ابراهیم رییسی در پیامی با تبریک فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی به «سیریل رامافوزا» رییس جمهور و مردم این کشور ابراز امیدواری کرد با مساعی و تلاش‌های مجدانه مقامات عالی‌رتبه آفریقای جنوبی و جمهوری اسلامی ایران، دو کشور و دو ملت شاهد توسعه و تقویت روزافزون روابط دوجانبه و اشتراک نظر در عرصه‌های بین‌المللی باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • رئیس شورای شهر: سال آینده نمایشگاه کتاب به «شهر آفتاب» منتقل می‌شود
  • بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • آیت‌الله مطهری فیلسوف زمان و یکی از متفکرین انقلاب بود
  • در حاشیه دیدار مردم جنوب غرب تهران با رئیس جمهور
  • اسرائیل در باتلاق غزه/ ایران در حال توسعه‌ روابط دیپلماتیک با آسیا
  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است