Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-یک قاضی فدرال، دستور اجرایی سال 2017 «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا را که منع حفاری در اقیانوس منجمد شمالی را لغو می کرد، غیرقانونی دانست. دستور اجرایی ترامپ، تصمیم دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکا را که به موجب آن حفاری (نفتی) در اقیانوس شمالگان غیرقانونی اعلام شده بود؛ لغو می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک قاضی فدرال، دستور اجرایی سال 2017 «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا را که منع حفاری در اقیانوس منجمد شمالی را لغو می کرد، غیرقانونی دانست.

به گزارش روز یکشنبه تارنمای آمریکایی آکسیوس، «شارون گلیسون» قاضی دادگاه فدرال آمریکا با این استدلال که این دستور اجرایی «فراتر از اختیارات رئیس جمهور» است، این دستور را غیرقانونی و نامعتبر توصیف کرد.
دستور اجرایی ترامپ، تصمیم دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکا را که به موجب آن حفاری (نفتی) در اقیانوس شمالگان غیرقانونی اعلام شده بود؛ لغو می کند.
گلیسون گفت: ترامپ با دستور اجرایی خود درباره لغو تصمیم سال 2015 اوباما و دستورات اجرایی وی در سال 2016 نشان داد که قصد دارد برای همیشه به این توافقات پایان دهد.
آکسیوس نوشت: موانع قانونی تنها یکی از چند علت عدم اطمینان به حفاری های دریایی قطب شمال است که ذخایر هنگفت هیدروکربنی فراوانی دارد.
انجام پروژه ها در بخش هایی از این منطقه بسیار هزینه بر است و شرکت های سرمایه گذاری فرصت های فراوانی برای فعالیت در ایالت های پایین تر و مناطق دیگری دارند.
شبکه خبری سی ان ان در گزارشی در همین زمینه نوشت: ترامپ در 28 آوریل سال 2017 دستور اجرایی اوباما درباره جلوگیری از حفاری در 128 هکتار از اقیانوس منجمد شمالی و اقیانوس اطلس را لغو کرد.
اقدام دولت اوباما در این زمینه انتقاد شدید برخی از سیاستمداران آلاسکا و شرکت های نفتی را که به دنبال استخراج نفت در این منطقه بودند، برانگیخت.
ترامپ در 100 روز نخست روی کار آمدن با استفاده از دستورات اجرایی بسیاری از توافقات و تصمیمات اتخاذ شده در دولت رئیس جمهوری سلف خود را لغو کرد.
به نوشته سی ان ان، دستور اجرایی ترامپ در لغو ممنوعیت حفاری در اقیانوس منجمد شمالی انتقاد حامیان محیط زیست را برانگیخته است.
ترامپ در راستای سیاست خود در «فریب» خواندن تغییرات آب و هوایی با شعار استفاده از سوخت های فسیلی روی کار آمد و لغو تصمیمات در این زمینه بخشی از تلاش های او برای تحقق چنین شعارهایی است.
اقیانوس منجمد شمالی یا اقیانوس شمالگان کوچکترین اقیانوس جهان است که در اطراف قطب شمال و در ناحیه شمالگان واقع شده و کم‌عمق‌ترین اقیانوس جهان محسوب می شود.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۶۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهکاری دیگر از انصارالله در دریای سرخ و اقیانوس هند/ سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن بامداد سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیرو‌های نظامی این کشور ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را در دریای سرخ و آب‌های اقیانوس هند هدف قرار دادند.

به گزارش المسیره، سرتیپ یحیی سریع گفت: علیه کشتی‌های جنگی دشمن در دریای سرخ از جمله ۲ ناوشکن آمریکایی، با تعدادی پهپاد عملیات نظامی انجام دادیم.

وی با بیان اینکه این عملیات موفقیت آمیز بود، افزود: نیروی دریایی، موشکی و نیروی هوایی ما عملیات مشترکی را علیه ناو سیکلادیس (CYCLADES) در دریای سرخ انجام دادند و ضربه دقیق بود.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، اضافه کرد: هدف قرار دادن کشتی سیکلادیس پس از آن صورت گرفت که این کشتی در ۲۱ آوریل (۲ اردیبهشت) عازم بندر ام‌الرشراش (ایلات اشغالی) با استفاده از روشی فریبنده و استتار با ادعای اعزام به بندری دیگر، شده بود.

سریع همچنین گفت: ما با تعدادی پهپاد کشتی اسرائیلی اِم‌اس‌سی اوریون (MSC ORION) را در اقیانوس هند هدف قرار دادیم. ما با حمایت مردم بزرگمان و مردم آزاده امت اسلامی به عملیات نظامی خود در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و دفاع از یمن عزیز ادامه می‌دهیم.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در پایان تاکید کرد که عملیات این کشور تنها با برداشتن محاصره غزه و توقف تجاوز نظامی به مردم فلسطین در این باریکه، متوقف خواهد شد.

 ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی و انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است. نیرو‌های ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را دریای سرخ هدف قرار دهند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • کره شمالی تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران را غیرقانونی و غیرانسانی خواند
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد
  • ساخت دستگاه حفاری تا عمق ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی
  • ساخت دستگاهی برای حفاری عمق تا ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس شناسی
  • شاهکاری دیگر از انصارالله در دریای سرخ و اقیانوس هند/ سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • شاهکار دیگر ارتش یمن در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • تابع فضاسازی‌ها تصمیم قضائی نمی‌گیریم/ قاضی باید اهل مشورت باشد/ دستور ویژه به مراجع قضایی
  • قاضی باید اهل مشورت باشد/ دستور ویژه به مراجع قضایی