Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای ارتش پس از دستور مقام معظم رهبری مبنی بر تسریع خدمت رسانی به سیل زدگان حضور فعال تری در این مناطق دارند و با اعلام هشدارها درخصوص وقوع سیل در استان خوزستان به انجام اقدامات پیشگیرانه در این منطقه پرداخته اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاعی خبرگزاری شبستان، بارش های شدید و مداوم در انتهای سال گذشته و ابتدای سال جاری باعث وقوع سیل در برخی از استان های شمالی، غربی و جنوب غربی کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای ارتش در ساعات اولیه وقوع این حادثه با حضور در منطقه اقدامات خود را برای کمک رسانی به سیل زدگان انجام دادند و با دستور مقام معظم رهبری مبنی بر تسریع روند کمک رسانی به سیل زدگان شاهد تلاش های بسیار نیروهای ارتشی در این زمینه هستیم.

 

بنابراین گزارش به دنبال گزارش های سازمان هواشناسی مبنی بر موج دوم بارش ها در هفته دوم فروردین ماه نیروهای ارتش برای مقابله با ایجاد سیلاب ها در مناطق جنوبی کشور حضور پیدا کردند و در همین زمینه سرهنگ «مسعود حسینی» با تشریح اقدامات احتمالی توسط این تیپ در خصوص سیل استان خوزستان  گفته است: «با توجه به جریانات جوی در کشور و به خصوص پیش بینی سازمان هواشناسی و جاری شدن سیل در استان خوزستان تیپ ۳۹۲ دشت آزادگان با آماده کردن نفربرها ، خودروها، نفر برهای دوزیست ، تجهیزات، پرسنل و کارکنان منطقه شهرستان حمیدیه، دشت آزادگان، سوسنگرد، رفیه و بستان با تمام توان در خدمت مردم منطقه خواهند بود.»

فرمانده تیپ ۳۹۲ زرهی دشت آزادگان نیروی زمینی ارتش اعلام کرده است: «آمادگی کامل را برای خدمت رسانی به مردم سیل زده داریم و کارکنان این تیپ اکنون به صورت صد در صد آماده باش هستند که برابر عوامل سلسله مراتب و شورای تامین استان با تجهیزات خود وارد عمل شوند. در ابتدای سال و حتی قبل از شروع تعطیلات نوروز برابر اوامر فرمانده نیروی زمینی و قرارگاه منطقه جنوب مقرر شد که تیپ ۳۹۲ با یک یگان آماده در پادگان و ۲ یگان در یادمان های دهلاویه و میشداغ با تجهیزات کامل امداد و نجات حضور داشته باشند.»

 

وی اضافه کرده است: «این آمادگی شامل چندین دستگاه خودروهای نفربر، دوزیست، شنیدار و تمام تجهیزاتی که در یگان آماده مورد استفاده قرار می گیرند ، است. سه گردان با تمام تجهیزات برای امداد رسانی و خدمات دهی مردم منطقه به صورت آماده باش هستند.»

 

سرهنگ حسینی با بیان اینکه ارتش با تمام توان در خدمت مردم است خاطرنشان کرده است: «در روزهای اخیر که سیل برخی از نقاط کشور را فرا گرفته یگان های ارتش بلافاصله وارد عمل شدند و با آمادگی رزمی بالای خود توانسته اند خدمات ارزنده ای را برای مردم ارائه کنند. ما نیز این قول را به مردم منطقه می دهیم که در صورت حوادث غیر مترقبه تا آخر در کنار آنها می مانیم.»

 

در ادامه خدمت رسانی ارتش امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» 10 فروردین ماه در استان خوزستان حضور یافت و در جمع فرماندهان منطقه جنوب در استان خوزستان گفت: «ماموریت ارتش کاملا مشخص است و آن دفاع از تمامیت ارضی، استقلال کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و نباید از ماموریت اصلی خود غافل بشویم و باید حواسمان جمع باشد.

معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد ارتش با اشاره به اینکه ارتش آمادگی لازم برای هرگونه حادثه غیرمترغبه در سراسر کشور را دارد تاکید کرد: «تعطیلی در ارتش برای کسانی که حافظ تمامیت ارضی است وجود ندارد ، این روزها ثابت شد که کارکنان ارتش هیچ نوع تعطیلی ندارند و شاهد آن هستیم که در خدمت مردم در کمک رسانی به مناطق سیل زده هستند ، دلسوزی و مسولیت پذیری کارکنان ارتش بسیار ارزشمند است.»

 

وی همچنین در جمع فرماندهان و کارکنان تیپ ۴۵ نیرو مخصوص ارتش گفت: «وجود تیپ ۴۵ در منطقه حساس کشور، یکی از بازوان قدرتمند و پرتوان برقرار کننده امنیت است. امروز در منطقه و در روستاهای اطراف تهدید وجود دارد و شما کارکنان تیپ مخصوص ۴۵ قوت قلبی برای مردم هستید.»

 

بنابراین گزارش، امیر دریادار سیاری همچنین به منظور روند جلوگیری از جاری شدن سیل در منطقه خوزستان و امدادرسانی تیپ ۴۵ شوشتر از سیل بندها و سد گتوند بازدید کرد.

 

این در حالی است که برای خدمت رسانی بهتر به مردم استان خوزستان امروز 11 فروردین با دستور امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی»، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیردریادار حبیب الله سیاری به فرماندهی عملیات ارتش درستاد مقابله بابحران خوزستان و امیر سرتیپ دوم بیدادی فرمانده منطقه عملیاتی جنوب نیز به عنوان جانشین وی منصوب شد.

 

برابر این دستور تمامی نیروهای ارتش مستقر درمنطقه اعم از یکانهای نیروی زمینی، قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش، نیروی هوایی و دریایی درکنترل عملیاتی ایشان قرار می گیرند.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در ادامه حضور خود در استان خوزستان به منظور هماهنگی در خصوص مقابله و امدادرسانی در وقوع هرگونه سیل احتمالی با دیگر دستگاه ها در استانداری و ستاد بحران استان خوزستان حضور یافت. وی همچنین با حضور در ستاد مدیریت بحران استان در جریان آخرین وضعیت استان در خصوص هماهنگی ها و همکاری برای هرگونه اقدامات پیشگیری از  جمله سیل و دیگر مشکلات ناشی از سیل قرار گرفت.

 

امیر دریادار سیاری پس از آن در جمع فرماندهان و کارکنان تیپ ۳۹۲ زرهی شهید آشوری خوزستان حضور یافت و گفت: «در منطقه خوزستان همواره تهدید سیلاب وجود داشته و تیپ ۳۹۲ ارتش همیشه با خطرات بسیار همراه بوده  و تجربیات این تیپ در این خصوص بسیار اثرگذار است. حضور و اقدام‌شما قوت قلبی برای مردم است بنابراین ضمن آمادگی رزمی برای ماموریت اصلی که حراست از تمامیت ارضی کشور محسوب می شود باید برای امدادرسانی به مردم در بلایای طبیعی هم آماده باشیم.»

 

فرمانده تیپ ۳۹۲ زرهی شهید آشوری در این جلسه گزارشی از آماده بکار بودن تجهیزات و اقدامات این تیپ در خصوص سیل احتمالی خوزستان ارائه کرد./

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: بارندگی و سیلاب خسارت سیل سیل مسافران نوروزی خبرگزاری شبستان خسارت سیلاب اصفهان شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل سیل گلستان استان خوزستان سیل ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۸۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه قزاقستان با دبیر کل وزارت دفاع هند دیدار و گفتگو کرد.

امیر آشتیانی در دیدار با دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی در خصوص موضوعات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی میان دو کشور تاکید کرد.

وزیر دفاع ایران با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار داشت: ظرفیتهای متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه قاره هند به کار گرفته شود.

وزیر دفاع ایران با توجه به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در خصوص تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

امیر آشتیانی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه های مختلف اعلام کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار ضمن ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و وآرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیر ساختی به ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی،  تحقیقات دفاعی، آموزشی و  تبادل دانشجو تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • با فرض استفاده از حدود ۱۰۰ کامیون آواربرداری غزه ۱۴ سال طول می کشد
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه، دست ایران
  • سازمان ملل: آوار برداری نوار غزه احتمالا ۱۴ سال طول می‌کشد
  • جزئیات اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • فناوری‌های نوین برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده شود
  • 200 روز جنگ اسرائیل در غزه ؛ جهان شکست خورد