Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@23:01:53 GMT

توليد پتروشيمي مهاباد 20 درصد افزايش داشت

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۶۸۵۸۳

توليد پتروشيمي مهاباد 20 درصد افزايش داشت

خبرگزاري آريا - مهاباد - ايرنا - مديرعامل شرکت پتروشيمي مهاباد گفت: ميزان توليد اين مجتمع با 20 درصد افزايش در سال گذشته به 320 هزار تن رسيد.

محسن مجيدي روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اکنون اين شرکت 30 درصد بالاتر از ظرفيت اسمي خود در حال توليد محصول و ارسال آن به بازارهاي داخلي و خارجي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار کرد: 80 درصد توليدات اين مجتمع صنعتي در سال گذشته به خارج از کشور صادر شد که مقصد اصلي آنها چين بود.
مجيدي با اشاره به اينکه روزانه 50 تريلي محصول اين مجتمع را بارگيري مي کند، اضافه کرد: مجتمع پتروشيمي مهاباد اکنون به عنوان بزرگترين واحد توليدي آذربايجان غربي، پلي اتيلن سبک خطي و سنگين و «بوتن يک» توليد مي کند.
مديرعامل شرکت پتروشيمي مهاباد همچنين يادآور شد: اين شرکت در بيستمين همايش ملي صنعت و خدمات سبز در سال گذشته توانست با بهبود سيستم هاي پالايش، پايش و کنترل آلاينده ها، مديريت بازيافت مواد زايد و تصفيه پساب صنعتي و انساني بر اساس استانداردهاي زيست محيطي، استفاده مجدد از آب هاي تصفيه شده و توسعه فضاي سبز، لوح زرين صنعت سبز کشور را دريافت کند.
به گزارش ايرنا مجتمع پتروشيمي مهاباد در قالب طرح ساخت خط انتقال اتيلن از عسلويه به غرب کشور به طول يکهزار و ‎600 کيلومتر ساخته شده تا سالانه حدود 324 هزار تن اتيلن به عنوان خوراک اصلي اين پتروشيمي از عسلويه به اين مجتمع تزريق شود.
6 واحد پتروشيمي در مسير اين خط انتقال و در مناطقي چون خرم آباد، کرمانشاه، مهاباد، مياندوآب و سنندج ساخته شده و اتيلن مورد نياز همه اين واحدها از طريق اين خط لوله تامين مي شود.
مجتمع پتروشيمي مهاباد سالانه 300 هزار تن پلي اتيلن سبک خطي و سنگين (ظرفيت اسمي) و 30 هزار تن «بوتن يک» را توليد و روانه بازارهاي داخلي و خارجي مي کند.
اين طرح که فعاليت هاي مقدماتي و مطالعاتي آن از سال 1383 و عمليات اجرايي آن از سال 1388 آغاز شد، در زميني به مساحت 185 هکتار در کيلومتر 15 جاده مهاباد ـ اروميه احداث گرديد.
مجتمع پتروشيمي مهاباد به برکت پيگيري هاي مسوولان در دولت تدبير و اميد براي حدود 600 نفر به صورت مستقيم و حدود بيش از سه هزار نفر غيرمستقيم اشتغال ايجاد کرده است؛ اين طرح پس از بهره برداري کامل و در بخش صنايع پايين دستي براي چهار هزار نفر به صورت غيرمستقيم زمينه اشتغال را فراهم مي کند.
شهرستان مهاباد با حدود 237 هزار نفر جمعيت در 125 کيلومتري جنوب اروميه، مرکز آذربايجان غربي واقع است.
9903/6185/3072
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۸۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران پیش قراولان جهش تولید هستند

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت:کارگران پیش قراولان جهش تولید هستند و در تحقق شعار سال نقش اساسی ایفا می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، الیاسی شامگاه یکشنبه در مراسم تجلیل از کارگران شرکت پتروشیمی ایلام با بیان اینکه هفته کارگر امسال با عنوان مشارکت کارگر، جهش تولید، ایران قوی نام‌گذاری شده است، گفت: قطعا کارگران نقش به سزایی در تحقق شعار سال دارند. 

وی به برگزاری بیش از 100 برنامه در سطح استان طی هفته کارگر اشاره کرد و افزود: تلاش شده با برگزاری برنامه های متنوع و مفرح این هفته گرامی داشته شود. 

الیاسی با اشاره به اینکه کارگران پیش قراولان جهش تولید هستند، گفت: این ایام فرصتی مغتنم است که زحمات بی‌بدیل این قشر زحمت‌کش را ارج نهیم. 

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ایلام به کاهش اطاله دادرسی اشاره و تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم در رسیدگی به شکایات کارگران،کاهش زمان رسیدگی به پرونده هاست.

کاهش 21 درصدی حوادث ناشی از کار در ایلام

وی ادامه داد: همچنین تلاش شده طی دو سال اخیر با ارائه آموزش‌ها، سطح ایمنی در محل کار افزایش یابد که در نتیجه در سال 1402 نسبت به سال 1401 بیش از 21 درصد حوادث ناشی از کار کاهش یافته که این رقم در سال 1401 نسبت به سال 1400 حدود 47 درصد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: قطعا کسب موفقیت‌های مستمر در عرصه کار و تولید، مرهون تلاش و ایثار کارگران است.

رییس مجتمع پتروشیمی ایلام نیز در این مراسم گفت: بزرگترین مجتمع غرب کشور در وسعت 120 هکتاری با حضور 2 هزار و 19 کارگر ساده در حال تولید است.

بهزاد یاری با بیان اینکه تمام این صنعت توسط کارگران بومی در حال تولید است افزود: این پتروشیمی سال گذشته با 675 هزار تولید انواع محصولات پتروشیمی رتبه برتر را در بین صنایع استان کسب کرد.

انتهای پیام/180/

 

دیگر خبرها

  • کارگران پیش قراولان جهش تولید هستند
  • پالایشگاه آبادان به سوددهی ۱۲هزار میلیارد تومانی رسید
  • گزارش اوجی از سوددهی خیره‌کننده پالایشگاه آبادان و افزایش تولید مجتمع‌های پتروشیمی
  • تولید ورونق اقتصادی دربزرگترین معدن کرومیت خاورمیانه
  • نخستین بار در صنایع پتروشیمی کشور صورت گرفت؛ تبدیل وضعیت کلیه نیروهای پیمانکار به قرارداد مستقیم با پتروشیمی امیرکبیر
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی 
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟