Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-29@05:18:21 GMT

راست ها روی نیمکت، منتظری در پست غیر تخصصی

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۶۹۲۸۱

استقلال دربی را باخت و شانس قهرمانی اش به حداقل رسید اما شاید اصلی ترین انتقاد به وینفرد شفر استفاده از منتظری در پستی غیرتخصصی باشد.

به گزارش ورزش سه، وقتی که غفوری به دلیل مصدومیت بازی با پرسپولیس را از دست داد شاید خیلی‌ها پیش‌بینی می‌کردند که این پژمان منتظری است که به جای او در پست دفاع راست بازی می کند اما وقتی خبر رسید که محمد دانشگر هم به عنوان دفاع وسط این بازی حساس را از دست داده است داستان تغییر کرد و خیلی ها انتظار حضور یک دفاع راست تخصصی را در این پست داشتند تا پژمان منتظری بتواند در دفاع وسط در کنار روزبه چشمی به میدان برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پژمان منتظری بازیکنی است که در پست دفاع وسط عملکرد و توانایی به مراتب بهتری نسبت به بازی در پست دفاع راست دارد اما معمولا در بازی‌هایی که وریاغفوری نیست شفرترجیح می‌دهد به جای فرشاد محمدی مهر و خسرو حیدری که ذاتاً دفاع راست هستند از او در این پست استفاده کند.


شاید بتوان برای تصمیم شفر مبنی بر بازی دادن به پژمان منتظری در پست دفاع راست توجیه منطقی پیدا کرد اما وقتی که استقلال محمد دانشگر را در پست دفاع وسط از دست داد سوال بزرگ به وجود آمد که چطور سرمربی استقلال حاضر شده در پست حساس دفاع وسط از آرمین سهرابیان استفاده کند که بیشتر دوران فوتبالش را در پست دفاع چپ بازی کرده و اتفاقا در این پست نمایش به مراتب موفق‌تری از پست دفاع وسط دارد.


اگر استقلال در لیست خود دفاع راست تخصصی نداشت شاید می شد به شفر مبنی بر بازی دادن به پژمان منتظری در این پست حق داد اما وقتی آبی ها خسرو حیدری و فرشاد محمدی مهر را در اختیار دارند این سوال به وجود می‌آید که وینفرد شفر چطور تصمیم گرفت در بازی که تیم دفاع وسط تخصصی نداشت از منتظری در پست غیر تخصصی دفاع راست استفاده کند.


هر چند در این فصل فرصت کمی برای بازی کردن به خسرو حیدری رسیده است اما او در سال های گذشته نشان داده که می تواند در پست دفاع راست مهره قابل اطمینانی باشد و از طرف دیگر فرشاد محمدی مهر هم هر وقت در نیم فصل اول برای آبی ها به میدان رفت نشان داد کیفیت و شایستگی لازم را برای حضور در ترکیب این تیم دارد.


نکته عجیب ماجرا این است که شفر از زمانی که هدایت استقلال را بر عهده گرفته معمولا از بازیکنان در پست‌های غیر تخصصی استفاده می کند اتفاقی که ضربه هایی به این تیم زده است که شاید بزرگترین آن ها همین بازی روز گذشته برابر پرسپولیس باشد بازی که استقلال دفاع وسط تخصصی نداشت و از طرف دیگر پژمان منتظری هم هرگز در مهار حملات قرمزها در سمت راست موفق نبود و محمدنادری و مهدی ترابی به عنوان مدافع و وینگر چپ پرسپولیس روز خیلی سختی را برابر یک دفاع راست غیر تخصصی پشت سر نگذاشتند.


عکس: امیرحسین خیرخواه

 

استقلال تهران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: استقلال تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۹۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت رونالدو به ترکیب پس از حرکت غیرورزشی

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از دیدارهای هفته بیست و نهم رقابت های لیگ حرفه ای عربستان، تیم فوتبال النصر در استادیوم پرنس محمد بن فهد به مصاف میزبان خود الخلیج می رود. فاصله 12 امتیازی با الهلال در فاصله 6 هفته تا پایان لیگ سبب شده تا زردپوشان ریاض شانسی برای کسب عنوان قهرمانی نداشته باشند.

مهمترین اتفاق در ترکیب النصر برای این مسابقه، بازگشت فوق ستاره پرتغالی به جمع یازده بازیکن آغازکننده این دیدار است. پس از حرکت جنجالی کریستیانو رونالدو در بازی سوپرجام برابر الهلال و درگیری با علی البلیهی، او دیدار مقابل الفیحاء را به دلیل محرومیت از دست داده بود.

در دیدار امروز النصر، داوید اوسپینا یک بار دیگر از ابتدا برای تیمش بازی می کند. سنگربان کلمبیایی وظیفه حراست از دروازه تیمش را برعهده دارد. خط دفاعی سه نفره زردپوشان را نیز آیمریک لاپورت به همراه محمد آل فتیل و عبدالا له العمری تشکیل می دهند.

در سمت راست شاهد حضور سلطان الغنام در پست وینگ بک راست خواهیم بود و این وظیفه را در سمت چپ النصر، الکس تلس برعهده خواهد داشت.

خط هافبک هجومی و سه نفره النصر نیز از سه بازیکن متشکل شده است. اوتاویو مونتیرو پشت سر مهاجمان بازی می کند و در سمت راست او مارسلو بروزوویچ و در سمت چپ، عبدالله الخیبری به کار گرفته شده اند.

در خط حمله نیز و در غیاب سادیو مانه، شاهد حضور عبدالرحمن غریب در کنار کریستیانو رونالدو هستیم که به پس از محرومیت انضباطی، به دنبال افزایش شمار تعداد گل هایش در رقابت های لیگ حرفه ای است.

دیگر خبرها

  • دانیال 120 دقیقه با سرفه بازی کرد!
  • بازگشت رونالدو به ترکیب پس از حرکت غیرورزشی
  • ترفند جالب ماشاریپوف برای هماهنگی بیشتر
  • ترفند جالب ماشاریپوف برای هماهنگی بیشتر: رفاقت!
  • روز انتقام‌ برای ستاره دورتموند: صداتون نمی‌آد! (عکس)‏
  • بزرگ: جام حذفی همیشه برای من خوش‌یمن است
  • جواب منفی مجیدی به زنوزی؛فرهاد فقط به نیمکت استقلال فکر می‌کند
  • ریشه‌یابی علل کمبود مدافعان چپ ممتاز در فوتبال مدرن
  • غیرمنتظره: مدافع راست پرسپولیس خط خورد
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم