Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@20:43:38 GMT

سیل 760 میلیارد ریال به کشاورزی اصفهان خسارت زد

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۷۴۱۲۴

سیل 760 میلیارد ریال به کشاورزی اصفهان خسارت زد

اصفهان- ایرنا- رییس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: سیل حدود 760 میلیارد ریال خسارت به بخش های مختلف کشاورزی 17 شهرستان این استان وارد کرد.

عباسعلی جمشیدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : بیشترین خسارت ناشی از بارش های بهاری و جاری شدن سیل در هفته نخست فروردین امسال مربوط به شهرستان های سمیرم، بویین میاندشت، فریدونشهر، شهرضا و دهاقان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که بیشترین این خسارت ها به بخش منابع آبی کشاورزی مانند قنات ها، استخرها و بندهای خاکی وارد شد، خاطرنشان کرد: این بخش محتمل 390 میلیارد ریال خسارت شد.
وی سایر خسارت ها را در بخش زراعت با حدود 116 میلیارد ریال، مراتع و باغ ها حدود 127 میلیارد ریال، دام سبک 14 میلیارد ریال، پرورش ماهی 46 میلیارد ریال، دامداری سنتی 64 میلیارد ریال و سایر موارد (زنبور عسل، طیور، ادوات و جاده ها) حدود 2 میلیارد ریال اعلام کرد.
رییس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات سازمان جهاد کشاورزی اصفهان تصریح کرد: پیش از این به کشاورزان توصیه های لازم برای بیمه کردن محصولات و تجهیزات انجام شد تا در بروز چنین حوادثی، بخشی از خسارت های وارد شده، جبران شود.
به دنبال بارش برف و باران در شرق و غرب استان اصفهان در روزهای اخیر، بسیاری از رودخانه های فصلی منطقه جاری و برخی رودخانه های دائمی که به دلیل خشکسالی کم آب شده بودند دوباره لبریز شدند.
استان اصفهان دارای 564 هزار هکتار اراضی کشاورزی است و بیش از 180 هزار نفر در این بخش در استان مشغول کار هستند.
بدلیل کمبود منابع آبی و خشکسالی اخیر حدود 290 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت زراعی و باغی است.
استان اصفهان در تولید گل شب بو، گوشت بوقلمون، شیر خام، گوشت مرغ و ماهیان زینتی و گرمابی در کشور رتبه نخست را دارد.
/6026/3011

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد سيل كشاورزي خسارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۴۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از 543 میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان  با بیان اینکه سیل اخیر خسارت سنگینی را به بخش کشاورزی استان وارد کرده است، گفت: براساس گزارش‌های ارسالی از شهرستان ها، بالغ بر ۵۴۳ میلیارد و 300 میلیون تومان  برآورد اولیه خسارت سیل به زیربخش‌های کشاورزی استان است .
مهدی جعفری افزود: بر اثر سیل خسارات قابل‌توجهی به زیرساختهای بخش‌های کشاورزی استان از جمله قنوات، باغات، زراعت، دام و طیور، ابنیه‌ها، جاده‌های بین مزارع و ایستگاه‌های پمپاژ کشاورزی وارد شده‌است.
وی با بیان اینکه گروه‌های تعیین و ارزیابی خسارات پس از سیل در سطح مراکز بخش سازماندهی و تمام مناطق خسارت‌دیده نیز فهرست‌برداری شد، گفت: جبران خسارات سیل به کشاورزی این استان قدری دشوار است و براساس برآورد‌های اولیه برای جبران این خسارات  به بخش‌های کشاورزی خراسان جنوبی، تخصیص اعتبارات ملی و استانی مورد نیاز است.
وی با بیان اینکه اکیپ‌های راهسازی در مراکز جهاد کشاورزی مستقر بوده و مشغول ترمیم جاده‌های بین مزارع در بخش کوهسنانی هستند، گفت: همکاران مدیریت در شهرستان‌ها وگروه‌های جهادی در کنار کشاورزان و بهره برداران، کار لایروبی و پاکسازی باغات استان را انجام می‌دهند.
جعفری گفت: با استفاده از بیل‌های مکانیکی، لایروبی رسوبات جمع‌شده در پشت بند‌ها انجام خواهد شد تا پیش از فصل آبیاری باغات زمینه آبیاری درختان و زمین‌های زراعی فراهم شود.
وی با بیان اینکه  شهرستان‌های بشرویه و زیرکوه بیشترین میزان و حجم خسارت راداشتند، افزود:  این گزارش برآورد اولیه بوده و روند بررسی برای برآورد نهایی ادامه دارد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی در خصوص خسارات وارد شده به قناتهای استان گفت: طبق گزارش‌های اولیه  سیل به تعداد ۱۰۱ رشته قنات، ۱۱۶۰۰ هکتار اراضی زراعی و باغی، ۳۳۷ راس دام سبک، ۵۲۰ کیلومتر ایل راه، ۱۱۰ کیلومتر جاده بین مزارع و ۱۷ کیلومتر مسیر انتقال آب خسارت وارد کرده که البته تاکید میگردد که گزارش برآورد اولیه بوده و روند بررسی برای برآورد نهایی ادامه دارد. 


دیگر خبرها

  • سیل به کشاورزی بشرویه ۱۸۵ میلیارد خسارت زد
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • تعیین تکلیف حدود ۴ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • بیش از 543 میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان