Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با اشاره به روز ۱۳ فروردین که روز طبیعت وبهره بردن از مواهب و زیبایی‌های بهار است، گفت: شایسته است همگی در این روز از رها کردن زباله و آسیب زدن به طبیعت خودداری نماییم و محیط زیست را به عنوان میراثی برای آیندگان حفاظت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رها کردن سبزه در معابر می‌تواند موجب بر هم خوردن نظافت شهر و جاده، لغزنده شدن سطح آسفالت، نا ایمن شدن جاده‌ها و ایجاد تصادف شود.

خوشبخت، اقدامات سازمان مدیریت پسماند در سیزدهم فروردین را برشمرد و بیان کرد: این سازمان علاوه بر به کار گیری نیرو‌های ویژه در ورودی ها، خروجی‌ها و مکان‌های تفریحی شهر و شستشو و نظافت این محل ها، اقدام به نصب ۱۶۵ مخزن ویژه جمع آوری سبزه و زباله می‌کند.

وی ادامه داد: تعداد ۲۵ عدد پاکت بازوغلتان و ۹۰ مخزن ۶۶۰ لیتری ویژه "طرح از سبزه تا کمپوست" در مبادی خروجی، مکان‌های تفریحی و جنب ۵۹ ایستگاه اطلاع رسانی و جمع آوری مواد قابل بازیافت بعلاوه تعداد ۵۰ مخزن ۶۶۰ لیتری ویژه " زباله" در ورودی‌های شهر و محل‌های سیاحتی شهر نصب می‌شود.

خوشبخت در خصوص طرح از سبزه تا کمپوست اظهار کرد: در این طرح که امسال برای هشتمین سال پیاپی اجرا می‌شود، سبزه‌های شهروندان در خروجی‌های شهر از آن‌ها تحویل گرفته می‌شود و هدایایی مانند کود ورمی کمپوست، کیف ذخیره سازی پسماند خودرو و هدایای آموزشی ویژه کودکان به آن‌ها داده می‌شود.

وی در خصوص سرنوشت این سبزه‌ها گفت: سبزه‌های جمع آوری شده پس از انجام فرآیند‌های مورد نیاز، به کود‌های کمپوست و ورمی کمپوست که از کود‌های شناخته شده بیولوژیک و مفید برای خاک می‌باشند تبدیل می‌شود تا علاوه بر بازگشت به چرخه طبیعت، از به هدر رفتن آن‌ها جلوگیری به عمل آید.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز تصریح کرد: ۱۰۰ نفر از پاکبانان نیز در این طرح با عنوان پاکبانان موتور سوار آماده هستند تا در صورتی که سبزه‌ای در معابر رها شده باشد برای جمع آوری آن‌ها در خیابان‌های مناطق یازده گانه شیراز در این روز خدمت رسانی کنند.

خوشبخت در پایان از توزیع کسیه زباله توسط این سازمان در خروجی‌های شهر خبر داد و از شهروندان خواست با خودداری از قرار دادن سبزه بر روی خودرو و همچنین پرهیز از ریختن زباله در طبیعت، پسماند‌های خود را به هنگام بازگشت به شهر در این کیسه‌ها بریزند و هنگام ورود به شهر در مخازن تعبیه شده در ورودی‌ها قرار دهند تا شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) همچون سال‌های قبل در نظافت و پاکیزگی، سرآمد شهر‌های ایران باشد.
انتهای پیام/م

جمع آوری سبزه و زباله در ورودی‌ها و خروجی‌های شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پسماند شهرداری نوروز98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۴۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار زرد وقوع گردوخاک در خوزستان

 

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا ، محمد سبزه زاری امروز در تشریح این خبر افزود: از اواسط روز دوشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ تا اواخر وقت سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۱  احتمال رخداد گردوخاک محلی و موقت در بعدازظهر‌ها وجود دارد.

وی گفت: این شرایط در مناطق جنوبی، جنوب غربی، غربی و مرکزی استان موجب  کاهش دید افقی و افت کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های گردوخاک می شود. 

سبزه زاری توصیه کرد که در این مدت احتیاط در تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سال‌خورده و کودکان، اتخاذ تمهیدات لازم توسط مسئولین در نظر گرفته شود.

دیگر خبرها

  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • صدور هشدار زرد وقوع گردوخاک در خوزستان
  • نابسامانی جمع آوری زباله در منطقه مسکونی مهر رازی کرمانشاه
  • زباله سوز؛ نقطه پایانی رفع ابَرچالش سراوان
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • (عکس) لاشخورهایی که آن‌قدر مست کرده‌اند که توان پرواز ندارند!
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • لاشخورهای مست را ببینید
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد