Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@22:20:29 GMT

بیش از ۱۰۰ روستای دلفان تخریب‌ شد

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۷۵۸۱۷

بیش از ۱۰۰ روستای دلفان تخریب‌ شد

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ روستای دلفان بر اثر سیلاب تخریب‌ شده است گفت: بیش‌ترین ظلم را در طول تاریخ وزارت نیرو به لرستان کرده و برای تخصیص بودجه در حق استان بی‌عدالتی می‌شود. ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، علی رستمیان  در جلسه ستاد بحران استان اظهار داشت: سیل قبلی لرستان به فراموشی رسید و رفته‌رفته سیل رخ داد، توقع مردم از معاون اول رئیس‌ جمهور این است که زودتر به استان سفر می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیش‌ترین ظلم را در طول تاریخ وزارت نیرو به استان لرستان کرده، تمام خسارت‌های مالی و خسارت‌های انسانی را ما متقبل می‌شویم؛ سدهایی که در استان‌های دیگر ساخته‌ شده به‌معنای واقعی سد بوده، اما سدهای استان لرستان در مقابل آن‌ها استخر هستند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: سد 10 میلیون مترمکعبی که سد نیست، ما سدی مثل معشوره می‌خواهیم حق استان لرستان را یک بار برای همیشه ادا کنید.

آمادگی اهواز برای عبور سیلابی با دبی 3 هزار مترمکعب در ثانیهسد کرخه 4 سیلاب بزرگ را مهار کرده استتاکید روحانی بر اختصاص امکانات دولتی و عمومی برای مدیریت سیلاب‌‌ها

وی خطاب به معاون اول رئیس‌ جمهور عنوان کرد: بیش‌ترین آب کشاورزی و 25 درصد در استان لرستان است، میانگین کشوری 45 درصد و حوزه انتخابی هفت درصد است، واقعا این یک ظلمی است که ریشه‌کن نشده. با این مدیریت از بخشداری و جهاد کشاورزی شروع کرده و حالا معاون اول رئیس‌ جمهور شدید. یک بار برای همیشه این ظلم برای استان لرستان را از بین ببرید.

رستمیان گفت: در حق استان لرستان در تخصیص بودجه بی‌عدالتی و ظلم می‌شود، استان جزو 10 استان محروم کشور بود و از آن قسمت حذفمان کردند ولی استان‌هایی که از ما توانمندتر هستند جزو آن 10 استان هستند. بودجه توازن منطقه‌ای حذف شده، درخواست داریم استان لرستان را به 10 استان محرومی که مظلوم واقع اضافه کنید. امسال و سال گذشته ما را حذف کرده‌اند مشکل را برطرف کنید.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شهر ما را آب برد، آقامیرزایی مدیریت بحران استان لرستان حتی بخل می‌ورزد از اینکه اسم دلفان را از صدا و سیما اعلام کند تمام روستاهای ما در محاصره هستند چند روستای ما دچار رانش زمین شده‌اند و باید جابه‌جا شوند؛ بیش از 100 روستا تخریب‌ شده، تمام ابنیه فنی و جاده‌های ما تخریب شدند، چرا اسم شهرستان دلفان آورده نمی‌شود؟ مردم ما باید در این‌جا هم مظلوم واقع شوند. اگر نمی‌توانید مدیریت بحران استان لرستان را به‌عهده بگیری این کار را برعهده نگیر.

رستیمان اظهار داشت: سد ده‌ پهلوان که آب شرب را تأمین می‌کند، مطالعه‌ شده و اقدامات آن نیز انجام‌ شده امسال جزو بودجه آمده‌ است؛ تقاضا داریم دستور در تسریع بودجه به‌عمل بیاورید؛ 70 درصد کار اجرایی سد تاج امیر شروع‌ شده و 3 میلیارد بودجه برای آن گذاشته‌است.

انتهای پیام/ح

R41450/P/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۵۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقص نور به جای آسفالت / در تونل کندوان چه خبر است ؟

 به گزارش پارس نیوز، آسفالت تونل کندوان، بیش از دو سال است توسط «عوامل راه‌ساز»، «تخریب و لایه‌برداری» شده است تا «روکش جدید» در این مسیر ریخته شود، اما در این مدت، این تونل برای مسافران، هنوز آماده نشده و مسیر تردد، شبیه «مسیر کارگاهی» است. سطح زمین تونل کندوان مدت‌هاست،‌ توسط عوامل راه‌ساز، «تخریب فنی» شده است.

 

مطابق تصویر، شیارهای موازی ایجادشده در معبر تونل کندوان کاملا مشخص است و نشان نمی‌دهد، آسفالت مسیر کنده شده است. این وضعیت، «حجم انبوهی از سنگ‌ریزه و ذرات خاک» را در فضای تونل معلق می‌کند که برای شیشه‌های جلوی خودروهای عبوری خطرناک است و هم برای هوای داخل تونل آلودگی ایجاد می‌کند. در مقابل،‌ اخیراً «چراغ‌های مخفی رنگی در بخش‌هایی از سقف تونل» نصب شده است تا ظاهر مسیر را زیبا کند.

  منبع : دنیای اقتصاد              

دیگر خبرها

  • دستگیری قاتل در کمتر از ۵ ساعت در دلفان
  • دستگیری قاتل کمتر از ۵ ساعت در دلفان
  • تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم
  • رقص نور به جای آسفالت / در تونل کندوان چه خبر است ؟
  • حضور بیش از ۲۷۰ نفر از کادر پزشکی لرستان در بیمارستان تخصصی دلفان
  • تخریب پل سید کلاته رامیان رفت و آمد را مختل کرد
  • برپایی بیمارستان صحرایی در روستای فرهاد اباد دلفان-لرستان
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان