Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی با بیان اینکه بارش‌های شب گذشته به شکلی بود که تا بامداد برای حفاظت از بازار اراک زحمات زیادی کشیده شد، افزود: 11 نقطه از بازار داربست و تخته ریزی شد، بخشی از پشت‌بام بازار به واسطه پلاستیک با کمک شهرداری اراک روکش شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی با بیان اینکه بارش‌های شب گذشته به شکلی بود که تا بامداد برای حفاظت از بازار اراک زحمات زیادی کشیده شد، افزود: 11 نقطه از بازار داربست و تخته ریزی شد، بخشی از پشت‌بام بازار به واسطه پلاستیک با کمک شهرداری اراک روکش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا ایزدی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه مرکزی، با اشاره به بارندگی‌های شدید شب گذشته و روزهای اخیر گفت: ابنیه‌ تاریخی استان مرکزی به شکلی است که امکان استفاده از برخی از اقلام مرمتی در آنها وجود ندارد.

وی با اشاره به رایزنی با شهرداری، شورای شهر و معاونت عمرانی استانداری مرکزی درخصوص بازار افزود: امید است که سال 98 سال خوبی برای بازار اراک باشد و مرمت آن با اختصاص اعتبار انجام گیرد تا این مجموعه ارزشمند از این وضعیت آشفتگی خارج شود.

ایزدی افزود: در کاروانسرای نراق با ریزش‌های لایه‌های بالایی مواجه هستیم، همچنین در منزل امیرکبیر در روستای هزاوه نیز ریزش کاهگل صورت گرفته است که البته کم عمق است، اما خطر خاصی وجود ندارد و امید است پس از بارش‌ها و تعطیلات نوروز روند مرمت این بناها صورت گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی بیان کرد: خوشبختانه وضعیت بدی را در ابنیه تاریخی استان شاهد نیستیم، اما به هرحال بارندگی قابل پیش‌بینی نیست و تاکنون چیزی در حدود 800 میلیون تومان به کل مجموعه‌های تاریخی استان خسارت وارد شده است.

نگران افزایش حجم آب سد 15 خرداد نیستیم

فرماندار دلیجان گفت: با وجود افزایش دبی ورودی به سد 15 خرداد دلیجان هیچ نگرانی درخصوص افزایش میزان حجم آب ذخیره شده در پشت سد وجود ندارد.

سیامک سلیمانی در گفتگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در پی بارش های مطلوب اخیر شاهد افزایش دبی ورودی آب به سد 15 خرداد به میزان چهار برابر هستیم و هم اکنون 18 متر مکعب دبی ورودی آب به این سد است.

وی افزود: در حال حاضر بالغ بر 50 میلیون متر مکعب حجم کل آب ذخیره شده در سد 15 خرداد است و در صورت افزایش میزان حجم کلی آب ذخیره شده در سد هیچ نگرانی وجود نخواهد داشت.

فرماندار دلیجان با اشاره به برخی آبگرفتگی ها در معابر روستایی و محورهای مواصلاتی شهرستان تصریح کرد: به دلیل حجم بالای آبی که در محور دلیجان به محلات (محدوده شهرک اصناف) جاری شده است احتمال دارد در ساعات آینده مشکلاتی در تردد خودروها بوجود آید که به مسافرین و شهروندان توصیه می کنیم از تردد غیر ضروری در این محور بویژه در محدوده اعلام شده پرهیز کنند تا شرایط به روال عادی برگردد.

وی در خصوص وضعیت رودخانه های شهرستان نیز گفت: به دلیل اینکه رودخانه های شهرستان فصلی هستند مشکل خاصی وجود ندارد و خوشبختانه حجم آب قابل توجهی در رودخانه های شهرستان جاری است و در برخی نقاط به صورت جزئی آبگرفتگی وجود داشت که با تدبیر ستاد مدیریت بحران برطرف شد.

سلیمانی از آماده باش کامل و پایش مستمر اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان از وضعیت رودخانه ها، مسیل ها و محورهای مواصلاتی خبر داد و افزود: با تلاش جمعی بین مسئولان و همراهی مردم مشکل خاصی در شهرستان وجود ندارد.

احتمال شکستگی سد در فراهان وجود ندارد

فرماندار فراهان گفت: با وجود شدت بارندگی‌ها اما احتمال شکستگی سد در شهرستان وجود ندارد.

احمد سجادی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: طی 27 ساعت گذشته 70 میلیمتر بارش در شهرستان فراهان دریافت شده است که این امر باعث طغیان رودخانه فردقان شده است و در حال حاضر مشغول اجرای عملیات انحرافی جهت جلوگیری از ورود آب به جاده هستیم.

وی با اشاره به بازشدن دریجه های بندخاکی منطقه هفته‌خانک و سلیم آباد به سمت کویر فراهان افزود: رودخانه اصلی شهرستان که آب منطقه تلخاب را تامین می‌کند، دارای سه پل است که به دلیل شدت بارندگی این سه پل جوابگو نیست و آب در مسیر جاده قرار گرفته است که باید تهمیدات لازم دراین راستا در دستور کار قرار گیرد.

سجادی اضافه کرد: به دلیل بارش‌ها در چند نقطه از شهرستان خم شدن تیربرق صورت گرفته است که 4 اکیپ مشغول استحکام‌بخشی هستند و در به دلیل این خم شدگی در مواردی قطعی برق بروز کرده است.

وی با بیان اینکه در شهر فرمهین رودخانه شهر بالا آمده است که در حال جلوگیری از ورود آن به شهر و کنترل هستیم، افزود: عصر دیروز یک مورد ریزش اصطبل در روستای هفته‌خانک رخ داد که باعث تلف شدن 15 راس دام سبک شد همچنین در روستای رکین و فردقان 4 خانوار جابجا شدند تا مشکلی بروز نکند.

فرماندار فراهان تاکید کرد: تمامی سدها و بندهای خاکی شهرستان پر آب هستند، اما مشکلی از نظر احتمال شکستگی وجود ندارد و تمامی شرایط تحت کنترل است.

خسارت یک میلیارد تومانی بارش‌ها به خمین/خروش تمام رودخانه های شهرستان

فرماندار خمین گفت: به واسطه بارش‌های شدید شب گذشته تاکنون یک میلیارد تومان به شهرستان خسارت وارد شده است.

احمد تهرانی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه مرکزی، بیان کرد: موج اول بارش‌ها که از روزهای پایانی سال 97 انجام گرفت، اکثر آب‌بندها، سدهای شهرستان را پرآب و سرریز کرد و بارندگی شب گذشته نیز باعث خروش رودخانه‌های خمین شده است به طوری که در 25 سال گذشته خروش رودخانه‌ها بی‌سابقه بوده است.

وی با اشاره به بارش 45 میلیمتری در کمتر از 20 ساعت در شهرستان خمین، افزود: به واسطه این بارش‌ها دوسوم رودخانه مرکزی شهر خمین پر آب شده است و با ادامه بارش‌ها نیز سطح آب رودخانه‌های شهرستان افزایش می‌یابد.

فرماندار خمین با بیان اینکه با اقدامات پیش‌بینی شده و آمادگی کامل شهرستان و دهیاری‌ها کمترین خسارت وارد شده و خسارت جانی نیز حادث نشده است، افزود: در موج بارشی اول در ابتدای سال برخی از منازل برخی از روستاها دچار خسارت جزیی و نم و رطوبت شدند که در این بارش منزل 20 خانوار از 10 روستای مختلف تخلیه و به اماکن اسکان اضطراری مانند مدارس و امکان ورزشی منتقل شده‌اند.

تهرانی در خصوص تلفات وارد شده گفت: در حدود 100 راس دام سبک به دلیل فرسودگی آغل‌ها تلفات بر جای مانده است و با احتساب این تلفات و خسارت وارد شده به محورها و اراضی کشاورزی و تعدادی منزل مسکونی خسارات شهرستان به یک میلیارد تومان رسیده است.
 

شهردار اراک از ایمن سازی سه متری دیواره رودخانه اراک خبر داد .

محمد کریم شفیعی در گفت و گو با ایسنا در خصوص کنترل آب ناشی از بارش ها در سطح شهر بیان کرد: با توجه به حجم بارش های ٢٤ ساعته گذشته و شدت گرفتن آن از صبح امروز با آب گرفتگی موضعی مواجه هستیم که نیروهای شهرداری در سطح شهر مشغول رفع آبگرفتگی ها هستند .

وی با اشاره به آبگرفتگی یکی دو منزل مسکونی در اراک افزود: متاسفانه به دلیل شدت بارندگی و پایین بودن سطح خانه از سطح خیابان، آب وارد منزل شده بود که بلافاصله نیروهای شهرداری اعزام و آب تخلیه شد .

شفیعی با تاکید بر اینکه در حال حاضر مشکل جدی و خاصی در سطح شهر وجود ندارد، گفت: با توجه به تخریب شدن بخشی از دیواره رودخانه اراک، به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی ٣ متر ایمن سازی انجام و علائم هشداردهنده نیز نصب شده است و سعی بر این است که از عبور و تردد خودروها در این نقطه انجام نشود تا فشار مضاعفی به دیواره وارد نشود .

شهردار اراک در خصوص سرریز بندخاکی کرهرود در شب گذشته گفت: بلافاصله پس از سرریز این بند خاکی نیروهای شهرداری در محل حاضر و اقدام به پمپاژ آب کردند که در حال حاضر سرریز متوقف شد و قبل از سرریز پمپاژ و تخلیه آب انجام می گیرد و شرایط سد کاملا تحت کنترل است .

تکذیب خبر فوت ناشی از بارش باران در نوبران

بخشدار بخش نوبران گفت: خبر فوت یکی از اهالی روستای آقچه قلعه دهستان بیات از توابع بخش نوبران ناشی از بارش باران و تخریب دیوار صحت ندارد.

یوسف حیدری در گفتگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی اظهار کرد: خبر فوت یکی از اهالی این روستا که به دلیل ریزش دیوار ناشی از باراش باران در فضای مجازی منتشر شده است صحت ندارد و این خبر مربوط به قبل از بارندگی ها و در پنجم فروردین ماه 98 بوده است.

وی افزود: این فرد به دلیل بنایی ساختمانی و بر اثر ریزش دیواری در هفته گذشته جان خود را از دست داده است و حتی مراسم ترحیم وی نیز برگزار شده در حالیکه امروز خبر فوت وی بر اثر بارش باران و ریزش دیوار منتشر شده است که تکذیب می شود.

رییس جمهور خواستار استمرار کنترل و نظارت بر سیلاب‌ها در استان مرکزی شد

لحظاتی پیش دکتر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در تماس تلفنی با سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی در جریان آخرین وضعیت موج دوم بارشها در استان مرکزی قرار گرفت .

به گزارش ایسنا، در این تماس تلفنی استاندار مرکزی به تشریح آخرین وضعیت استان مرکزی در بارش‌های اخیر اشاره کرد و افزود: تا این لحظه به لطف خدا مشکل خاصی در استان مرکزی نداریم .

دکتر روحانی نیز با ابلاغ سلام خدمت مردم شریف این استان و عرض خسته نباشید و خدا قوت از اقدامات استاندار و اعضای ستاد مدیریت بحران استان تشکر کرده و خواستار استمرار کنترل و نظارت سیلاب‌ها شد .

محورهای مواصلاتی استان مرکزی باز است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: در حال حاضر محورهای مواصلاتی استان باز هستند و مشکلی خاصی در این محورها وجود ندارد.

علی زندی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، افزود با وجود بارش‌های 24 ساعت گذشته در حال حاضر کل محورهای مواصلاتی استان مرکزی باز است تنها بخشی از محور فرمهین و محور اراک-تهران به دلیل آبگرفتگی با کندی تردد مواجه است.

وی با بیان اینکه نیروهای راهداری با تمام توان در محورهای استان مشغول خدمات رسانی هستند، گفت: ساعاتی قبل در محور اراک - بروجرد شاهد بارش برف بودیم که باید از زنجیر چرخ استفاده می‌شد، اما در حال حاضر بارش برف متوقف و نیازی با استفاده از زنجیر چرخ نیست، اما باید رانندگان امکانات ایمنی را همراه خود داشته باشند.
 

ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۸۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند (عکس)

معبد پارتنون یونان باغ‌های معلق بابل لپتیس مگنا یک شهر باستانی در لیبی معماری هترا در عراق غول رودس در یونان هرم بزرگ جیزه در مصر آرامگاه هالیکارناس در شهر بودروم ترکیه فانوس اسکندریه در مصر معبد آرتمیس در ترکیه کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خسارت بیش از ۸۸ میلیارد تومانی در پی بارش های اخیر در کلاله
  • برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند (عکس)
  • خسارت ندیدن بناهای بافت تاریخی زواره
  • برگزاری مزایده بناهای تاریخی استان مرکزی در نیمه نخست سال جاری
  • سیل به ۱۰ واحد مسکونی در سوادکوه خسارت وارد کرد
  • وضعیت جاده‌های استان یزد / خسارت ۶۰۰۰ میلیارد تومانی سیل سال گذشته
  • بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی
  • بارندگی های اخیر ۱۸۴ میلیارد ریال به بناهای تاریخی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی باران به بناهای تاریخی سیستان وبلوچستان
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی بارندگی به بناهای تاریخی سیستان‌وبلوچستان