Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:52:01 GMT

رهاسازی بخشی از آب سد کالپوش آغازشد

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۸۱۷۴۱

رهاسازی بخشی از آب سد کالپوش آغازشد

شاهرود- ایرنا- سرپرست فرمانداری میامی گفت: رهاسازی بخشی از آب سد کالپوش این شهرستان با هدف کنترل پایداری این سد از عصر روز دوشنبه آغاز شده است.

احمدملایری شامگاه دوشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود : با توجه به نزولات جوی و بارش های برف و باران 2 هفته گذشته ، باهماهنگی های انجام شده با مسوولان مربوط رهاسازی بخشی از آب سد کالپوش آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت : این کار برای حفظ پایداری سدکالپوش و نیز با توجه به روند افزایش سطح آب ذخیره شده انجام می شود.
ملایری تصریح کرد : هماهنگی لازم با مسئولان استان گلستان برای رهاسازی آب سد انجام شده و جای نگرانی برای روستاهای پایین دست سد که بیشتر در استان گلستا قرار دارد ، نیست .
بدنبال بارش شدید برف در 2 هفته گذشته برخی شایعات در باره خطرات احتمالی سد مطرح شد که مسوولان بر پایداری سد کالپوش تاکید کردند.
استاندار و مسئولان آب منطقه ای استان سمنان با اشاره به تحقیقات انجام شده ، رانش های ایجاد شده در حسین آباد کالپوش را بی ربط با سد خوانده و بر استحکام و استواری سد تایید نمودند.
یکی دیگر از دلایل باز کردن دریچه های سد کالپوش ، پر شدن ظرفیت آن بر اثر بارش برف وباران چندماه گذشته و احتمال سرریزشدن آن اعلام شده است.
سد کالپوش از نوع خاکی با هسته رسی بوده و ارتفاع آن 40 متر با طول تاج 273 متر است. این اسد دارای یک بند انحرافی و ایستگاه پمپاژ به ظرفیت 2.1 متر مکعب بر ثانیه و با ارتفاع پمپاژ 70 متری است. حجم مخزن های ذخیره و کنترل این سد نیز هشت هزار و 500 متر مکعب است.
با گذشت چند سال از آبگیری این سد، هنوز مورد استفاده مشخصی برای آن تعیین نشده و این موضوع چالش هایی را در میان مردم منطقه ایجاد کرده است.
در حالی که حقابه ای به کشاورزان کالپوشی اختصاص داده نشده، هر چند وقت یک بار بحث انتقال آب از این سد به شاهرود موجب ناراحتی مردم محلی می شود در حالی که به گفته مسئولان اگر انتقالی صورت گیرد، بی شک پیش از آن منافع اهالی بخش کالپوش در نظر گرفته می شود.
بروز پدیده رانش زمین در خطه کوهستانی کالپوش این روزها بهانه ای به دست شایعه پردازان داده است.
این در حالی است که رانش زمین در ترسالی ها پدیده ای طبیعی است. تحقیقات میدانی نشان می دهد این پدیده از قدیم در این منطقه رخ می داده است.
بخش کوهستانی کالپوش میامی به مرکزیت روستای رضوان شامل 12 روستاست که حدود 20 هزارنفر در آن ها زندگی کرده و شغل بیشتر مردم کشاورزی و دامداری است.
شهرستان میامی با بیش از 40 هزار تن جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد؛ بیش از 80 درصد مردم این شهرستان در روستاها زندگی می کنند.
7357/6167

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي رهاسازي آب ميامي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۱۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جعفرزاده ایمن‌آبادی: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

‏با نزدیک شدن به تشکیل ⁧‫#مجلس_۱۲‬⁩ دو مجموعه زیر نظر مجلس ( ⁧‫#مرکز_پژوهشها‬⁩ و ⁧‫#دیوان_محاسبات‬⁩ ) احساس آزادگی بیشتری کرده و گزارشات متنوع و کارشناسی واقعی از عملکرد ⁧‫#دولت_تردمیلی_۱۳‬⁩ ارائه کرده اند. اینجانب نیز از بخشی از آنها، در مصاحبه هایم استفاده کرده ام که دولت را عصبانی کرده.

‏این گزارشات که کماکان با ملاحظاتی تهیه شده بخشی از ⁧‫#واقعیت_عینی_جامعه‬⁩ و ⁧‫#سفره_های_کوچک_شده_مردم‬⁩ و بیانگر ضعف شدید دولت در اجرا و خلاف گویی های دولت و عدم صداقتشان با مردم است ‏نتیجه میگیریم: هر کسی به جز ⁧‫#قالی_باف‬⁩ ⁧‫#رییس_مجلس‬⁩ شود کشور شفاف تر اداره میشود.

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902759

دیگر خبرها

  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • رهاسازی آب سد سفیدرود برای آبیاری شالیزار‌های گیلان از امروز
  • وداع مردم خراسان شمالی با عیسی بخشی هنرمند موسیقی مقامی
  • مردم از تردد و توقف در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند
  • وداع مردم خراسان شمالی با پیکر مرحوم عیسی بخشی
  • هشدار فرماندار اهواز به مردم درپی رهاسازی آب سد دز
  • جعفرزاده: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود
  • جعفرزاده ایمن‌آبادی: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود
  • نقش مهم سد‌ها در کنترل سیلاب سیستان و بلوچستان
  • نقش اساسی سدها در کنترل سیلاب و تأمین آب سیستان و بلوچستان