Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@02:38:11 GMT

چشم خود را با این میوه پرطرفدار بیمه کنید!

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۸۳۱۲۸

چشم خود را با این میوه پرطرفدار بیمه کنید!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پرتقال یکی از محبوب‌ترین میوه‌ها در جهان است. این میوه می‌تواند به بهبود عملکرد بسیاری از بخش‌های بدن کمک کند.

براساس گزارش «مدیکال‌دیلی»، در اینجا با چند مورد از مزایای پرتقال در تمام فصول آشنا خواهید شد.

جلوگیری از بیماری‌های چشم

تحقیقات جدید نشان داد، افرادی که به طور منظم پرتقال مصرف می‌کنند تا ۶۰ درصد کمتر به بیماری دژنراسیون ماکولا مبتلا می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی گفته شده خوردن یک پرتقال در هفته نیز به طور قابل توجهی موثر است. یافته‌ها نشان می‌دهد که فلاونوئید‌های موجود در پرتقال به حفاظت در برابر بیماری‌ها کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:خواص بی نظیر پرتغال که شاید ندانید

سلامت قلب

تحقیقاتی در مورد ارتباط مصرف مکرر مرکبات با کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، نشان داده که میوه‌هایی مانند پرتقال اثر محفاظتی بر قلب دارند. همچنین ویتامین سی و پتاسیم موجود در پرتقال نیز با عملکرد سالم قلب مرتبط هستند.

بهبود علائم سندرم روده تحریک‌پذیر

پرتقال دارای میزان زیادی فیبر‌های محلول و نامحلول است. فیبر نامحلول می‌تواند به کشیدن آب به طرف روده بزرگ کمک کند در حالی که فیبر محلول آب را جذب و به حرکت اضافی مایعات در روده کمک می‌کند.

عملکرد بهتر مغز

یکی از مطالعات سال ۲۰۱۵ نشان داد که نوشیدن آب پرتقال نیز می‌تواند به بهبود عملکرد شناختی کمک کند.

ترمیم بدن

وجود میزان زیادی ویتامین سی در پرتقال می‌تواند به بهبود زخم‌های بدن کمک و از عفونت‌ها جلوگیری کند. همچنین محققان دریافتند که این میوه موجب بهبود علمکرد ماهیچه‌ها و کاهش درد پس از ورزش می‌شود.

منبع:فارس

انتهای پیام/

جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های چشم با مصرف پرتقال

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۳۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر زهرا عبداللهی با اشاره به اینکه احتمال بروز بیماری‌های تنفسی همچون سرماخوردگی در فصل پاییز افزایش می‌یابد، گفت: به لحاظ تغذیه‌ای برای جلوگیری از بروز چنین بیماری‌هایی توصیه می‌کنیم منابع تغذیه‌ای حاوی ویتامین C بیشتر مصرف شود.

وی با بیان اینکه ویتامین C در همه سبزیجات و میوه‌های تازه وجود دارد، اظهار کرد: بعضی از میوه‌ها مانند مرکبات، ویتامین C بیشتری دارند، ولی معنایش این نیست که مابقی میوه‌ها و سبزیجات فاقد ویتامین C هستند.

وی با تاکید بر اینکه مصرف روزانه سبزی‌ها و میوه‌ها، ویتامین C مورد نیاز بدن تامین می‌شود، تصریح کرد: به دنبال مصرف میوه‌ها و تامین ویتامین C، سیستم ایمنی بدن نیز تقویت می‌شود و تاحدودی از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری می‌کند. در صورت ابتلا به سرماخوردگی و بیماری‌های تنفسی، مصرف مایعات و بویژه مایعات و غذا‌های گرم به بهبود مبتلایان کمک می‌کند.

عبداللهی ادامه داد: نیازی به خرید قرص ویتامین C نیست، ویتامین C باید به طور طبیعی از رژیم غذایی تامین شود که در همه سبزیجات و میوه‌های تازه و خام وجود دارد. میزان ویتامین C در میوه و سبزی پخته شده کاهش می‌یابد. توجه کنید که رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه، سیستم ایمنی بدن را نسبت به بیماری‌ها مقاوم می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سم زدایی کبد با نخوردن این خوراکی پرطرفدار !
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟
  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟
  • چه کنیم آلزایمر نگیریم؟
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • قیمت انواع میوه در میادین تره بار
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • برگزاری اولین نشست کمیته پایش، ارزیابی و بهبود شاخص های لجستیک