Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@23:41:43 GMT

کاهش قیمت پیاز در راه است

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۸۴۲۶۷

شادلو گفت: با مساعد شدن هوا و رفع محدودیت‌های برداشت در روزهای آینده، پیش بینی می‌شود قیمت پیاز در بازار به تعادل برسد. ناطقان: مجتبی شادلو نایب رئیس اتحادیه باغداران استان تهران درباره علل گرانی قیمت پیاز در روزهای اخیر در بازار، اظهار کرد: سیلاب‌های اخیر و بارش‌های فراگیر برای چند روز متوالی در سراسر کشور مشکلاتی را در حمل و نقل و عرضه انواع محصولات میوه و تره بار از جمله پیاز ایجاد کرد که این امر بر نوسان قیمت پیاز دامن زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: با توجه به بارش‌های اخیر و وقوع سیل در بسیاری از مناطق، بحث برداشت محصول به طور کامل تعطیل شد که این موضوع در تأمین و توزیع محصول مشکلاتی را ایجاد کرده است.

شادلو درباره تأثیر ممنوعیت صادرات پیاز بر قیمت محصول در بازار، گفت: اگرچه طی ماه‌های اخیر صادرات وسیع و گسترده بر تحریک بازار دامن زد، اما طی روزهای اخیر شرایط اقلیمی، محدودیت برداشت و حمل و نقل از علل اصلی گرانی محصول در بازار به شمار می‌رود که با ممنوعیت صادرات و مساعد شدن هوا طی روزهای آتی پیش بینی می‌شود که بازار این محصول به تعادل برسد.

این مقام مسئول در توصیه‌ای به خانوارها، گفت: با توجه به آنکه پیازهای فعلی قابلیت ماندگاری در انبار را ندارند از این رو به خانوارها توصیه می‌شود که تنها به میزان نیاز روزمره خود محصول خریداری کنند تا تعادل بازار بیش از پیش از بین نرود.

نایب رئیس اتحادیه باغداران استان تهران ادامه داد: ظرف چند روز آینده با مساعد شدن هوا و رفع محدودیت‌های برداشت، انتظار می‌رود که صادرات پیاز مجدد در دستور کار قرار گیرد چرا که بازارهای صادراتی یک شبه به دست نیامده که بخواهیم آن را به سهولت از دست بدهیم.

وی از فراوانی کاهو و دیگر محصولات میوه و تره بار خبر داد و گفت: با توجه به فراوانی عرضه در محصولاتی نظیر کاهو، گوجه فرنگی، خیار و انواع میوه جای هیچگونه نگرانی مبنی بر افزایش قیمت در روز طبیعت نیست.

شادلو ادامه داد: با توجه به هزینه‌های بالای تولید، قیمت محصولات میوه و تره بار منطقی است.

نایب رئیس اتحادیه باغداران استان تهران با اشاره به اینکه سیلاب‌های اخیر محدودیت‌هایی در حمل و نقل ایجاد کرده است، اظهار کرد: با توجه به فساد پذیری محصولات میوه و تره بار، از پلیس راهور انتظار می‌رود هماهنگی‌های لازم را انجام دهد تا کامیون‌ها بتوانند محصولات میوه و سیفی را به بازار عرضه کنند تا تأخیر در عرضه مشکلاتی نظیر گرانی را رغم نزند.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: با توجه به فراوانی محصولات میوه و تره بار جای هیچگونه نگرانی مبنی بر افزایش قیمت نیست و تنها ممکن است به سبب بارندگی‌های اخیر نوساناتی در برخی محصولات تازه خوری همچون پیاز در بازار ایجاد شود. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: کاهش قیمت ، پیاز ، بازار

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کاهش قیمت پیاز بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۴۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، «دی جی آی»(DJI) که بزرگترین تولید کننده جهانی پهپاد است، از محصول جدید DJI Mini 4Kرونمایی کرده است. این پهپاد نسبت به نسخه پیش از خود DJI Mini4 Pro ارزان قیمت تر است و همچنین مدل مذکور دومین پهپاد مخصوص مصرف کنندگان است که در سال جاری عرضه می شود.

به نظر می رسد DJI بخش تولید پهپادهای مصرفی را به مدت 2 سال رها کرده بود اما اکنون این شرکت با عرضه 2 محصول در بخش FPV در نیمه نخست 2024 میلادی دوباره فعال شده است.

برای استفاده از پهپاد Mini 4K نیازی به استفاده از هدست نیست. منابع مختلف طی روزهای اخیر برخی تصاویر این پهپاد را منتشر کرده اند. برخی تصاویر تایید نشده از Mini 4K توسط حساب کاربری @Quadro_News در پلتفرم ایکس منتشر شده است. تصاویر مدعی شده مربوط به آمازون هستند. این تصاویر با هیچ یک از مشخصات پهپاد مطابقت ندارند هرچند اطلاعات کمی از دستگاه منتشر شده است. سیستم ثبات تصویر پهپاد مذکور در مقایسه با Mini4 Pro چندان پیشرفته نیست.

با توجه به آنکه پیش بینی می شود Mini4 Pro ارزان تر باشد، این بدان معناست که برخی سخت افزاهای به کاررفته برای سنجش همه جانبه موانع در آن حذف می شوند. همچنین نشانه هایی وجود دارد که پهپاد جدید به زودی عرضه می شود. در کنار این موارد شایعات تایید نشده ای درباره آن وجود دارد که DJI تصمیم دارد در 29 آوریل این محصول را عرضه کند.

کد خبر 6089781 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۰ ارديبهشت
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی در میادین میوه و تره‌بار
  • افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • قیمت جدید ۲۲ محصول ایران خودرو و سایپا در بازار + جدول