Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@03:44:19 GMT

۵ روستای هرسین همچنان زیر آب هستند /خسارت‌های سیل است

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۹۳۱۵۵

۵ روستای هرسین همچنان زیر آب هستند /خسارت‌های سیل است

امیر شاه‌آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد آخرین وضعیت روستاهای گرفتار سیل شهرستان هرسین اظهار داشت: قسمت مهمی از آب در حال حاضر فروکش کرده است اما همچنان روستاها در منطقه همچون گرگوند، قوزیوند، چمبطان علیا و سفلی و قره ولی زیر آب مانده‌اند

وی افزود: پیش بینی می‌شود چنانچه امروز بارندگی نداشته باشیم راه‌های مواصلاتی آنها بازگشایی شود و اهالی بتوانند به روستاها برگردند، چون احشام آنها در روستا باقی مانده و تلاش داریم با استفاده از ماشین آلات بخشی از آنها را به روستاها منتقل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار هرسین در مورد وضعیت راه‌های شهرستان نیز گفت: علاوه بر ۱۰ روستایی که در منطقه چمچمال که غرق‌آب شده بودند روستاهای پایین دست هم در بخش مرکزی هرسین همچون چشمه بی گیر، سیفله، چم حیدر، چم شاهی و چم کبود روستاهایی بودن که ارتباط مواصلاتی آنها قطع شده بود که با تلاش همه دستگاه‌های خدمات رسان همچون آب، برق و گاز به جز چهار روستای مرکزی که آب شرب دچار مشکل شد بقیه روستاها مشکات زیرساختی نداشتند.

شاه‌آبادی گفت: علی رغم اینکه ۱۰ روستا زیر آب بود این پایداری در خدمات رسانی باعث شد مشکلی نداشته باشیم.

وی در مورد اسکان نیز تصریح کرد: با توجه به هشداری که استاندار در قالب مدیریت بحران دادند یک هفته قبل در آمادگی بودیم و از قبل به روستاها اخطار داده شد؛ دستگاه‌های امدادی، بنیاد مسکن، هلال احمر، ارتش و سپاه و شهرداری‌های بیستون و هرسین کاملاً مجاب شده بودند.

فرماندار هرسین ادامه داد: ۱۱ کمپ اسکان اضطراری قبل از بارندگی‌ها ایجاد کرده بودیم که در حوزه بیستون یک سالن ورزشی در سنقرآباد و یک سالن در شهرک بیستون و خوابگاه هلال احمر با ۹۰ تخت در نظر گرفته شده بود.

وی ادامه داد: در بخش مرکزی هم در روستای گره بان یک کمپ برای ۵ روستای اطراف آن و مجموعه شهید دارابی با چهار سوله ورزشی تجهیز شد.

شاه‌آبادی با بیان اینکه در مجموع ظرفیت اسکان برای ۲۷۵ خانوار فراهم شده بود، گفت: به جز اینها در پتروشیمی پلیمر و اوره آمونیامک پل چهر نیز امکانات اسکان در نظر گرفته شده بود و اینها تنها نقاط استفاده شده بودند و ۱۰ نقطه دیگر اسکان ضرورت نداشت و استفاده نشد.

فرماندار هرسین در مورد برآورد اولیه میزان خسارات نیز گفت: تمام روستاها اعم از گرگوند، مبارک آباد، قوزیوند، خلیل آباد، زردآبمحب، پاتپه، چمبطان سفلی و علی، فراش، قره ولی و بزن آباد و ۸ روستا پایین دست پل چهر تا ابتدای رودخانه سیمره تمام زمین‌های کشاورزی آنها زیر آب رفتند و خسارات در حوزه کشاورزی، راه‌های روستایی و میراث فرهنگی و برق الا است.

کد خبر 4580780

منبع: مهر

کلیدواژه: هرسین سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۳۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی

به گزارش «تابناک»، حسین ایثارگر، جمعه شب به خبرنگار ایرنا اظهار کرد:‌ بارش تگرگ موجب آب افتادگی برخی منازل روستایی به ویژه در روستاهای "جنبذ" و "علی آباد سیدرحیم" از توابع بخش مرکزی این شهرستان شده است.

وی افزود:‌ گزارش های رسیده حاکی از آن است که سیلاب به بخشی از راه‌ های روستایی و بین مزارع و نیز محصولات کشاورزی منطقه آسیب رسانده است و در موردی حتی یکی از روستاییان با موتورسیکلت هنگام عبور از رودخانه گرفتار سیلاب شده بود، که با تلاش مردم راکب نجات یافت اما موتور وی را آب برده است.

فرماندار ششتمد گفت:‌ با توجه به تعطیلی جمعه، روز شنبه تیم های ارزیاب برای بررسی وضعیت مناطق روستایی مزبور و برآورد خسارات وارده به منطقه اعزام خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد:‌ منازل روستایی این شهرستان عمدتا دارای سازه های خشت و گلی است و با مصالح قدیمی و سنتی ساخته شده است که این می تواند در مواقع بارندگی شدید و بروز سیلاب آسیب زا باشد.

مرکز شهرستان تازه‌ تاسیس شِشتَمَد در ۲۴۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

ششتمد با وسعت سه هزار و ۷۸۶ کیلومتر مربع و ۲۴ هزار نفر جمعیت، دارای ۲ بخش مرکزی و شامکان، ۴۸ دهیاری و ۵۳ آبادی است.

دیگر خبرها

  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است
  • بهره مندی روستای «سرپله» آبدانان از آب آشامیدنی سالم و پایدار
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • راه‌ها در خراسان جنوبی باز شده، اما همچنان ناایمن هستند
  • بارندگی شدید در زارچ با ثبت کمترین خسارت 
  • بارش باران سیل آسا به زمین‌های کشاورزی روستای عباس آباد خسارت زد + تصاویر
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد