Web Analytics Made Easy - Statcounter

حقیقت پور گفت: لازم است که سیاست خارجی ایران در سال جدید تحرکات بیشتری در منطقه داشته باشد و از دستاوردهای سال گذشته در حوزه مقاومت نیز محافظت کند.

«منصور حقیقت پور» در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان در خصوص سیاست خارجی ایران در سال گذشته و اولویت های دیپلماسی کشور در سال جدید گفت: در سال گذشته سیاست خارجی ما بیشتر زمینگر برجام بود و این مساله باعث شد که مقداری تحرک منطقه ای ما کم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که ما دارای وزن ژئوپلتیک و بسیار تعیین کننده در سطح منطقه هستیم، افزود: حیف است که از این ظرفیت خوب استفاده نکنیم و اگر اقدامات لازم در این منطقه را انجام دهیم قطعا موفقتر از سال 97 در زمینه سیاست خارجی اقدام خواهیم کرد.

 

وی ادامه داد: امروز نیاز است که پیرامون خودمان نقش اساسی و اصلی ایفا کنیم زیرا که با وضعیت پیش آمده در منطقه امروز ما در خاورمیانه تعیین کننده هستیم. ما همچنین می توانیم در قفقاز و آسیای میانه تاثیر گذار تر از گذشته عمل کنیم و به عنوان کشورهای تعیین کننده در این منطقه مطرح شویم.

 

حقیقت پور با تاکید براین نکته که ایران می تواند در سال جدید با ایفای نقش بیشتر در مرزهای شرقی خود تناقضات میان پاکستان و هند را حل و فصل کند، خاطرنشان کرد: علاوه براین در افغانستان نیز ایران می تواند نقش اصلی حمایت از مردم و مقاومت ایفا کند. اگر این گونه باشد ایران تنها کشوری خواهد بود که در افغانستان برای حمایت از مردم این کشور نقش ایفا می کند.  

 

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی از امکان بسیج امکانات در منطقه علیه تروریسم از سوی ایران نیز خبر داد و تصریح کرد: تجمیع میان ایران، روسیه و ترکیه می تواند بیش از پیش در منطقه تاثیر گذار باشد و زمینه گسترده تری برای حضور ما در منطقه ایجاد شود.

 

وی به ظرفیت های موجود در خصوص روابط تجاری ایران با کشورهای آسیایی نیز اشاره کرد و افزود: این روزها زمینه گسترده تری برای حضور ما در گروه شانگهای ایجاد شده که می توانیم با اقدامات سیاسی با دوستانمان در شانگهای نقش اصلی ایجاد کنیم.

 

کارشناس سیاست خارجی اظهارداشت: ایران در منطقه دارای دستاوردهای اساسی است که در سال جدید می تواند از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کند. این مساله می طلبد که ما تحرک بیشتری به اقدامات سیاسی خودمان در سطح منطقه خاورمیانه بدهیم.

 

حقیقت پور در بخش پایانی این گفت و گو بر ضرورت حفظ دستاوردهای سیاسی ایران در حوزه مقاومت در سال 97 نیز تاکید کرد و گفت: ضمن حفظ این دستاوردها باید به توسعه آن ها بپردازیم و نقش اساسی ایران در منطقه را ایفا کنیم./

پایان پیام/281

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیل خسارت سیل سیل لرستان بارندگی و سیلاب کمک به سیل زدگان پلدختر استان خوزستان طغیان کارون شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل سیاست خارجی ایران حقیقت پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۰۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست هم‌اندیشی با مدیران مسئول و مدیران عامل رسانه‌های جمعی کشور به دعوت حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز یکشنبه با هدف گفتگو و تبادل‌نظر پیرامون مهم‌ترین محورهای مرتبط با روابط خارجی و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، تحولات منطقه‌ و جهان در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

در آغاز این نشست مدیران مسئول و مدیران عامل رسانه‌های گروهی کشور ارتباط رسانه و دستگاه دیپلماسی در روشنگری افکار عمومی به‌ویژه در تصویرسازی واقع‌گرایانه را با اهمیت توصیف کردند.

همچنین رویکرد و عملکرد وزارت امور خارجه در جریان عملیات طوفان الاقصی به‌ویژه هماهنگی و تعامل هم‌افزا با نیروهای مسلح کشور در جریان‌ عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی را در ابعاد مختلف سیاسی و بین‌المللی در راستای دفاع از امنیت و منافع ملی، مدبرانه و قابل‌تقدیر دانستند.

مدیران رسانه‌های کشور از طیف‌های مختلف سیاسی، دیدگاه‌های خود را در خصوص موضوعات متنوعی از مسائل سیاست خارجی در حوزه منطقه‌ای و بین‌المللی، روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی بین‌المللی مطرح کردند.

در ادامه این نشست امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تأکید بر اهمیت پیوند و همکاری مکمل میان دستگاه دیپلماسی و رسانه‌ها و تشکر از نقش رسانه‌های عمومی کشور در حمایت از سیاست خارجی و تبیین و روشنگری سیاست‌های نظام برای افکار عمومی داخلی و خارجی، بر اهمیت ارتقای این همکاری‌های مشترک و سازنده در راستای منافع ملی تأکید کرد.

 امیرعبداللهیان ضمن تجلیل از نقش محوری و حکیمانه مقام معظم رهبری در عبور کشور از گذرگاه‌های سخت و دشوار، رویکرد دولت جناب آقای دکتر رئیسی در پیگیری و تحقق منافع ملی در چارچوب روابط متوازن و دیپلماسی پویا با حوزه‌های مختلف جغرافیایی را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه همچنین با مروری بر مهم‌ترین تحولات فراروی کشور در عرصه سیاست و روابط خارجی از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، ابعادی از نحوه مدیریت این مسائل و چالش‌ها و نتایج حاصله را برشمرد.

 امیرعبداللهیان با اشاره به بحران غزه، برخی از ابعاد نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماتیک در حمایت از ملت مظلوم فلسطین در هفت‌ماهه جنگ اخیر علیه غزه را تشریح کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه این نشست ضمن با اهمیت خواندن نقش کنشگری رسانه‌ها همپای دولت و دستگاه دیپلماسی، به سؤالات حاضران پاسخ گفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • تمامیت‌خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست است
  • تمامیت خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش کنی صهیونیست است
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه ایران در جهت فعال شدن بند جریمه در صورت عدم اتصال کامل خط لوله صلح در پاکستان
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟