Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست سازمان سینمایی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام ضمن اعلام خبر درگذشت قدیمی ترین روزنامه فروش کشور، از وی قدردانی کرد.

حسین انتظامی در این یادداشت نوشت: محمدابراهیم رنجبر امیری قدیمی‌ترین و تنها بازمانده نسل سوم روزنامه فروش‌ها در گذشت؛ مردی که حرف های خواندنی زیادی از تاریخ مطبوعات کشورمان داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اگرچه دوجلد کتاب خاطرات او، برگهایی از این تاریخ را آن هم در فاصله سال‌های 1299 تا 1357 روایت کرده، اما علاقه عجیب این مرد به مطبوعات آن چنان در زندگی‌اش ریشه دوانده بود که در 87 سالگی هم از شورای شهر تهران تقاضای دکه‌ مطبوعاتی داشته باشد.
انتظامی مرحوم رنجبر امیری را این چنین توصیف کرد: «مردی با حافظه‌ای درخشان که هم تاریخ را روایت می‌کرد و هم فرهنگ را».
به گفته وی، قدیمی ترین روزنامه فروش کشور، حضور پر نشاطی در نمایشگاه های هرساله مطبوعات داشت و برای البرزی ها افتخار محسوب می شد.
سرپرست سازمان سینمایی ادامه داد: در سال 95 و در گفت وگو با ماهنامه مدیریت ارتباطات از رفتارشناسی مخاطب کوچه و خیابان گفت و نبضی که از سال‌های دور آن را به تجربه به دست گرفته، از 1316 در خیابان لاله زار، کوچه بهار (که بخاطر توزیع روزنامه به کوچه توزیع جراید مشهور شده بود) از تب تند ایرانی‌ها برای خواندن اخبار حوادث، از مدیریت جالب روزنامه‌های رقیب و تیترهایی که برایشان فریاد می‌زده و مدیرانی که برایشان کار می‌کرده، خاطراتی می‌گوید که هم شیرین و هم پندآموز است.
انتظامی اضافه کرد: او هم سطرهایی از تاریخ کشور بود که بخش‌هایی را در نشست سال 94 در کتابخانه ملی بیان کرد و هم ستونهایی از روزنامه‌نگاری ایرانی قبل و پس از انقلاب که چطور با سیاست آمیخته و همواره با تکانه‌های سیاسی تکان خورده است.
سرپرست سازمان سینمایی نوشت: شاید حالا دیگر چاپ جدید کتاب‌هایش برای نمایشگاه کتاب، واجب باشد، روحش شاد.
انتظامی افزود: جلد اول خاطرات زنده‌یاد رنجبر را نشر شادرنگ با عنوان «خاطرات یک روزنامه‌فروش در هفتاد سال فروشندگی مطبوعات...» منتشر کرده و جلد دوم نیز با عنوان «هفتاد و شش سال با مطبوعات» از سوی نارین رسانه روانه بازار نشر شده است.
رنجبر امیری، قدیمی‌ترین فعال رسانه‌ای و روزنامه فروش ایران و جهان شامگاه ۱۴ فروردین ۹۸ در سن ۹۲ سالگی در شهر کرج درگذشت./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۶۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی ساوجی‌ها از اجرای طرح نور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ فرمانده انتظامی شهرستان ساوه گفت: اجرای طرح نور، در حقیقت مبارزه با بی‌عفتی و اباحه‌گری در سطح جامعه است.
سرهنگ جمالی افزود: ما همچون فرمانده انتظامی کشور، تا پای جان و برای دفاع از ناموس این آب و خاک ایستاده‌ایم تا مشت محکمی بر دهان بدخواهان این مملکت زده باشیم.
او اضافه کرد: از همۀ مردمی که در اجتماع مردمی شرکت کرده‌اند، قدردانی می‌کنیم.
در این اجتماع، مردم با اهدا گل به عوامل انتظامی، بر استمرار این طرح تأکید کردند.

دیگر خبرها

  • جایزه سال آزادی مطبوعات یونسکو به همه روزنامه‌نگاران فلسطینی رسید
  • جایزه آزادی مطبوعات یونسکو به خبرنگاران فلسطینی رسید
  • جایزه سال آزادی مطبوعات یونسکو به روزنامه‌نگاران فلسطینی رسید
  • جایزه سال آزادی مطبوعات یونسکو به روزنامه نگاران فلسطینی رسید
  • جایزه سال آزادی مطبوعات یونسکو به همه روزنامه نگاران فلسطینی رسید
  • روز جهانی آزادی مطبوعات World Press Freedom Day + شعار و پوستر
  • قدردانی دادستان کل کشور از اقدامات فرماندهی انتظامی هرمزگان
  • قدردانی ساوجی‌ها از اجرای طرح نور
  • بررسی مطبوعات روز/ آقای «ب.ز»، عکس یک روزنامه های امروز ️
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد