Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهمئی با اشاره به استقبال خوب گردشگران در ایام نوروزدر گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،گفت: امسال به لطف بارندگی‌های اخیر مناطق گردشگری شهرستان چشم انداز بسیار زیبا و جذابی نسبت به سال گذشته داشته است.

صلاحی افزود: با تشکیل کمیته‌های مختلف زمینه برطرف کردن نقاط ضعف سال‌های گذشته را فراهم نمودیم که تاثیر زیادی در میزان رضایت و استقبال گردشگران از مناطق تفریحی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این سازمان برای رفاه حال میهمانان نوروزی، در مناطق گردشگرپذیر تنگ ماغر، سولک و برم الوان به ساخت سکوی نشیمن، سرویس بهداشتی و نمازخانه اقدام کرده که در استقبال گردشگران تاثیر فراوانی داشته است.

صلاحی گفت: تنگ تاریخی سروک از مهمترین مناطق گردشگری بهمئی در محدوده بخش سرآسیاب یوسفی در ۳۰ کیلومتری شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی واقع شده است.

وی افزود:علاوه بر وجود آب و هوای بسیار مطبوع و سرو‌های کم یاب زربین، وجود نقوش سنگ برجسته برجای مانده از دوره اشکانیان اهمیت این تنگه را دو چندان کرده است.

آب هوای گرم مناطق اطراف این تنگه خصوصا استان‌های گرمسیری از جمله خوزستان، تنگ سولک را مامن بسیار خوبی برای گردشگران در فصل‌های گرم سال تبدیل کرده است.

انتهای پیام/غ

حضور پررنگ گردشگران در بهمئی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نوروز 98 صنایع دستی میراث فرهنگی و گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۸۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مثلث برمودای ایران کجاست؟

وجود باتلاق‌ها و نمکزار‌های گسترده این منطقه را به یکی از اسرارآمیزترین مناطق کشور ما تبدیل کرده است و بنا به گفته محلی‌ها بسیاری از گردشگران در سفر به این کویر هرگز بازنگشته‌اند.

در طول شب به دلیل اختلاف دمای بالا، سنگ‌ها دچار شکستگی شده و صدا‌های از این کویر به گوش می‌رسد. یکی از مهم‌ترین نکته‌ها در بازدید از کویر ریگ جن، تغییر دائمی شکل تپه‌های ماسه‌ای در این منطقه است که سبب اشتباه گردشگران و گم کردن مسیر می‌شود. در گذشته دلیل گمراهی مسافران در این کویر را وجود نیرو‌های اهریمنی و جن‌ها می‌دانستند که کاملا ریشه در جهل و خرافات داشت و به همین دلیل بوده که آن را یکی از عجیب‌ترین مکان ایران می‌دانند.

کویر ریگ جن یکی از صعب‌البورترین مناطق دنیا، در جنوب غربی و غرب دشت کویر واقع شده و سالانه مقصد اکوتوریست‌های بسیاری است. ریگ جن در منطقه مرزی استان‌های سمنان و اصفهان قرار دارد. این منطقه کویری با ۳،۸۰۰ کیلومتر مربع، از نظر وسعت سومین ریگزار ایران است و بیشتر به استان سمنان نسبت داده می‌شود. از کویر ریگ جن به‌عنوان یکی از عجایب ایران یاد می‌شود.

کویر ریگ جن در محدوده جغرافیایی مرکز ایران قرار دارد. گسترش این منطقه از شمال غرب به جنوب شرق است. ریگ جن در میان کویر‌ها به زیبایی هم معروف است و مناظر آن، گردشگران را شگفت‌زده می‌کنند. قسمت جنوب شرقی کویر ریگ جن را «دم ریگ» می‌نامند.

منبع: خبرآنلاین 

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۱۵ طرح تفریحی و گردشگری در اصفهان
  • مراکز تفریحی و گردشگری لرستان برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان شد
  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • تفریح حق مسلم شهروندان است/ برگزاری تورهای رایگان گردشگری ویژه محلات کم‌برخوردار اصفهان
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان
  • با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم