Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع افغان از نبرد سنگینی که میان نیروهای دولتی این کشور و طالبان در ولایت بادغیس در جریان است و کشته شدن حداقل ۱۰ نفر از نیروهای دولتی در جریان این نبرد خبر دادند.

به گزارش تابناک به نقل از النشره، جمشید شهابی سخنگوی حاکم ولایت بادغیس افغانستان اعلام کرد: حدود ۱۰ نفر از نیروهای پلیس و سربازان افغان در نبردهای سنگین با طالبان کشته شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که نیروهای دولتی افغان به عقب نشینی تاکتیکی از برخی مناطق از بیم در خطر قرار گرفتن غیرنظامیان روی آورده اند.

شایان ذکر است که روز گذشته وزارت دفاع افغانستان از حمله چهارشنبه‌شب صدها نفر از افراد طالبان به منطقه بالامرغاب در ولایت بادغیس در شمال‌غرب افغانستان خبر داده بود.

قیس منگل، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان روز پنجشنبه گفته بود: این حمله حوالی ساعت دوازده شب گذشته صورت گرفته است. نیروهای امنیتی برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان از چندین پاسگاه عقب نشینی کردند. به گفته وی، درگیری اکنون در منطقه جریان دارد و چندین حمله هوایی به مواضع طالبان انجام شده است.

وی جزئیاتی از تلفات نیروهای امنیتی و طالبان در این درگیری‌ها اعلام نکرد.

اما عبدالوارث شیرزاد از مسئولان بالامرغاب بیان کرده بود که در این حمله دست‌کم ۳۵ نظامی افغان کشته شدند و به همین تعداد افراد زخمی یا اسیر شدند.

در همین حال ذبیح الله مجاهد، از سخنگویان گروه طالبان نیز در توئیتی گفته بود که اعضای این گروه پنج پاسگاه امنیتی را دربالامرغاب به دست گرفتند و در این حمله ۱۲ سرباز را کشته و ۲۱ سرباز دیگر را نیز به اسارت گرفتند.

از تلفات اعضای گروه طالبان آماری مشخصی در دست نیست. اما طبق گفته مقامات محلی در حملات هوایی به مواضع طالبان دهها نفر از آنها کشته و زخمی شده اند.

بالامرغاب از جمله مناطقی در بادغیس است که بارها هدف حملات طالبان قرار گرفته است.

حدود ۲۰ روز پیش حمله طالبان به این منطقه سبب عقب نشینی صد سرباز افغان به سمت ترکمنستان شد.

بالامرغاب از مناطق استراتژیک افغانستان است. این منطقه، ولایت‌های شمالی و غربی افغانستان را به یکدیگر وصل کرده و مسیر اصلی شمال به ولایت‌های غربی و جنوبی افغانستان است. قسمتی از جاده حلقوی افغانستان از بالامرغابمی‌گذرد که به دلیل ادامه ناامنی، دولت قادر به ساخت آن نشده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: افغانستان طالبان نبرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۸۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ثارالله با بیان اینکه پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند، گفت: بزرگترین ژنرال ما (شهید حاج قاسم سلیمانی) وصیت می‌کند که روی سنگ مزارم بنویسید سرباز ولایت، این وصیت نشان می‌دهد که بزرگترین ژنرال ما به سربازی ولایت و انقلاب افتخار می‌کند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو حجت الاسلام علی عرب پور مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان در مراسم تکریم و معارفه مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سپاه شهرستان جیرفت با اشاره به اینکه شهید سلیمانی ایستادگی و استقامت در برابر نظام استکباری را به مردم مسلمان غزه یاد داد، گفت: قطعا دشمن در برابر اراده قوی مردم غزه و فلسطین کاری از پیش نمی‌برد.

وی افزود: از ویژگی‌های بارز هر مسلمانی خودسازی، ایستادن و استقامت در مسیر حق است.

حجت الاسلام عرب پور تنبیه رژیم صهیونیستی را در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب دانست و تاکید کرد: مقام معظم رهبری در نماز عید فطر فرمودند؛ رژیم صهیونسیتی باید تنبیه شود، به دنبال فرمایشات رهبری این رژیم از ترس سفارت‌های خود را بست و نیروهایش به زیرزمین‌ها پناه بردند.

او تصریح کرد: عملیات وعده صادق در واقع ضرب شست اسلام ناب محمدی به دشمنان بود که باعث سربلندی همه مسلمانان و مستضعفان جهان شد.

وی بیان داشت:عملیات غرورآفرین وعده صادق برای مقاومت بر علیه نظام سلطه و استکبار و در راس آن رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی بود.

حجت الاسلام عرب پور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: شهید سلیمانی همت، شجاعت و شهامت را به نیمی از کره زمین تزریق کرد و معنای مقابله با نظام استکبار و سلطه را به مردم دنیا آموخت.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ثارالله کرمان با بیان اینکه عظمت و موجودیت سپاه پاسداران در جهان تازگی ندارد، اظهار کرد: از همان روز اول که سپاه پاسداران از سوی رهبر کبیر انقلاب اسلامی پی‌ریزی و مهندسی شد، مبنای کارش را معنویت، جهاد و حرکت در مسیر بندگی خدا قرار داد.

وی سپاه را یک نیروی الهی دانست و گفت: امروز دوست و دشمن معترف هستند که سپاه پاسداران یک نیروی الهی است که در کنار مراجع عضام و روحانیون برای حفظ اسلام ایجاد شده و افتخار سپاه به پاسداری از اسلام در زیر خیمه ولایت در دوران غیبت آنهم به فرماندهی نایب امام زمان (عج) است.

در پایان مراسم از زحمات حجت الاسلام محمدی سلیمانی تجلیل و حجت الاسلام عسکری به عنوان مسئول جدید حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سپاه جیرفت معرفی شد.

دیگر خبرها

  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست ها اطراف زاهدان/ ۲ تروریست کشته شدند
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه