Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: در سال ۹۷ شاهد حوادث و پرونده‌های جنایی مختلف در پایتخت بودیم، از قتلهایی که صرفاً به دلیل درگیری لفظی به وقوع پیوست تا قتلهای خانوادگی که قاتل چندین نفر را به کام مرگ فرستاد.

در اکثر پرونده‌های قتل پایتخت در سال ۹۷ مقتولان با سلاح تیز و برنده به قتل رسیدند، در برخی از این جنایتها نیز قاتلان با استفاده از سلاح گرم مقتول را از پای درآورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پرونده‌های جنایی سال گذشته، وقوع چند فقره قتل خانوادگی نیز خبرساز شد البته در میان این پرونده‌های جنایی خبرساز چندین قاتل نیز با رضایت اولیای‌دم مقتولان از قصاص رهایی پیدا کردند.

در ادامه به سراغ مهمترین پرونده‌های جنایی در سال گذشته رفتیم و به بازخوانی این پرونده‌ها می‌پردازیم.

ساعت ۱۲:۳۰ بیست و هشتم مرداد ۹۷، مأموران کلانتری ۱۲۸ تهران‌نو در تماس با بازپرس کشیک قتل پایتخت وقوع یک فقره قتل در خیابان پیروزی، خیابان پیچک را اعلام کردند.

دقایقی بعد از اعلام این خبر، قاضی مرادی؛ بازپرس امور جنایی تهران به همراه اکیپ تشخیص هویت آگاهی در صحنه جرم حاضر شده و مشغول تحقیقات درباره این پرونده شدند.

تیم جنایی با حضور در صحنه جرم (اتاق‌خواب طبقه دوم خانه استیجاری) با جسد بی‌جان زن سی و هفت ساله‌ای مواجه شدند که با روسری خفه شده بود، شواهد نشان داد قاتل پس از قتل، موی سر مقتول را بریده و چادر سفیدی (چادر عروسی) را روی جسد کشیده و روی چادر سفید با ماژیک قرمز نوشته: "با چادر سفید آمدی، با چادر سفید می‌روی."

بررسی‌های بیشتر نشان داد که قاتل، شوهر مقتول بوده و چند ماه پیش از وی جدا شده بود؛ قاتل پس از جنایت با برادر خود تماس گرفته و موضوع را گفته سپس برادر قاتل، خواهر مقتول را در جریان گذاشته و وی نیز پلیس را باخبر کرده بود.

همزمان با انتقال جسد مقتول به پزشکی قانونی، تحقیقات برای بازداشت قاتل فراری آغاز شد تا اینکه وی در روز ۴ شهریور را به پلیس معرفی کرد.

قاتل پس از بازداشت در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: از زمان ازدواج مشکلات زیادی با همسرم داشتم و سال گذشته به خاطر ضرب و شتم و شکایت وی به زندان افتادم، زمانیکه در زندان بودم همسرم گفت به شرطی رضایت می‌دهد که به وی حق طلاق توافقی و حضانت بچه‌ها ( دختر و پسر خردسالم) را بدهم که من نیز این کار را کردم و از زندان آزاد شدم.

وی افزود: پس از آزادی متوجه شدم همسرم از من جدا شده است اما با یکدیگر زندگی می‌کردیم تا اینکه ۶ ماه قبل از قتل با وی دعوایم شد و وی با بچه‌ها از خانه خارج شد و دیگر برنگشت اما دو هفته قبل از قتل مجدد با من تماس گرفت و بچه‌هایم را دیدم، شب قبل از قتل، همسرم به همراه پسرم به خانه‌ام آمد، داخل حمام بودم که شنیدم همسرم تلفنی با خواهرش صحبت می‌کند و به او گفت شوهر جدیدش وضع مالی خوبی دارد، آنجا بود که متوجه شدم دوباره ازدواج کرده است، قصد داشتم بعد از بی‌هوش کردن وی همان شب مرتکب قتل شوم اما خوابم برد.

وی درباره نحوه قتل به بازپرس گفت: صبح روز حادثه از خواب بیدار شدم و سر برداشت پول از حساب دخترم با مقتول دعوایم شد، در نهایت با روسری او را خفه کردم و…

متهم با اعتراف به قتل همسرش با دستور قاضی مرادی؛ بازپرس ویژه قتل پایتخت بازداشت شد و برای ادامه تحقیقات در اختیار ماموران اداره آگاهی قرار گرفت.

منبع: رکنا

کلیدواژه: پرونده قاتل عروسی مقتول چادر عکس سیل وحشتناک فیلم جوان لرستان قربانی کشف نیروی انتظامی مشهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۰۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهریه ای که قانونی نیست | رمز ارز رو کی داده، کی گرفته!؟

به گزارش همشهری آنلاین، اگر اهل فضای مجازی باشید، احتمالا شما هم دیده‌اید که برخی از عروس خانم‌ها به جای سکه طلا یا پول نقد، تصمیم گرفته‌اند که مهریه‌شان رمز ارز باشد و عده‌ای هم به شوخی از دامادها خواسته‌اند که از همان اول ازدواج کار ماینری را آغاز کنند تا بتوانند به موقع مهریه همسرشان را پرداخت کنند! چندی پیش هم تصویری از یک قباله ازدواج در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که مهریه یک عروس را ارز دیجیتال قرار داده بود.

جدا از اینکه مشکلات تهیه و پرداخت ارز دیجیتال در کشور ما چگونه است، سؤالی که بعد از دیدن این قباله پیش می‌آید این است که به لحاظ قانونی و شرعی آیا عروس خانم می‌تواند پست مدرن باشد و مهریه خود را بیت کوین و گرام و ارز دیجیتال قرار دهد؟

بیشتر بخوانید: جریمه سنگین در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز | شهروندان از این طریق موارد استفاده غیرمجاز رمزارز را گزارش دهند زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد | قیمت جدید انواع ارزهای دیجیتال

مسئولان دادگستری آب پاکی را روی دست عروس خانم‌ها ریخته و اعلام کرده‌اند که رمز ارز یا همان پول دیجیتال اعتبار قانونی ندارد و قابل توقیف نیست؛ بنابراین استفاده از ارزهای دیجیتال برای پرداخت مهریه در ایران، در حال حاضر قانونی نیست و حتی ممکن است منجر به مشکلات حقوقی و مالی شود.

یعنی ارز دیجیتال هم می‌رود کنار همان یک کیلو بال مگس و یک کامیون گل رز و دست و پای داماد که برخی به‌عنوان مهریه تعیین می‌کنند و وجاهت قانونی ندارد. در نتیجه اگر قصد تعیین مهریه را دارید، به همان سکه و پول و طلا اکتفا کنید و وسع مالی داماد را هم درنظر بگیرید.

کد خبر 850176 برچسب‌ها رمزارز خبر مهم وزارت دادگستری ازدواج - مهریه

دیگر خبرها

  • قاتل: زنم را به خاطر پدر زنم کشتم!
  • تقابل ۲ کلیدواژه «بزرگ» و «محدود» در عملیات رفح
  • مهریه ای که قانونی نیست | رمز ارز رو کی داده، کی گرفته!؟
  • تعویق محاکمه ترامپ/ بنویسید اطلاع ثانوی بخوانید بعد از انتخابات!
  • دختربچه ۱۰ ساله همبازی‌اش را سلاخی کرد | کشف فیلم‌های خشن و جنایی در موبایل دختربچه قاتل
  • جریمه ۳ میلیارد تومانی قاچاق سوخت، برای مدیرعامل واحد تولید فرآورده‌های نفتی
  • شکایت از عروس بعد از مرگ پسر
  • پایان فرار قاتل در «گرمدره»
  • قاتل فراری در گرمدره دستگیر شد
  • قتل خونین مرد گمشده توسط ۲ دوست چاقوکش در اتوبان همت