Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» حسن بهرام نیا  با اشاره به نام گذاری سال ۹۸ از سوی رهبر معظم انقلاب به نام رونق تولید درباره اقدامات لازم برای تحقق این نام بیان کرد: امروز یکی از مسائل مهم کشور وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم است. برای اینکه یک اقتصاد وابسته نداشته باشیم باید بازار تولید در کشور را رونق دهیم. هر کشوری که اقتصادش وابسته باشد به همان میزان عقب مانده می‌شود و باید به همان نسبت تابع سیاست‌های استعماری باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند ما باید برای جلوگیری از وابستگی و عزت مردم و ایران اقتصاد خود را سامان دهیم که لازمه رونق اقتصادی، رونق در تولید است. از این جهت ما باید همه ظرفیت‌های کشور را به سمت تولید هدایت کنیم.

نماینده مردم نهاوند در مجلس تصریح کرد: رونق در بازار تولید علاوه بر اینکه وابستگی را از میان می‌برد، اشتغال نیز ایجاد خواهد کرد و به دنبال آن وضعیت معیشتی نیز بهبود می‌یابد و در یک کلام کشور توسعه می‌یابد. همه ظرفیت‌های کشور در قالب سه قوه مجریه، قضائیه و مقننه باید به تناسب حوزه کاری خود در بحث رونق تولید ورود پیدا کنند که بخش عمده آن به قوه مجریه باز می‌گردد.

وی در ادامه تاکید کرد: از ظرفیت‌های بانک مرکزی و سایر بانک‌ها تحت مدیریت بانک مرکزی در قالب حمایت از تولید و تعریف بسته‌های حمایتی تولید و دادن تسهیلات با بهره ارزان و تسهیلات گمرکی جهت صادرات کالاها و معافیت‌های مالیاتی باید استفاده کنیم چراکه این پارامترها می‌تواند بازار تولید را رونق دهد.

بهرام نیا در پایان گفت: ما نیز به سهم خود در مجلس باید قوانینی که مانع تولید هستند را حذف کنیم و اگر نیاز به قوانینی است که تولید را تسهیل می‌کند در قالب طرح به تصویب برسانیم تا بتوانیم منویات مقام معظم رهبری را محقق کنیم. با توجه به ظرفیت‌های بالقوه کشور و رهنمودهای مقام معظم رهبری و عنایت به اعلام آمادگی سه قوه بنده چشم انداز خوبی را برای امسال پیش بینی می‌کنم و ان‌شاءالله تهدیدهای دشمن تبدیل به فرصت خواهد شد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: عضو کمیسیون انرژی مجلس نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۶۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی گروه مالی گردشگری، عبدالناصر درخشان درباره ظرفیت ایران در تولید فولاد گفت: ما جزء ده کشور برتر تولید فولاد در جهان هستیم. با این اوصاف شرکت‌های خودروسازی ما بهانه افزایش قیمت محصولاتشان را افزایش قیما مقاطغ فولادی می‌دانند. به‌طور کلی مصرف‌کنندگان فولاد کشور ما دچار مشکل هستند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم ضمن حمایت از افرایش ظرفیت تولیدی فولاد در ایران و با اشاره به راه‌اندازی فاز دوم کارخانه احیاء استیل فولاد بافت توسط گروه مالی گردشگری اظهار کرد: افزایش ظرفیت تولیدی مشکلات مصرف‌کنندگان را کم می‌کند. در عین حال باید اقتصاد این بخش را سر و سامان دهیم. افزایش روزانه قیمت میلگرد و دیگر زنجیره‌های فولادی با توجه به توان تولیدی ایران ، غیرمنطقی است.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس با اشاره به افرایش توان تولیدی فولاد بافت افزود: هر چه توان تولیدی ما بیشتر شود و تنوع تولیدی ما افرایش یابد، به‌نفع کشور است. افرایش ظرفیت تولید و تنوع تولیدی باعث رقابتی شدن فضای اقتصاد می‌شود. ایجاد مزیت رقابتی و کاهش انحصار قیمت‌ها را می‌شکند؛ چرا که مصرف‌کننده قدرت انتخاب بهتری خواهد شد.

درخشان درباره اشغالزایی پروژه جدید فولاد بافت گفت: بدون شک افزایش ظرفیت تولیدی در صنعت فولاد، بنگاه‌های ما را فعال‌تر می‌کند و نرخ بیکاری را کاهش می‌دهد. در دل هر اشتغال مستقیمی چند اشتغال غیرمستقیم نهفته است که در نهایت به جهش تولید با مشارکت مردم کمک می‌کند و اقتصاد کشور را نجات می‌دهد.

گفتنی است، فاز دوم کارخانه احیاء استیل فولاد بافت پس از ۳۲ ماه و با حمایت گروه مالی گردشگری به بهره‌برداری رسید.

دیگر خبرها

  • سکوی «تامین و تولید» راه‌اندازی می‌شود/ تبیین ظرفیت‌های ایران
  • افزایش واردات محصولات دارای تولید داخل خبر خوبی نیست
  • تکمیل زنجیره‌های تولید، محور توسعه استان اردبیل است
  • هدر رفت ۲۵ میلیون دلاری بنزین در سال
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد
  • رونق تولید با مالیات بر سوداگری
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور