Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیئت عالی تظاهرات بازگشت تاکید کرد، تظاهرات با ابزارهای مسالمت‌آمیز تا تحقق حقوق ساکنان غزه ادامه خواهد یافت. این در حالی است که پنجاه و سومین جمعه تظاهرات بزرگ بازگشت عصر جمعه در نوار مرزی غزه برگزار شد و تعداد زخمی‌ها در اثر حملات نیروهای رژیم صهیونیستی به ۸۳ تن رسید و نیروهای اشغالگر برای اولین بار از گاز قرمز رنگ علیه تظاهرکنندگان استفاده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه المیادین، هزاران فلسطینی در تظاهرات جمعه شرکت کردند.

هیئت عالی ملی برگزاری تظاهرات بازگشت و شکستن محاصره با صدور فراخوانی خواستار حضور گسترده و باشکوه فلسطینیان در این تظاهرات تا تحقق اهداف آن از جمله لغو محاصره و به شکست کشاندن معامله قرن شده بود.

این هیئت تاکید کرد که تظاهرات بازگشت با قدرت ادامه خواهد داشت.

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی با تیراندازی به سمت شرکت کنندگان در این تظاهرات مسالمت‌آمیز ۸۳ نفر را زخمی کردند.

خبرنگار المیادین گزارش داد، نیروهای اشغالگر برای اولین بار از گاز قرمز رنگ علیه تظاهرکنندگان در شرق غزه استفاده کردند در حالی که یک کودک نیز بر اثر شلیک گاز اشک‌آور در شرق خانیونس دچار مسمومیت شد.

نیروهای اشغالگر یک شیء نامشخص را در داخل دیوار حائل در شمال غزه منفجر کردند و سه زخمی بعد از عبور جوانان فلسطینی از دیوار حائل از آنجا منتقل شدند.

اسماعیل رضوان، از رهبران حماس تاکید کرد: ملت به راهپیمایی بازگشت تا تحقق اهدافش ادامه خواهد داد و باید جامعه جهانی برای پایان دادن به محاصره تلاش کند.

خلیل حیه، عضو دفتر سیاسی حماس نیز گفت: ما در برابر وعده‌هایی هستیم که امروز محقق شده‌اند. البته دشمن قابل اعتماد نیست و ملت همان اهرم فشار هستند.

جنبش جهاد اسلامی نیز گفت: مقاومت به دنبال نگران ساختن همیشگی دستگاه‌های امنیتی اسرائیل است.

لازم به ذکر است که تاکنون در این تظاهرات‌ها ۲۴۲ نفر به شهادت رسیده و بیش از ۳۰ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تظاهرات بازگشت غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۶۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا» در حمایت از غزه به سایر کشورها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، در حالی تظاهرات و تحصن حامیان فلسطین و غزه در دانشگاه‌های آمریکا و سرکوب و بازداشت دانشجویان معترض از سوی پلیس و نیروهای امنیتی همچنان ادامه دارد، ماموران امنیتی کالج دانشگاهی دوبلین ایرلند، رئیس اتحادیه دانشجویی این دانشگاه را از مراسم اهدای جایزه افتخاری به نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا، به زور اخراج کردند.

در حالی که پلوسی در مراسمی در کالج دانشگاهی دوبلین برای اهدای دکترای افتخاری و دریافت جایزه در حال سخنرانی بود، «مارتا نی ریادا» بلند شد و با صدای بلند فریاد زد: «پلوسی یک صهیونیست و جنایتکار جنگی است».

رئیس اتحادیه دانشجویی کالج دانشگاهی دوبلین در مصاحبه با روزنامه ایرلندی «دیلی میرر» گفت: من بلند شدم و گفتم پلوسی یک صهیونیست و جنایتکار جنگی است و چیزهای دیگری هم بود که می خواستم به عنوان نماینده دانشجویان بگویم. ما این مدرک افتخاری را محکوم می کنیم، زیرا بیانگر خواسته های دانشجویان نیست و نباید جشن‌هایی به این شیوه برگزار شود.

«مارتا نی ریادا» افزود که از قبل می دانسته است که پس از اظهارنظر از او خواسته می شود که آنجا را ترک کند، اما انتظار نداشت که نیروهای امنیتی او را دست‌بسته از سالن بیرون ببرند، چرا که معمولاً از فرد می پرسند: می روی یا نه؟ بعد اگر از رفتن امتناع کرد، نیروهای امنیتی او را بیرون می کشند، اما این مراحل را با او انجام ندادند.

در حالی که این مراسم در داخل سالن برگزار می شد، نی ریادا تأیید کرد که بیش از ۱۵۰ دانشجو در اعتراض به پلوسی و رژیم اسرائیل در بیرون سالن ایستاده و شعار پایان دادن به نسل کشی در نوار غزه را سر دادند.

همچنین نیروهای پلیس فرانسه راهپیمایی دانشجویان دانشگاه سوربن را در حمایت از غزه سرکوب کردند.

رسانه‌ها هم تصاویری از برخورد خشن پلیس آمریکا با کارولین فولین استاد اقتصاد دانشگاه جورجیا در تظاهرات ضدصهیونیستی و حمایت از غزه پخش کردند.

این تحولات در حالی است که دانشجویان دانشگاه کلمبیا در منهتن نیویورک، در جریان بازدید مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از مکانی که جرقه تظاهرات سراسری دانشجویان آمریکایی را در اعتراض به تجاوز اسرائیل به نوار غزه برانگیخت، او را هو کردند.

تحصن دانشجویان دانشگاه جورج واشنگن هم در حمایت از غزه و فلسطین با وجود بازداشت‌ها و شرکوب همچنان ادامه دارد.

کد خبر 6088920

دیگر خبرها

  • پروفسور‌های ضداسرائیل
  • بازگشت احمد شهریاری به استقلال
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو
  • ببینید | نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکا
  • شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه
  • مورایس یک فصل دیگر قرارداد دارد/از شایعه تا واقعیت مذاکره با نویدکیا برای بازگشت به سپاهان
  • نیروهای فلسطینی، عناصر اشغالگر را در «طولکرم» هدف قرار دادند
  • ۴۵ هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند
  • گسترش انتفاضه دانشگاه‌ های آمریکا در حمایت از غزه به سایر کشورها
  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا» در حمایت از غزه به سایر کشورها