Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@11:37:03 GMT

بارش های اخیر به 760 واحد مسکونی در زنجان خسارت وارد کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۱۹۲۱۴

بارش های اخیر به 760 واحد مسکونی در زنجان خسارت وارد کرد

رضا عسگری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس، در بخش کشاوری نیز تعداد 70 راس دام سبک و سنگین و 256 ساختمان، تاسیسات کشاورزی شامل محل نگهداری ماشین آلات کشاورزی، مزارع و استخر پرورش ماهی و زنبورداری با برآورد مبلغ 35 میلیارد و 800 میلیون ریال نیز دچار خسارت شدند.
وی اظهار داشت: بارندگی های اخیر در بخش زیر ساخت ها نیز به طول 17 کیلومتر در راه روستایی و 2 دهنه پل نیز در محورهای شهرستان به مبلغ 13 میلیارد ریال خسارت هایی را وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول ادامه داد: به این مهم توجه داشت تا کنون این میزان خسارات و برآورد مالی آن از سوی گروههای ارزیابی به فرمانداری شهرستان اعلام شده و همچنان این روند توسط دستگاههای متولی مانند بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، جهاد کشاورزی، راه و شهر سازی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ادامه دارد.
وی اضافه کرد: آسیب های وارد شده به واحدهای مسکونی روستایی به دلیل عدم استحکام کافی بنا در مواقع بارندگی بوده و ارتباطی به سیلاب نداشته و این در حالی است طبق هماهنگی انجام گرفته بازسازی این واحدها در اولویت کاری قرار گرفته بود.
عسگری با اشاره به وضعیت رودخانه قزل اوزن زنجان نیز افزود: با توجه به بارندگی های هفته های گذشته حجم آب این رود، که از کردستان سرچشمه می گیرد به 2 برابر افزایش یافته بود که با تمهیدات اتخاذ شده مانه از طغیان شد.
وی یادآور شد: ساخت و سازهای در حرائم این رودخانه انجام گرفته بود و با افزایش 2 برابری آب رودخانه قزل اوزن به باغ های کشاورزی اطراف خسارت هایی وارد کرد که بر آوردهای ریالی آن در حال انجام است.
پیش از این نیز این مسئول اعلام کرده بود که ستاد مدیریت بحران شهرستان زنجان لحظه به لحظه وضعیت بارش ها و احتمال بروز خسارات ناشی از وقوع سیلاب را را رصد می کند.
به گزارش ایرنا، از ابتدای سال جاری بارندگی های گسترده ای سطح بیشتری از مناطق کشور را در بر گرفت و و قوع سیل در چند استان کشور خسارات جانی و مالی را بر جا گذاشت.
9646/8068
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان کشور جهاد کشاورزی راهداری و حمل و نقل جاده کشاورزی مدیریت بحران 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۹۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی شدید در زارچ با ثبت کمترین خسارت 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، ابوالقاسم نصیری با اشاره به بارندگی‌های اخیر اظهار داشت: با توجه به برگزاری جلسات مدیریت بحران شهرستان و تأکید فرماندار محترم در خصوص آمادگی کامل شهرداری برای مدیریت سیلاب احتمالی، مجموعه مدیریت و کارکنان شهرداری زارچ به‌صورت ۲۴ ساعته در آمادگی کامل قرار داشتند. 
 
وی افزود: با توجه به تجربه‌های سال‌های گذشته، در بارندگی روز‌های اخیر که از شدت بالایی نیز برخوردار بود شهروندان زارچ کمترین مشکل را متحمل شدند. 
 
شهردار زارچ ادامه داد: ماشین‌آلات سنگین شهرداری زارچ در اجرای طرح سیل بند در ورودی روستای چرخاب زارچ حضور فعال و مؤثر داشتند و توانستند حجم زیادی از سیلاب را کنترل و هدایت کنند تا مشکلی برای گلخانه داران روستای چرخاب پیش نیاید.

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی/ ۱۰۱ رشته قنات آسیب دیدند
  • خبری خوب برای خسارت دیدگان بخش مسکونی در یزد
  • بیش از 543 میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • اعلام خسارات اولیه سیل در ۴ استان کشور
  • برآورد اولیه خسارات ناشی از بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی
  • خسارت دیدگان بخش مسکونی جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن ارتباط بگیرند
  • بارندگی در زارچ با ثبت کمترین خسارت
  • بارندگی شدید در زارچ با ثبت کمترین خسارت 
  • بازدید فرماندار تفتان از خسارات بارندگی و سیل بخش گوهر کوه، تفتان جنوبی