Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@04:37:22 GMT

آخرین خبر از گوزن‌های سیل‌زده خوزستان

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۱۹۵۰۵

آخرین خبر از گوزن‌های سیل‌زده خوزستان

در پی گم شدن ۲۰ رأس گوزن به علت سیل در خوزستان، مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان محیط زیست گفت: هنوز هیچ خبر جدیدی از گوزن‌های گم‌شده در دست نیست و تنها نقطه امیدواری آن است که هنوز لاشه‌ای پیدا نشده است.

مجید خرازیان مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تأیید خبر گم شدن گوزن‌های زرد در استان خوزستان اظهارکرد: چند شب پیش، بر اثر وقوع سیل، سرمحیطی بانی میانرود که «سایت تکثیر و پرورش گوزن» هم در آنجا واقع شده بود، تخریب شد و زیر آب رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به اظهار اداره کل محیط زیست استان خوزستان، بالغ بر ۲۰ رأس گوزن در این سایت وجود داشت که سیل آن‌ها را هم با خود برده است و هنوز هیچ خبری از آنها نیست.

وی با تاکید بر پایش‌های انجام‌شده به منظور پیدا کردن گوزن‌ها گفت: دستور داده‌ایم که وضعیت گوزن‌ها به‌سرعت بررسی شود و حتی‌المقدور اداره کل محیط زیست استان خوزستان بتواند از بالگرد برای پایش منطقه استفاده کند البته تاکنون خوشبختانه لاشه‌ای پیدا نشده است و با توجه به اینکه گوزن، شناگر قابلی است، امیدواریم که از خطر سیل جان سالم به در برده و به بیرون از سایت و زیستگاه منتقل شده باشد.

مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان محیط زیست تاکید کرد: اگر گوزن‌ها توانسته باشند خود را از سیل برهانند و به جای امنی برسانند، امیدواریم به زیستگاه طبیعی خود در دز و کرخه (تنها زیستگاه مادری گوزن) رسیده باشند البته این امید به دلیل قدرت سیل و گل‌آلودگی آن خیلی قوی نیست و حداقل امیدواریم کمترین تلفات را داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خوزستان سیل 98 گوزن گوزن زرد ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۹۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری و مرطوب شده است

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره حق آبه هیرمند گفت: تقریبا ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری و مرطوب شده است و اگر بتوانیم همین شرایط را ادامه دهیم کل کانال مرطوب شود. پوشش گیاهی جایگزین  و شرایط آب و هوایی مرطوب خواهد شد.

وی ادامه داد: از ۷۰ دریچه کمالخان حدود ۴ دریچه باز شده است، اما باید اصلاحیه انجام شود تا این آب به سمت گود زره نرود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری و مرطوب شده است
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • آغاز اجرای طرح پاکسازی طبیعت در استان مرکزی
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • (ویدئو) راننده خوش‌شانس یک گوزن سفید کمیاب را دید