Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور در دیدار با نخست وزیر عراق درباره لایروبی اروندرود گفت: امیدواریم بعد از ماه رمضان شروع شاهد شروع عملیات باشیم. ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در نشست خبری با «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق که صبح امروز وارد تهران شده است، طی سخنانی اظهار داشت: از دولت و ملت عراق برای پذیرایی در سفرم به این کشور تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانیم امروز و فردا میزبان خوبی برای هیئت عالی‌رتبه عراقی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استقبال رسمی روحانی از عبدالمهدینخست‌وزیر عراق وارد تهران شد

وی افزود: روابط بین دو ملت؛ روابط عمیق تاریخی در طول قرن‌هاست و همواره بین دو ملت به عنوان دو همسایه خوب، توسعه روابط بین ایران و عراق و در کل منطقه را در برنامه خود داریم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه یکی از مباحث مهم امروز ما اجرایی شدن همه توافقاتی بود که بین دو کشور در سفر من به بغداد صورت گرفت، تصریح کرد: اولین توافق ما اجرایی شده و آن رایگان شدن ویزا بین ایران و عراق است که امیدوارم مردم دو کشور از این نعمت استفاده کنند و  روابط دو ملت نزدیک‌تر و تسهیل بشود.

روحانی ادامه داد: توافق بسیار مهمی که انجام دادیم؛ لایروبی اروندرود امروز هم مورد توجه بود و امیدواریم تا پایان ماه برنامه‌های فنی آن انجام شود و بعد از ماه رمضان شاهد شروع عملیات در اروندرود باشیم.

وی با اشاره به طرح مهم اتصال راه‌آهن ایران و عراق تصریح کرد: امیدواریم در آینده مسیرهای مختلف این وصل شود؛ فعلا اتصال شلمچه و بصره مورد تاکید است و امیدواریم عملیات آن انجام شود و بعد از ماه رمضان نیز شروع شاهد شروع عملیات باشیم.

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: صادرات برق و گاز به عراق و همچنین در آینده نفت ادامه پیدا می‌کند و در این زمینه آماده‌ایم بین دو کشور اتصالات بسیار خوبی نه تنها برای دو کشور بلکه در آینده برای سایر کشورهای منطقه انجام دهیم.

روحانی همچنین اظهار کرد: در زمینه روابط مالی بانکی و پولی بین دو کشور در ماه‌های گذشته قدم‌های خوبی برداشته شده و امیدواریم در سفر آینده رئیس کل بانک مرکزی به بغداد شاهد تکمیل این قدم‌ها باشیم.

وی گفت: روابط تجاری بین دو کشور بسیار خوب است و برنامه ما در آینده برای حجم تجارت 20 میلیاردی بین دو کشور است و امیدواریم در ماه‌ها و سال‌های آینده بتوانیم به این نقطه برسیم. همچنین بین دو کشور توافق شد تا شهرک‌های صنعتی مشترک در مرز دو کشور داشته باشیم و امروز توافق شد در قدم اول شهرک صنعتی در منطقه جنوب و یک شهرک صنعتی در منطقه غرب تاسیس شود.

این خبر تکمیل می‌شود...

انتهای پیام/

R1531/P/S1,15/CT11 واژه های کاربردی مرتبط عادل عبدالمهدی اخبار "عراق" دولت دوازدهم حسن روحانی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عادل عبدالمهدی اخبار عراق دولت دوازدهم حسن روحانی عادل عبدالمهدی اخبار عراق دولت دوازدهم حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۲۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطار پنج ستاره به شبکه ریلی همدان اضافه می‌شود

  مسلم مخفی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر قطار همدان همه روزه در حال سرویس دهی به مسافران است گفت: روزانه این قطار ۴۰۰ نفر ظرفیت دارد که این تعداد برای جمعیت همدان و شهر‌های هم جوار کفایت نمی‌کند.

او با اشاره به نارضایتی شهروندان از ارائه خدمات توسط راه آهن همدان گفت: در جلسه‌ای با مدیرکل راه آهن مسائل و دغدغه‌های مردم مطرح و پیگیری شد که امیدواریم به زودی برطرف شود.

فرماندار همدان با بیان اینکه ترمینال ایستگاه راه آهن همدان ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: این ساختمان که از محل سفر رئیس جمهور نیز اعتبار دارد، به زودی تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

مخفی با انتقاد از عملکرد شرکت ساخت و توسعه زیرساخت گفت: متاسفانه پروژه راه دسترسی به راه آهن همدان استاندارد لازم را ندارد البته برخی اقدامات ایمنی انجام شده است.

او گفت: مجموعه عوامل راه آهن همدان به دنبال رضایتمندی مسافران هستند و امیدواریم با ایجاد زیرساخت‌های لازم این امر به طور کامل محقق شود.

فرماندار همدان گفت: راه آهن همدان به ملایر نیز به طول ۷۵ کیلومتر در ۲ قطعه کارگاهی در حال ساخت است که قطعه یک ۴۵ درصد و قطعه دوم ۲۰ درصد پیشرفت دارد.

منبع ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد
  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • قطار پنج ستاره به شبکه ریلی همدان اضافه می‌شود
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • امیدواریم نتایج اجلاس بانجول برای امت اسلامی سودمند و ثمربخش باشد
  • هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان