Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران از راه‌اندازی دو کارگروه «بهداشت و درمان» و «خدمات‌رسانی و اجرایی» برای رسیدگی به وضعیت ایثارگران آسیب‌دیده در سیل‌های اخیر خبر داد.

به گزارش ایسنا، جلسه ستاد مدیریت بحران بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز شنبه ۱۷ فروردین‌ماه با موضوع بررسی آسیب‌های وارده و جبران خسارات به ایثارگران در سیل‌های اخیر به ریاست سید منصور میرمرادی معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


میرمرادی در این جلسه ضمن تبریک سال نو با اشاره به وقوع سیل در ابتدای سال جاری گفت: در روزهای نخست سال چندین استان از جمله گلستان، مازندران، لرستان، خوزستان، کرمانشاه، ایلام و فارس با وقوع سیل مواجه شدند که بعضی از استان‌ها دچار آسیب بیشتری هستند. خسارات وارده به مردم و ایثارگران در سیل‌های اخیر در ۳ حوزه اماکن مسکونی، زمین‌های کشاورزی و اماکن کسب و کار است و نخستین گام ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران در این راستا احصاء ظرفیت‌های قانونی برای پشتیبانی و حمایت از ایثارگران آسیب دیده است.


معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: همکاران ما در مناطق سیل‌زده حضور فعال و چشمگیری دارند و تمام تلاش خود را برای کمک انجام می‌دهند. همچنین تعدادی از همکاران بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در مناطق سیل‌زده دچار خسارات شده‌اند. تلاش ما انجام مدیریت مناسب به گونه‌ای است که از تمام ظرفیت‌ها برای کمک به ایثارگران استفاده شود و در این مسیر از امکاناتی چون کمک‌های دولت محترم و سایر ظرفیت‌های پیش بینی شده استفاده می‌شود و با توجه به اینکه ایثارگران تحت پوشش بیمه‌های عمر، حوادث و حوادث غیرمترقبه قرار دارند، بیمه حوادث نیز وظیفه جبران خسارات وارده به منازل ایثارگران عزیز را بر عهده دارد.


میرمرادی در خصوص وضعیت بهداشتی مناطق سیل زده گفت: به دلیل آب‌گرفتگی امکان شیوع بیماری‌های واگیردار در این مناطق وجود دارد و در این زمینه کارگروهی با مسئولیت معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکیل می‌شود تا با حضور در مناطق آسیب دیده و ارائه آموزش‌های لازم و معاینات برای جامعه ایثارگری از بروز این‌گونه بیماری‌ها جلوگیری کند.


وی ادامه داد: در بخش خدمات‌رسانی نیز کارگروه اجرایی با مدیریت معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران مسئولیت امور را بر عهده خواهد داشت. یکی از بخش‌هایی که در این زمینه علاوه بر خسارات مستقیم به ایثارگران باید مورد توجه باشد موضوع آسیب‌های وارده به گلزارهای مطهر شهداست که در این بخش نیز لازم است کارها از طریق کارگروه ساماندهی گلزارهای شهدا انجام شود.


همچنین محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگراندر این جلسه یادآور شد: فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در زمینه کمک‌رسانی به ایثارگران در حال انجام است و اکیپ‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران بویژه مددکاران اجتماعی و مشاوره باید در منطقه حضور داشته باشند.


عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز با اشاره به خطر شیوع بیماری در مناطق آسیب دیده گفت: در مورد این مسئله آموزش اهمیت بسیار زیادی دارد. همچنین حضور روانشناس، پزشک عمومی و متخصص و تأمین داروها و تجهیزات لازم درمانی برای ایثارگران ضرورت دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۴۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس دوازدهم به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی رسیدگی کند

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«فضل‌الله رنجبر» از حوزه انتخابیه خدابنده به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

- شناختی از ترکیب منتخبین فعلی ندارم و نگاهم صرفاً خدمت به مردم است.

مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست؟

در مجلس دوازدهم وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی به ویژه اشتغال، تورم و مبارزه با فقر و آسیب اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد.

اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

کمیسیون عمران و یا امنیت ملی و سیاست خارجی

مهمترین چالش استان خود را چه می‌دانید و برای حل آنچه راه‌کاری دارید؟

نرخ بالای فلاکت، مشکل بیکاری و تورم و آسیب‌های اجتماعی / ‏‬ بهترین راهکار برای حل این مشکلات هم افزایی بین مجمع نمایندگان استان کرمانشاه و تاثیرگزاران در استان است که باید برای جذب و تسهیل سرمایه گذاری در استان و بهبود فضای کسب و کار در کنار امنیت سرمایه گزاری و کاهش هزینه‌های تولید و حجم واسطه‌ها انجام شود و همچنین بهبود سیستم توزیع و نظارت از ذیگر لازمه‌های در کرمانشاه است.

استفاده از ظرفیت‌های خوب در استان کرمانشاه در زمینه اقتصاد مرز، گردشگری، و کشاورزی باید به طور ویژه در دستور کار قرار گیرد.

کرمانشاه برای برون رفت از مشکلات نیاز به یک نگاه ویژه ملی از سوی دولتمردان مرکز دارد؛ نمایندگان باید تلاش کنند تا این نگاه ویژه ملی به استانی که به فرمایش مقام معظم رهبری سینه ستبر ایران اسلامی نامیدند، ایجاد شود.

برای آسیب‌های اجتماعی بهرتین راهکار بر اساس تجربه کاری ام تلاش برای ردیف اعتباری ویژه و اختصاصی در قانون بودجه سالیانه کشور است؛ همچنین استفاده از ظرفیت‌های گروه‌های مردمی و جهادی و ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و نیروهای متخصص حوزه فرهنگی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی در جهت اجرای طرح‌های مناسب در محلات جامعه هدف است.

کد خبر 6081582

دیگر خبرها

  • استقرار ناوگان امور اجرایی بنیاد مسکن در امامزاده ابراهیم
  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب برای بررسی خسارت حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب جهت بررسی خسارات حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • برخورد بدون اغماض با ترک فعل‌ها درباره خدمات‌دهی سلامت به والدین شهدا
  • مجلس دوازدهم به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی رسیدگی کند
  • دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهدا در قائم شهر
  • برخورد با ترک فعل‌ها درباره خدمات دهی سلامت به والدین شهدا
  • تعامل دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد شهید ایلام بی‌نظیر است
  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت + جزییات
  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت