Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیرو گفت: بر اساس تفاهم‌نامه اخیر صنعت برق ایران و عراق، فعالیت‌های متنوعی مانند بازسازی نیروگاه‌های عراق، احداث شرکت‌های مشترک برای تعمیرات نیروگاهی و کاهش تلفات شبکه برق این کشور در این همکاری مشترک دیده شده است. ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱ اقتصادی نفت و انرژی نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه نشست مشترک با وزیر برق عراق در جمع خبرنگاران با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری سه ساله صنعت برق دو کشور که در سفر اخیر وزیر برق عراق به کشورمان به امضا رسیده است، گفت: در این تفاهم‌نامه برنامه تفصیلی شرکت‌های ایرانی برای بازسازی صنعت برق عراق ذکر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه، قرارداد یکساله استمرار صادرات برق ایران به عراق نیز به امضا رسیده است که بر اساس آن صادرات برق به این کشور ادامه خواهد داشت و بازپرداخت مالی آن نیز مطابق این قرارداد انجام خواهد شد.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه در این جلسه، ابعاد مختلف برنامه سه ساله همکاری صنعت برق دو کشور مورد بررسی قرار گرفته است، عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته هفته آینده نیز هیئت کارشناسی برق عراق برای پیگیری عملیاتی کردن توافق سه ساله میان دو کشور به ایران سفر خواهند کرد.

اردکانیان در خصوص آخرین وضعیت انتقال منابع مالی فروش برق میان دو کشور، گفت: قرارداد این بخش میان شرکت توانیر و بخش متناظر در عراق به امضا رسیده است و روال خود را طی می‌کند. حداکثر ظرفیت صادرات برق ایران به عراق نیز بر اساس ظرفیت‌های موجود حدود هزار و 500 مگاوات است.

وی تاکید کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه طیف متنوعی از فعالیت‌ها مانند بازسازی نیروگاه‌های عراق، احداث شرکت‌های مشترک برای تعمیرات نیروگاهی و کاهش تلفات شبکه برق عراق دیده شده است که در تلاشیم طی برنامه سه ساله تلفات بالای شبکه برق این کشور را به حداقل برسانیم.

وزیر برق عراق: خرید گاز و برق از ایران تا زمان خودکفایی عراق ادامه می‌یابد

انتهای پیام/

R32317/P/S7,80/CT11 واژه های کاربردی مرتبط صنعت برق ایران وزارت نیرو

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنعت برق ایران وزارت نیرو صنعت برق ایران وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۵۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید چگینی در دومین نشست کمیته ویژه وصول مطالبه‌ها در سال (۱۴۰۳) که با هدف ارایه گزارش وضع مطالبات شرکت‌های گاز استانی در سال ۱۴۰۲ و بررسی چالش‌ها و تمهیدات پیش‌بینی‌شده برای امسال برگزار شد، با اشاره به نقش مهم وصول مطالبه‌ها بر تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای کشور و تأمین رفاه عمومی با اتخاذ رویکرد جهادی برای وصول بدهی مشترکان با اولویت ابر بدهکاران تأکید کرد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در ادامه تاکید کرد: ارایه مستمر خدمات دولت، رونق اقتصادی کشور در طرح‌ها و پروژه‌های زیرساختی، منوط به تأمین منابع مالی است و یکی از اجزای مطلوب مصادیق آن توجه به وصول مطالبات است.

وی عنوان کرد: مدیران‌عامل شرکت‌های گاز استانی به عنوان رییس کمیته وصول مطالبه‌ها در استان و مدیران مالی این شرکت‌ها به‌عنوان دبیر کمیته، اهتمام ویژه‌ای به تحقق وصول مطالبه‌ها داشته باشند.

الزام پرداخت مطالبات برای توسعه طرح‌های شرکت ملی گاز ایران

مسلم رحمانی مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، گفت: وصول مطالبه‌ها و بهینه‌سازی مصرف از اولویت‌های شرکت ملی گاز ایران است و بی‌تردید حصول به نتیجه در این فرآیند با سختی و مشکلاتی همراه است. کمک به بخش مولد اقتصاد کشور با هدف جهش تولید، دغدغه جدی شرکت ملی گاز ایران است، اما در صورت نبود همراهی صنایع در پرداخت مطالبات، شرکت در خدمات‌رسانی با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

کد خبر 6088516

دیگر خبرها

  • گزیده‌های نفتی هفته
  • تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است
  • تأکید معاون وزیر نفت بر وصول بدهی‌ ابربدهکاران صنعت گاز
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • ببینید | موشک‌ ها و پهپادهای ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی امنیت و دفاع در عراق
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد