Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@03:45:42 GMT

سیل به ۲۰ روستای شهرستان گنبدکاووس خسارت زد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۲۷۴۶۵

سیل به ۲۰ روستای شهرستان گنبدکاووس خسارت زد

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: سیل اخیر سبب آبگرفتگی ۳۵ درصد از شهر شده و ۲۰ روستای این شهرستان را تحت تاثیر قرار داد. ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس، عبدالقدیر کریمی عصر امروز در نشست هم‌اندیشی و بررسی مشکلات اتباع خارجی سیل‌زده در این شهرستان اظهارداشت: گنبدکاووس نخستین شهرستان گرفتار در سیلاب استان گلستان بود که حجم و وسعت آب‌گرفتگی این شهرستان بیشتر از وسعت آب‌گرفتگی فعلی شهرستان آق قلا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یک ساعت بعد از هشدار هواشناسی مبنی بر وقوع سیلاب ستاد مدیریت بحران در شهرستان تشکیل و وظایف و فعالیت‌های تمام دستگاه‌های خدماتی و اجرایی مرتبط تقسیم‌بندی شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس بیان داشت: با کمک‌های مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان، مردم، موسسات مردم نهاد و رسانه‌ها توانستیم افکار عمومی را توجیه و مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: با مدیریت صحیح و استفاده از تجارب سیل سال‌های 71 و 80 و 84 سیلاب و آب‌گرفتگی در شهرستان بدون تلفات جانی و مصدومیت شدید در مدت 72 ساعت کنترل و فروکش کرد.

پرداخت تسهیلات به سیل‌زدگان در گنبدکاووس؛ توزیع لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان سیل‌زدهگلستان| مدارس مناطق سیل‌زده گنبدکاووس از 17 فروردین دایر استاتمام لایروبی 1500 منزل مسکونی توسط 43 گروه جهادی در گنبدکاووس

کریمی گفت:95 درصد آنچه در گنبدکاووس برای کنترل و فروکش کردن سیلاب و آب‌گرفتگی انجام شد، بضاعت، توان و قابلیت شهرستان بود و ما کمتر از کمک‌های دیگر استان‌ها بهره‌مند شدیم.

وی افزود: در حال حاضر 99 درصد افراد اسکان داده شده در سالن حجاب اداره ورزش و جوانان اتباع خارجی هستند که منازل آنها تخریب و یا آسیب جدی دیده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس بیان داشت: اولویت ما در حال حاضر بررسی میزان خسارت وارده به منازل و واحدهای تجاری و ادامه امدادرسانی به مردم سیل زده شهرستان است.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم شهرداری بیمه کردن 26 هزار واحد مسکونی و 6 هزار واحد تجاری در شهرستان است. تاکنون میزان خسارت حدود سه هزار و 700 واحد مسکونی به وسیله ارزیابان و کارشناسان برآورد شده است و این ارزیابی تا آخر هفته ادامه دارد.

انتهای پیام/ن

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۷۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی کاوسی صبح شنبه به خبرنگاران اظهار کرد: طی تماس تلفنی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان، در مناطق چاه‌های عشایری بغداده سرایان درخواست کمک شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر افزود: بلافاصله دو تیم سیلاب از جمعیت هلال‌احمر شهرستان سرایان و پایگاه شهیدان وطن‌خواه سه‌قلعه به محل اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: تاکنون به ۳ نفر از این افراد دسترسی پیدا شده و توسط امدادگران هلال‌احمر به منطقه امن انتقال داده شده‌اند.

کاوسی گفت: تلاش برای نجات ۶ نفر دیگر نیز ادامه دارد.
وی تصریح کرد: این عملیات از ساعت ۱۹ امشب آغاز و به دلیل دسترسی دشوار جاده‌ها و مسیرهای تردد، هنوز ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تاکید کرد: تیم‌های امدادی سیلاب هلال احمر سرایان به دنبال هشدار سطح نارنجی هواشناسی در حال آماده باش هستند.

گفتنی است؛ اطلاعات تکمیلی متعاقباً اعلام خواهد شد.

کد خبر 6089434

دیگر خبرها

  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • برآورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل در شهرستان زیرکوه
  • بر آورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • تلاش برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • راه‌ها در خراسان جنوبی باز شده، اما همچنان ناایمن هستند
  • بارندگی شدید در زارچ با ثبت کمترین خسارت 
  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد