Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حبیب الله خنجری ،فرماندار زرند با اشاره به اقامت ۴۹۶۱۹ نفری مسافران نوروزی از ۲۷ اسفندماه لغایت ۱۶ فروردین ماه سال ۹۸ گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۴۲۹۰۲ نفر بوده است، ۱۶ درصد افزایش داشته که نشان دهنده موفقیت شهرستان زرند در امر معرفی شایسته جاذبه‌های گردشگری، برگزاری جشنواره ها، افزایش کمی و کیفی سطح خدمات در بوم گردیها، افزایش زیرساخت‌های مناسب برای گردشگری، عملکرد ستاد اسکان آموزش و پرورش و همکاری بقاع متبرکه در ارایه خدمات مناسب جهت مسافران نوررزی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حبیب الله خنجری همچنین با اشاره به افزایش حضور گردشگران جهت بازدید از جاذبه‌های گردشگری و زیارتی شهرستان نیز گفت: در ایام نوروز ۹۸ تعداد ۲۳۹۱۸۰ نفربازدید کننده از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی زیارتی، تفریحی و گردشگری زرند در سامانه کمیته آمار و اطلاعات گردشگری کشور ثبت شده است که نسبت به سنوات گذشته با افزایش محسوسی در مدت مشابه روبرو بوده است.

نماینده عالی دولت از برگزاری دو نوروزگاه احمدآباد و یزدانشهر و نیز جشنواره‌های روستا‌های ختم سربنان و احمد آباد در ایام نوروز گذشته خبر داد و ابراز داشت: در این رویداد‌ها که در احمد آباد و ختم سربنان بصورت یکروزه و در یزدانشهر سه روزه برگزار شد، بیش از ۱۵ هزار نفر بازدید کننده داشته است.

خنجری از دهکده گردشگری احمد آباد و چهار برج تاریخی شاهرخ خان یزدانشهر بعنوان پربازدید کننده‌ترین نقاط دیدنی در شهرستان زرند یاد کرد و افزود: امامزادگان عبدالله در مطهر آباد، بهاءالدین در یزدانشهر، سلطان سید براهیم در روستای داهوییه و امامزاده حمزه در شهر زرند، بیشترین مسافران زیارتی را در خود جای داده و مسجد حضرت اباالفضل (ع) روستای دشتخاک نیز در این مدت شاهد حضور پرشمار گردشگران بوده است.

فرماندار زرند همچنین از برنامه‌های سال ۹۷ اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بعنوان "زرند شهر جشنواره‌های مردمی" گفت و اظهار داشت: این حرکت قطعاً میتواند الگوی مناسبی برای سایر نقاط کشور باشد که روال جشنواره‌ها را به سمت و سوی مردمی شدن سوق دهد.

وی افزود: در سال ۹۷ تعداد ۲۷ جشنواره برگزار شد و برای سال ۹۸ تقویم جشنواره‌های زرند به تعداد ۴۰ جشنواره رونمایی شده است و تمامی ادرات ملزم به همکاری با دبیرخانه "زرند شهر جشنواره‌های ایران" شده اند.

خنجری از افتتاح یکی از بزرگترین پروژه‌های گردشگری استان کرمان در سال جاری در روستای اسماعیل آباد از توابع بخش مرکزی زرند خبر داد و تصریح کرد: پروژه بزرگ "خانه ایرانی" یکی از جذابترین و بزرگترین پروژه‌های گردشگری استان کرمان میباشد که میتواند خاستگاه مطلوب سیل عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی باشد.

رئیس ستاد تسهیلات خدمات سفر شهرستان زرند در پایان اظهارکرد: در سال جاری تعداد ۱۰ واحد بوم گردی در زرند به بهره برداری خواهد رسید که با این حساب تعداد واحد‌های فعال بوم گردی در شهرستان به عدد ۳۰ خواهد رسید.

انتهای پیام/ی

در سال جاری تعداد ۱۰ واحد بوم گردی در زرند به بهره برداری خواهد رسید

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نوروز 98 میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۵۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارش باران درچهارمحال و بختیاری

معصومه نوروزی افزود: بارش‌ها از روز سه‌شنبه با نفوذ یک سامانه بارشی از غرب از شدت بیشتری برخوردار می‌شود.

وی ادامه داد: در این مدت احتمال وقوع تگرگ در نقاط مستعد وجود دارد که برای جلوگیری از خسارت به مزارع و محصولات کشاورزی نیازمند اقدامات پیشگیرانه است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از نظر دما نیز برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

نوروزی یادآور شد: بلداجی با چهار درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین ایستگاه استان گزارش و دما در شهرکرد پنج درجه سانتی‌گراد بالای صفر ثبت شد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900500

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • پیش بینی بارش باران درچهارمحال و بختیاری
  • در جشنواره شکوفه‌های بادام ‌شهر زیبای دژکرد چه گذشت؟
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر زیبای دژکرد
  • نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر
  • رزرو هتل میلان ویلا آیدا
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • جشنواره فرهنگی گردشگری سی ترمی در شهرستان زهک
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی