Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلام آباد - ایرنا - یک تحلیلگر پاکستانی با تاکید بر تهدیدهای پیشروی جامعه جهانی پس از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای ایران، گفت: مشروعیت دادن به اشغال صهیونیست ها بر جولان نیز باعث افزایش این تهدیدها در جهان شده است.

به گزارش ایرنا، وقار مسعود خان در مقاله ای با عنوان اشغال غاصبانه بلندی های جولان که روز یکشنبه در روزنامه اردو زبان نوای وقت پاکستان منتشر شد، گفت: متاسفانه امروز آمریکا دلیل اصلی ناکار آمدی سازمان ملل درمسیر حل اختلافات منطقه ای و جهانی محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: دولت ترامپ نه تنها در حرکتی یکجانبه گرایانه از توافق هسته ای ایران خارج شد بلکه این وضعیت صلح و امنیت جهانی را با خط روبرو کرده است.
این مقاله نویس پاکستانی گفت: نقش آمریکا درخصوص حل مسائل جهانی از جمله اشغال بلندی های جولان توسط صهیونیست ها، جنجال برانگیز است. امروز آمریکایی ها با حمایت همه جانبه از رژیم صهیونیستی به نظام چندجانبه گرایی در دنیا پشت کرده اند.
وی افزود: سازمان ملل برای رسیدگی به مناقشه های جهانی هیچ نقشی برعهده ندارد بلکه در این نهاد بین المللی آنچه مورد پسند 5 عضو دائم شورای امنیت باشد، اتخاذ و اجرا می شود.
در نشست دوهفته گذشته شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره جولان که به درخواست فرانسه برگزار شد، همه اعضای این شورا از تصمیم آمریکا برای به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان ابراز تاسف کردند.
همچنین 14 کشور از 15 عضو این شورا تاکید کردند که همچنان بر موضع خود مبنی بر اینکه بلندی های جولان بخشی جدایی ناپذیر از سوریه و تحت اشغال رژیم صهیونیستی است، باقی می مانند.
موضع ترامپ با خشم گسترده جهانی روبرو شده است، ایران، روسیه، ترکیه، اردن، فرانسه، اتحادیه اروپا و بسیاری دیگر از کشورها و نهادها به این تصمیم اعتراض کردند.
اتحادیه اروپا نیز در بیانیه ای اعلام کرد که تمامی 28 کشور عضو این ضمن مخالفت یکپارچه با شناسایی حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان اشغالی، از تغییر سیاست آمریکا در باره این بخش از خاک سوریه پیروی نخواهند کرد.
وزارت امور خارجه پاکستان نیز روزهای گذشته تصمیم رئیس جمهوری آمریکا برای مشروعیت دادن به حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان اشغالی سوریه را به شدت محکوم کرد.
ترامپ از زمان راهیابی به کاخ سفید با نقض تعهدات آمریکا بویژه در برجام ، نفتا، معاهده آب وهوایی پاریس و اتخاذسیاست های ضد مهاجرتی، باعث بی اعتباری هرچه بیشتر این کشور در جهان شده است.
آساق*274**1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي تحليلگر پاكستاني توافق ھسته ايران خروج يكجانبه ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۷۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای انصراف از حمله به رفح در ازای توافق با حماس

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که تل‌آویو مایل است در صورت توافق با حماس بر سر آزادی اسرا و آتش‌بس در خصوص قصد خود برای حمله به رفح تجدید نظر کند.

بر اساس این گزارش، این به معنای پایان جنگ نیست و رژیم صهیونیستی در خصوص اتمام جنگ کوتاه نخواهد آمد.

در همین رابطه رسانه‌های عربی گزارش دادند که مصر به رژیم صهیونیستی پیشنهاد داده که حاضر است در ازای عدم حمله به رفح، مذاکرات آتش بس برای توافق با حماس را با میانجیگری خود از سر بگیرد.

از سوی دیگر رسانه‌های صهیونیستی نیز گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم با طرح‌های ارتش برای حمله به رفح موافقت کرده، اما هنوز برای اجرای آن چراغ سبز نشان نداده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم
  • حمایت دانشجویان گیلانی از دانشگاهیان آمریکا و اروپا
  • مانع‌تراشی برای فعالیت تولیدکنندگان پذیرفتنی نیست
  • متفکرآزاد: خیزش دانشجویان آمریکایی منجر به خیزش جهانی علیه رژیم صهیونیستی شود
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • مقام صهیونیست: اگر نتانیاهو نبود ظرف چند روز به توافق می‌رسیدیم
  • نتانیاهو مانع از انعقاد توافق درباره جنگ غزه می‌شود
  • جنایات رژیم صهیونیستی به مساله اول رسانه‌های جهانی تبدیل شده است
  • پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای انصراف از حمله به رفح در ازای توافق با حماس
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»