Web Analytics Made Easy - Statcounter

تورانی گفت: میزان مبلغ فروش اقلام بازارچه های صنایع دستی در ایام نوروز 3 میلیارد و 81 میلیون تومان بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید رضا تورانی معاونت صنایع دستی استان کرمان در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در 13 نقطه از استان کرمان گفت: در این بازارچه ها علاوه بر افراد بومی، هنرمندان و صنعتگران دیگر استان های کشور حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول ادامه داد: بازارچه های نوروزی در شهرستان های کرمان، بم، سیرجان، انار، رفسنجان، کهنوج، زرند، شهربابک، راین، شهداد، ماهان، منوجان، رودبار با تعداد غرفه 371  در سطح استان بر پا شد.

وی با بیان اینکه میزان مبلغ فروش اقلام بازارچه های صنایع دستی در ایام نوروز 3 میلیارد و 81 میلیون تومان بوده است، ابراز کرد: برخورد با افرادی که کالا و محصولات چینی را به فروش می رساندند  از جمله عوامل تأثیر گذار در فروش بالای صنایع دستی داخلی بوده است.

تورانی ضمن اشاره به اینکه تعداد غرفه های فعال در سطح شهر کرمان 120 عدد بوده است، عنوان کرد: تعداد بازدید کنندگان از از نمایشگاه صنایع دستی واقع در شهر کرمان 150 هزار نفر بوده است و همچنین تعداد بازدید کنندگان از غرفه های بازارچه های نوروزی در سطح استان 418 هزار نفر بوده است.

معاونت صنایع دستی استان کرمان در پاسخ به این سوال که بیشترین فروش مربوط به کدامیک از اقلام صنایع دستی استان بوده است، تصریح کرد: بیشترین فروش مربوط به زیورالات سنتی و البسه محلی بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «رونق تولید» در خصوص اقدامات موثر معاونت صنایع دستی در راستای تبیین شعار سال  اظهار کرد: راه اندازی کلاسهای آموزشی و ترغیب هنرمندان صنایع دستی جهت حضور در چرخه تولید این صنعت  از جمله مواردی است که می توان به آن اشاره داشت.

وی برگزاری جلسات کارگروه صنایع دستی در جهت رفع مشکلات و موانع پیش روی هنرمندان و صنعتگران را از جمله اقدامات مفید دیگر دانست و گفت: کمک به راه اندازی دوباره کارگاههای غیر فعال صنایع دستی و همچنین پیگیری و تکمیل پرونده شهرکرمان به عنوان شهر پته و شهر هوتک به عنوان شهرشالبافی از جمله اقدامات موثر دیگر است.

تورانی در پایان خاطر نشان کرد:کمک به هنرمندان در جهت ورود آنها به بازار عرضه و صادرات محصولات صنایع دستی و بیمه و ارائه تسهیلات کم بهره به هنرمندان در سالجاری در زمینه رونق تولید می توان مثمر ثمر باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۵۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، حسن خیریان پور عصر شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اشاره به اینکه ارائه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های زنجیره ارزش استان در اکسپو ۲۰۲۴ تهران صورت گرفته است، گفت: ۱۰ زنجیره ارزش دیگر در مازندران شناسایی شده و تقویت می‌شوند.

وی با اعلام اینکه با همکاری وزارت کشور نمایشگاه زنجیره‌های ارزش راهبردی برای ۳۱ استان کشور در اکسپو ۲۰۲۴ دایر شده است، افزود: در این راستا مازندران نیز به منظور ارائه توانمندی‌های زنجیره ارزش این استان در اکسپو ۲۰۲۴ حضور یافته است.

وی با بیان اینکه در وضعیت موجود دو زنجیره ارزش برای مازندران تعریف شده است، گفت: زنجیره ارزش راهبردی مرکبات و کیوی و زنجیره ارزش گردشگری و صنایع دستی دو زنجیر ارزش استان مازندران هستند که به جهت ظرفیت‌هایی که استان مازندران دارد ۱۰ زنجیره دیگر نیز تهیه شده و با تاکید استاندار مازندران در برنامه‌های زنجیره ارزش راهبردی قرار خواهد گرفت.

معاون استاندار مازندران با تاکید بر اینکه در حوزه مرکبات و کیوی مازندران بالغ بر دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرغوب ترین نوع مرکبات کشور و بالغ بر ۲۲۰ هزار تن کیوی در این استان تولید می‌شود، عنوان کرد: در این استان زنجیره این محصولات به صورت کامل فعالیت دارند و از مرحله تأمین نهال، نهال اصلاح شده و دقیق و نیز در مراحل بعدی در زمینه تولید و شناسنامه دار کردن باغ‌ها، سردخانه‌ها و سورتینگ‌ها مازندران ظرفیت‌های مناسبی در بخش کیوی و مرکبات دارد.

وی با اشاره به اینکه وجود پایانه‌های صادراتی برای تأمین مصرف نیاز داخلی و صادرات محور کردن ظرفیت مهمی در استان به شمار می‌روند، یادآور شد: توجه به صنایع تبدیلی فرآوری و برندسازی از موارد دیگری است که موجب می‌شود تولید و فروش این محصولات از حالت خام فروشی محصول را خارج کند و با ارزش افزوده بیشتری به بازار ارائه شود.

خیریان پور با بیان اینکه در بحث گردشگری و صنایع دستی در استان مازندران نیزظرفیت متعددی وجود دارد، یادآور شد: گردشگری سلامت، طبیعت گردی، پرنده نگری و گردشگری دریایی در کنار ظرفیت‌های تولید انواع صنایع دستی از ظرفیت‌های مهمی در استان مازندران هستند که می‌توانند در حوزه اقتصادی مورد توجه قرار گیرند.

کد خبر 6090236

دیگر خبرها

  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • اجرای برنامه‌های راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران
  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی
  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور
  • شناسنامه مهمترین سند کشور است