Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@03:32:51 GMT

ملخ خوری در هرمزگان+تصویر

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۵۹۴۷

ملخ خوری در هرمزگان+تصویر

هجوم ملخ های مهاجم و صحرایی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به هرمزگان موجب شده تا این حشره به یکی از وعده غذایی مردم استان تبدیل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  هرمز؛در حالی که این روزها هجوم ملخ ها به استان مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده ، اما در عین حال شاهد استقبال گسترده ی مردم برای خوردن این مهمان ناخوانده هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید شما هم این روزها با افرادی مواجه شده اید که نایلون به دست، در حال صید این حشرات هستند، حشراتی که پس از صید، آنها را داخل ظرف آبِ جوش ریخته، دست و پای آنهاراجداکرده و در ماهی‌تابه برشته و می خورند.

اگرچه خوردن اینگونه حشرات برای خیلی از افراد تهوع آور است، اما داستان خوردن ملخ توسط انسان‌ سابقه طولانی دارد و گفته می شود این حشرات در عین ارزان بودن منابع سرشار پروتئین، کلسیم و آهن هستند و حتی خوردن این گونه غذاها در بعضی از کشورها حتی کشورهای ثروتمند نوعی غذای لوکس محسوب می شود از این رو عربستان ملخ را غذا و دارو می دانند زیرا معتقدند ملخ کپسولی از انواع درختان و گیاهان دارویی تغذیه کرده است.

 

 

در دهه های گذشته به علت فراوانی ملخ در هرمزگان این حشره به عنوان یکی از مهم ترین وعده های غذایی بشمار می رفت که تقریبا مثل میگو از آن استفاده می شد که به این صورت بود که ملخ را تمیز و بعد از آن خشک و بسته بندی و در دیخچال می گذاشتند و در غذاها استفاده میکردند.

به عقیده برخی از کارشناسان انجمن علوم و صنایع غذایی؛ خوردن گوشت ملخ سرشار از پروئتین است که با مصرف آن می‌توان به میزان دوبرابر گوشت سفید و قرمز پروتئین را جذب بدن کرد و با توجه به وجود میکروب‌های متعدد در بدن حشرات، با پختن و سرخ کردن، آلودگی‌ها از بین رفته و می‌تواند فواید بسیاری داشته باشد این در حالیست که برخی از کارشناسان حوزه بهداشت و سلامت نیز معتقدند که خوردن این حشره بعلت سمپاشی مکرر و استفاده از سم های خطرناک در مناطقی که مورد حمله این ملخ ها قرار گرفته است برای سلامتی انسان مضر می باشد.

در هر صورت ؛با توجه به اینکه خوردن گوشت ملخ در اسلام حلال شمرده شده و این حشرات نیز چندصباحی بعنوان مهمان در استان ما حضور دارند، بنابراین لازم وضروری است مسئولین ذیربط نیز نسبت به مضرات خوردن این حشرات بدلیل سمپاشی و استفاده از سموم مردم را آگاه سازند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۵۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال تعهدات دولت در حوزه‌های درمان، آب و مسکن به مردم ارائه می‌شود

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان در نشست بررسی چالش‌های پروژه‌های پیشران گفت: تعریف منابع چندگانه اعتباری تصمین موفقیت و پیشرفت پروژه‌های پیشران بوده و امسال نیز با همین منابع ترکیبی، پروژه‌ها را به پایان می‌رسانیم. 

مهدی دوستی صبح امروز شنبه نیمه اردیبهشت‌ماه در نشستی با معاونان امور عمرانی و اقتصادی و مدیران مرتبط دستگاه‌های اجرایی مسائل و چالش‌های پروژه‌های پیشران را بررسی کرد و گفت: پایان سال‌جاری تعهدات دولت با اولویت سه حوزه درمان، آب و مسکن به مردم تقدیم می‌شود.

وی راز موفقیت و پیشرفت پروژه ‌های پیشران استان را استفاده از منابع اعتباری ترکیبی دانست و افزود:امسال نیز همین منابع اعتباری در قالب اعتبارات داخلی، مولدسازی، تسهیلات، کمک‌های فنی_اعتباری، اعتبارات سفر دور دوم، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، کمک‌های خیرین و مسئولیت‌های اجتماعی برای اتمام پروژه‌های اولویت دار استان به خدمت گرفته می شوند.

مهدی دوستی در بررسی جزییات پیشرفت برنامه های پیشران و چالش‌های پیش ‌رو تاکید داشت: مدیران طبق برنامه زمان‌بندی تامین منابع، ایجاد ساختار مدیریت پروژه‌ها و نظارت جدی بر روند اجرایی آن‌ها  همچنین گزارش کار را  بصورت پیوسته در دستورکار دارند.  

گفتنی است در این نشست تکمیل دو بیمارستان ۱۶۰تختخوابی میناب و ۵۳۱تختخوابی ، ۳۰هزار پروژه مسکن ملی و ۵راه دسترسی آن‌ها،تحویل زمین‌های طرح جوانی جمعیت، پیگیری انجام تعهدات شرکت زیرساخت موضوع ترانشه حاجی آباد و پل کنخ، افزایش ظرفیت منجر به تولید آبزی‌پروری، نصب سازه‌های زیستگاه مصنوعی ماهیان،تکمیل و آغاز به کار مراکز بازسازی ذخایر آبزیان، اتمام مراحل زنجیره‌های کاغذ، موز، گلخانه‌ها، پرورش جلبک و شتر بررسی شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وقتی هوش طبیعی حشرات به کمک ربات‌ها می‌آید
  • کیفیت شگفت انگیز و هنر عکاس در ثبت تصاویر از یک سرخرطومی
  • در زمستان پیاز سبز بخورید!
  • سند‌های «رفسنجان قشم» ساماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • سند‌های «رفسنجان قشم» سازماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • تعیین تکلیف بیش از ۷ هزار سند مالکیت در قشم
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • تمام خواص و مضرات ادویه کاری + طرز تهیه و ارزش غذایی
  • فیلم| خاک خوردن ۱۱ ساله قطعه نایاب ناوبری هواپیما!
  • امسال تعهدات دولت در حوزه‌های درمان، آب و مسکن به مردم ارائه می‌شود