Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعتراضات مردمی و ناامنی در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه که از حمایت آمریکا بهره می‌برند، در دیرالزور باعث برپایی تظاهرات گسترده مردمی در این مناطق شد. ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، اهالی حومه غربی دیرالزور با برپایی تظاهرات موجودیت نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) در مناطق تحت سکونت خود را محکوم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تظاهرات در پی حمله یک گشتی وابسته به حزب اتحادیه دموکرات کردستان سوریه به یک صرافی با لباس‌های غیر نظامی در روستای السعوة در غرب دیرالزور صورت گرفت. این حمله با قصد سرقت و ربودن مالک این مرکز تجاری برای دریافت غرامت از خانوده وی انجام شده بود، اما عملیات مذکور موفقیت‌آمیز نبود و صاحب مرکز مذکور توانست فرار کند.

جنایت جدید آمریکا در دیرالزور سوریه؛ جان‌باختن بیش از 50 غیرنظامی در حمله هواییتدابیر آمریکا برای نجات تروریست‌های داعشی باقیمانده در شرق دیرالزور

سایت الخابور در همین رابطه اعلام کرد که صدها نفر از اهالی این روستا با برپایی تظاهرات مسیرهای اصلی روستا را بستند و اقدام به آتش زدن لاستیک خودروها کرده و خواستار خروج نیروهای کرد و شبه نظامیان دیگر تحت مدیریت این گروه از منطقه شدند.

برخی منابع گزارش دادند که نیروهای [پ ی د] هیئتی از عناصر موسوم به دفتر روابط عمومی خود را برای آرام کردن اهالی این روستا به منطقه اعزام کرده و این هیئت وعده داده که اوضاع امنیتی روستا را تحت کنترل خود قرار دهد.

خیزش مردمی اهالی حومه غربی دیرالزور یک روز بعد از اعتصاب معلمان مدرسه الحریه در منطقه غرانیج واقع در شرق دیرالزور صورت گرفت که در اعتراض به شکنجه هفت نفر از همکارانشان اعتصاب کردند.

نیروهای کرد با مخالفت‌های گسترده مردمی در مناطق استقرار خود مواجه است و تظاهرات اعتراض‌آمیز نسبت به اوضاع بد معیشتی و بدرفتاری شبه نظامیان کرد با مردم در بخش‌های مختلف تحت کنترل این نیروها برگزار می‌شود. این در حالی است که نیروهای قسد تلاش می‌کنند با بازداشت کردن معترضان، کنترل اوضاع را در دست داشته باشند.

این در حالی است که سایت‌های الکترونیک مخالف گزارش می‌دهند که اوضاع امنیتی در مناطق تحت سلطه نیروهای کرد در بخش دیرالزور از کنترل خارج شده است. در همین رابطه یک موتورسیکلت بمب‌گذاری شده در نزدیکی ایستگاه ایست و بازرسی روستای الحصان منفجر شد که بنا بر گزارش‌های موجود چندین نفر در نتیجه این انفجار کشته و زخمی شده‌اند.

همچنین دو فرد مسلح که از یک موتور سیکلت استفاده می‌کردند، با تیراندازی به سوی یکی از عناصر نیروهای کرد در روستای الشنان در حومه دیرالزور وی را کشتند.

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط آخرین تحولات سوریه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آخرین تحولات سوریه آخرین تحولات سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۹۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سندرز از تظاهرات دانشجویان آمریکا حمایت کرد

سندرز این سناتور ایالت ورمونت پنجشنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان اظهار کرد، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا درست می‌گوید که ما خواهان تظاهرات خشونت‌آمیز نیستیم. ما اصلا یهودستیزی و اسلام‌هراسی و هیچ یک از اشکال تعصب را تحمل می‌کنیم.

وی افزود:، اما مهم است که درک کنیم که آنها (دانشجویان) به این دلیل اعتراض نکرده‌اند که حامی حماس هستند. آنها به این دلیل اعتراض کرده‌اند که از اقدام دولت اسرائیل در غزه خشمگین هستند.

سندرز تاکید کرد: معترضان نمی‌خواهند شاهد ادامه وضعیتی باشند که در آن ۱۱۰ هزار فلسطینی یعنی حدود پنج درصد از جمعیت آنها کشته یا زخمی شده‌اند.

این سناتور مستقل اظهار کرد که صد‌ها هزار کودک فلسطینی با دلیل امتناع اسرائیل از اعطای اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه، با گرسنگی مواجه هستند.

وی یادآوری کرد که دوسوم ساختمان‌های غزه و تمام زیرساخت‌های غیرنظامی نابود شده یا خسارت دیده‌اند و سیستم‌های آب و برق و آموزشی نابود شده‌اند و تمام دانشگاه‌ها بمباران شده‌اند.

سندرز گفت: به همین دلیل مهم است که درک کنیم که چرا این افراد جوان (دانشجویان) تظاهرات کرده‌اند. آنها بنا به دلایل درست به ادامه حمایت کمک نظامی و مالی از دولت راستگرای افراطی نتانیاهو که در جنگی ویرانگر با مردم فلسطین قرار گرفته‌اند، اعتراض کرده‌اند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا پنجشنبه در واکنش به خیزش دانشجویان در سراسر دانشگاه‌های این کشور و بدون اشاره به اینکه این دانشجویان به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه معترض هستند، مدعی شد: هرچند در آمریکا حق بیان اعتراض وجود دارد، اما جایی برای نفرت‌پراکنی یا خشونت نیست.

آسوشیتدپرس پرس پنجشنبه شب گزارش داد که بر اساس آمار تاکنون بیش از ۲ هزار نفر در اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا بازداشت شده‌اند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بزرگترین تظاهرات دانشجویی یمن در حمایت از غزه و دانشجویان آمریکا
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • انفجار در پایگاه آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • انفجار در پایگاه اشغالگران آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • سندرز از تظاهرات دانشجویان آمریکا حمایت کرد
  • ۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
  • واکنش بایدن به اعتراض دانشجویان حامی فلسطین