Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:14:16 GMT

سرعت خروج سیلاب از اراضی کشاورزی کردکوی سرعت گرفت

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۵۰۸۶۲

سرعت خروج سیلاب از اراضی کشاورزی کردکوی سرعت گرفت

گرگان - ایرنا - فرماندار شهرستان کردکوی گفت: با توجه به کاهش نسبی حجم سیلاب رودخانه قره سو و اجرای عملیات فنی و بهره گیری از پمپ و کف کش های بیشتر، سرعت تخلیه سیلاب از پهنه اراضی زراعی این شهرستان به سمت خلیج گرگان افزایش یافت.

ابراهیم قدمنان روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سطح سیلاب در زمینهای کشاورزی اطراف روستاهای یساقی و مهترکلاته در مقایسه با روزهای گذشته کاهش محسوسی یافته و کشاورزان را برای استفاده از زمین ها در فصل زراعی جدید امیدوار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین گفت که سیلاب پیرامون روستای حاجی آباد این شهرستان هم کاهش یافته و زندگی مردم در حال بازگشت به شرایط عادی است.
قدمنان بیان کرد: مطابق بررسی های انجام شده، سیلاب اخیر به 10 هزار هکتار از اراضی گندم، کلزا و جو این شهرستان خسارت وارد کرده است.
رودخانه قره سو از چند شهر گلستان عبور کرده و در ادامه به خلیج گرگان در دریای خزر می ریزد.
طغیان قره سو و دیگر رودخانه های بزرگ گلستان پس از بارش سنگین اواخر سال گذشته منجر به بروز سیلاب در برخی شهرهای این استان منجر شد که تبعات آن با وجود گذشت بیست روز از جریان سیل همچنان دامنگیر این مناطق است.
7333/3091

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل حوادث گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۰۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی

محمد جواد تشکری گفت: براساس ارزیابی سازمان جهاد کشاورزی استان، خسارات وارده به بخش باغی و زراعی شهرستان‌های بجنورد، اسفراین، بجنورد، جاجرم ۳۹ میلیارد تومان خسارت وارد شد که بیشترین خسارت در سنخواست از توابع شهرستان جاجرم به میزان ۲۵ میلیارد تومان گزارش شد.
وی افزود: وقوع سیلاب به ۷۲۸ هکتار از مزارع و ۹۰ هکتار از باغ ها‌ی سنخواست خسارت وارد شد.
تشکری با تأکید بر اینکه بیمه کشاورزی تنها و موثر‌ترین روشی که دولت می‌تواند از طریق آن برای جبران بخشی از خسارت‌ها به کشاورزان و باغداران کمک کند، گفت: همچنین ۵۸ کیلیومتر از جاده‌های بین مزارع ۲۰ تا ۳۰ درصد خسارت وارد شده است.
رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه از خسارت سیل به ۱۴ کانال و استخر وآب بند و ۵ رشته قنات در اسفراین و چهار واحد دامپروری نیز خبرداد.
خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • اجرای عملیات لای‌روبی و پاکسازی رودخانه اراک
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • خسارت ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی به زیربخش‌های کشاورزی
  • مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌های دز و کارون اجتناب کنند
  • تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • تولد یک نوزاد در هیاهوی سیلاب نهبندان
  • امدادرسانی به ۲۴۰ شهروند گرفتار در سیل/مردم به هشدارها توجه کنند
  • تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب