Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@17:51:57 GMT

اعتراض کانادایی به ممنوعیت استفاده از نمادهای مذهبی

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۵۲۳۷۴

اعتراض کانادایی به ممنوعیت استفاده از نمادهای مذهبی

تهران - ایرنا - هزاران نفر از ساکنان شهر مونترال کانادا در اعتراض به پیشنهاد دولت این کشور درباره سکولاریسم و ممنوعیت استفاده کارکنان از نمادهای مذهبی در محل کار تظاهرات کردند.

به گزارش روز دوشنبه رادیو دولتی کانادا، تظاهرکنندگان در این تجمع اعتراضی که روز گذشته(یکشنبه) برگزار شد، خواستار عقب نشینی دولت کانادا از این تصمیم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس طرح پیشنهادی دولت کانادا، حجاب اسلامی، صلیب مسیحیان و دستار هندی ها مشمول این ممنوعیت ها می شود.
رادیو دولتی کانادا، تعداد تظاهرکنندگان را هزاران نفر اعلام و تصریح کرد نمایندگان جامعه مسلمانان و اقلیت های مذهبی در آن حضور داشتند.
مسلمانان کانادا بر این باورند که این پیشنهاد دولت موجب ترویج اسلام هراسی خواهد شد و حق زنان را برای پوشیدن حجاب نقض می کند.
بر پایه این گزارش، دولت کبک با طرح تازه خود آشکارا برای اجرای لائیسیته فرانسوی در این ایالت فرانسه زبان ابراز تمایل کرده است.
معترضان در تظاهرات خود با فریاد 'کبک، فرانسه نیست' علاقه خود را به ادامه آزادی استفاده از نمادهای مذهبی در محل کار اعلام کردند.
بر پایه منشور کنونی ارزش های کبک، هیچ مذهبی بر مذهب دیگر برتری ندارد و در این ایالت که به چند فرهنگی بودن خود می بالد، همه می توانند آزادانه از نمادهای مذهبی دین خود چون دستار، کیپا یا حجاب در محل کار استفاده کنند که در صورت تغییر، این کاربرد ممنوع خواهد شد.
در فرانسه قانون منع استفاده از مظاهر مذهبی در مدارس دولتی که از طرف احزاب حاکم وقت و همینطور سوسیالیست‌ها، حزب مخالف دولت، حمایت شد، با اکثریت آرا در سال 2004 میلادی به تصویب پارلمان رسید.
بر اساس این قانون که پیش و بعد از تصویب بحث برانگیز بوده است، استفاده از مظاهر مذهبی مانند حجاب اسلامی، کلاه کوچک مخصوص یهودیان و یا انداختن صلیب بزرگ بر گردن و چیزهایی شبیه آن ممنوع است.
دو سال پیش نیز در فرانسه قانون منع استفاده از برقع و نقاب در معبر عمومی تصویب و به اجرا درآمد.
اروپام ** 9041 ** 1071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي كانادا تظاهرات نمادهاي مذهبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۲۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس

به گزارش جماران؛ شبکه خبری العربیه گزارش داد سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا برای اعتراض به سیاست‌های دولت «جو بایدن» در قبال غزه از سمت خود استعفا داده است. 

«هالا هاریت» در پیامی در صفحه خود در «لینکدین» نوشت: «من روز ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ بعد از ۱۸ سال خدمت برجسته برای اعتراض به سیاست آمریکا در قبال غزه استعفا کردم.»

استعفای این مقام وزارت خارجه آمریکا در ادامه موج استعفای دیپلمات‌های آمریکایی برای اعتراض به حمایت‌های بی‌چون و چرای آمریکا از اسرائیل در جنگ غزه محسوب می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند + فیلم
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند
  • خیزش دانشجویی در کشورهای مختلف جهان برای حمایت از فلسطین
  • دانشجویان فرانسه به دنبال گسترش تظاهرات ضد صهیونیست
  • معاون وزیر کشور: طرح نور با قوت به‌کار خود ادامه خواهد داد/ یک مورد هم نداشتیم که نسبت به اجرای طرح اعتراضی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس