Web Analytics Made Easy - Statcounter

داودنیا از برگزاری اجلاسیه شهدای هنرمند کردستان همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی در سنندج خبر داد و گفت: در این مراسم از خانواده شهدای هنرمند استان قدردانی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، «علی‌عباس داودنیا» شامگاه دوشنبه (19 فروردین) در نشست مشترک تشریح برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در کردستان اظهار کرد: هفته هنر انقلاب اسلامی همزمان با 20 فروردین سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی است که امسال این روز با اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت امام حسین(ع) و روز پاسدار و جانباز مصادف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در این نشست که با حضور رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان برگزار شد، از برگزاری اجلاسیه شهدای هنرمند استان همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی خبر داد و افزود: این اجلاسیه از سلسله برنامه های کمیته فرهنگی و هنری کنگره 5400 شهید استان کردستان است که در 22 فروردین جاری در مجتمع فجر سنندج برگزار می شود.

 

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان با اشاره به ویژه برنامه های هفته هنر انقلاب در استان عنوان کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری شب شعر و شب خاطره در سطح استان، برگزاری اردوهای جهادی هنری در قالب اردوی عکاسی و مستند‌سازی، غباررویی و عطر افشانی مزار شهدا از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در هفته هنر انقلاب اسلامی در کردستان است.

 

داودنیا، همایش تجلیل از هنرمندان بسیجی و رونمایی از آثار هنری و ادبی هنرمندان بسیجی، برگزاری نشست علمی و تخصصی هنرمندان و فعالان فرهنگ و هنر، معرفی و تجلیل از هنرمندان شاخص متعهد و انقلابی و همچنین ترویج گفتمان مقام معظم رهبری را از دیگر برنامه های گرامیداشت این هفته در استان اعلام کرد.

 

وی همچنین گفت: در راستای حرکت عظیم فرهنگی کنگره 5400 شهید استان کردستان که اواخر اردیبهشت در سنندج برگزار می‌شود و برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری شامل تولید تئاتر با موضوع شهدا و دفاع مقدس، تولید مستند، فیلم، انیمشین، فیلم کوتاه، چاپ کتاب و رونمایی از این آثار در ماهی که منتهی می‌شود به اجلاسیه نهایی برگزار می‌شود.

 

داودنیا با تاکید بر پیگیری تولیدات فاخر فرهنگی در سالی مزین به رونق تولید خاطر نشان کرد: امیدواریم هنرمندان بسیجی که دلشان برای انقلاب می‌تپد بتوانند خود را به کاروان فرهنگی و هنری انقلاب برسانند و به آن چالش‌ها و دغدغه‌هایی که هنر متعهد انقلاب دارد توجه کنند.

 

پایان پیام/79

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل سیل بارندگی و سیلاب کمک به سیل زدگان سیل لرستان خبرگزاری شبستان لرستان خسارت سیلاب مناطق سیل زده سیل زدگان اجلاسیه شهدای هنرمند کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۴۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج امام حسین (ع) اصفهان گفت: شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی محسوب شده و حساسیت فوق العاده‌ای در برابر حرکات نفوذی در اندیشه اصیل اسلامی داشت.

حجت الاسلام علی نوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: اگر فهم سیاسی بالاتر و تحلیل بهتری وجود داشته باشد، انقلابی و ضد انقلابی بهتر از یکدیگر تمایز داده می‌شوند و هم چنان که در ابتدای انقلاب انواع گروه‌ها و جریان‌های چپ و راست وجود داشت و اگر افراد تحلیل خوبی داشتند، جزئی‌تر وارد مسائل شده و فرق انقلابی و ضد انقلابی را بهتر درک می‌کردند.

وی با تاکید بر گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و نقش بارز ایشان در تفکر اسلامی تصریح کرد: شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی محسوب شده و حساسیت فوق العاده‌ای در برابر حرکات نفوذی در اندیشه اصیل اسلامی داشت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج امام حسین (ع) اصفهان خاطرنشان کرد: شهید مطهری به برخورد انفعالی اکتفا نمی‌کرد بلکه اول دیدگاه جهان بینی اسلامی را بیان و سپس تألیف می‌کرد.

نوری یکی از خصوصیات شهید مطهری را جدال احسن در مسائل مهم و افکار انحرافی مانند ماتریالیسم عنوان و تاکید کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های شهید مطهری در نقد اندیشه‌های مخالف، پرهیز از مطلق گرایی است و این بدین معنا است که نه عینک خوش بینی میزند تا به اعمال دیگران نظر کنند و نه عینک بدبینی به چشم داشتند که دیگران را مقصر بدانند.

وی اضافه کرد: استاد شهید مرتضی مطهری، معلم بزرگی برای دیروز، امروز و فردای کشور است و ایشان متفکری دین شناس بود که در برابر التقاط، نفاق و تهاجم فرهنگی غرب و شرق ایستاد و اسلام ناب و اسلام فقاهتی را ترویج داد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج امام حسین (ع) اصفهان تصریح کرد: ایشان همچنین از دیگر ویژگی‌های این متفکر اسلامی را انصاف علمی عنوان کرد و ادامه داد: شهید مطهری در پاسخگویی به شبهات و نقد اندیشه‌ها، روحیه استکباری و بزرگ اندیشی نداشت و بر همین اساس ایام گرامیداشت مقام این استاد شهید تحت عنوان هفته عقیدتی سیاسی در سپاه نام گرفته است.

کد خبر 750079

دیگر خبرها

  • شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • جلوگیری از رها شدگی پایه و اساس بسیج هنرمندان باشد
  • از پوستر رویداد ملی «وعده صادق در آئینه هنر» رونمایی شد
  • همه دعوتند؛ مراسم «ستاره‌های دختران کُرد زمین» در سنندج
  • در هفته هنر انقلاب اسلامی یزد چه گذشت؟
  • رونمایی از پوستر رویداد ملی وعده صادق در آئینه هنر
  • هر جا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم
  • هرجا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم
  • «از خارجی‌ها همه جا» تا «بنی آدم اعضای یک پیکرند» در دوسالانه هنر ونیز