Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-29@06:47:26 GMT

دِل پُر آقای بازیگر از وضعیت اکران فیلم ها

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۵۷۲۵۸

سید جواد هاشمی کارگردان سینما که این روزها با فیلم «آهوی پیشونی سفید۳» در اکران نوروزی حضور دارد، درباره نحوه اکران فیلم کودک و نوجوان در سینمای ایران و تبعیض در  اختصاص سانس به فیلم های نوروزی، گفت: خیلی رغبتی به اکران نوروزی فیلم نداشتم و ترجیح می دادم در زمان دیگری فیلم را به نمایش درآوریم. دلیل آن هم این است که سهم ما از درآمد 40 میلیاردی نوروز یک چهلم است و سانس هایمان هم یک بیستم فیلم های دیگر!

وی ادامه داد: من اسم این جریان را مافیا نمی گذارم؛ اما واقعاً این عدالت است که دو فیلم خانوادگی و سالم کمترین سانس را در اختیار داشته باشند و چند فیلم دیگر سینما را قبضه کنند؟! واقعاً سینمای جدی ما مظلوم واقع شده است و در این میان سینمای کودک و نوجوان مظلوم ترین بخش سینمای ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ما خودمان ذائقه و سلیقه مردم را تغییر داده‌ایم، افزود: چندین بار به مسئولان فعلی سینما هشدار دادم که با فیلم هایی که در حال حاضر به سینماها می آیند و دچار ابتذال هستند، فردا روز متهم خواهید شد که شما مروج ابتذال بوده اید. واقعاً فیلمی مثل «رحمان ۱۴۰۰» خانوادگی است؟ آیا این فیلم را می توان به همراه خانواده دید؟ من مخالف ساخت فیلم های کمدی نیستم و همه این عزیزان از دوستان صمیمی من هستند، اما واقعاً آقای سرتیپی می تواند این فیلم را با خانواده خود ببیند؟!

هاشمی با اشاره به اینکه برخی صحنه های فیلم خودم هم با آرمان های من در تضاد است، عنوان کرد: به اندازه ای سلیقه مخاطب را تغییر داده‌ایم که ناگزیر شدیم، برای استقبال او از برخی هدف ها و آرمان هایمان دست بکشیم. ما 20 میلیون کودک و نوجوان داریم که واقعاً هیچ برنامه ای برای خوراک فرهنگی مناسب آنها نداریم.

وی اظهار کرد: سینمای دولتی دیگر نباید نگاه کاسبکارانه داشته باشد و باید برای فیلم هایی مثل فیلم ما یک تمهید ویژه در نظر بگیرد. سینمای کودک و نوجوان با خانواده معنی دارد؛ ولی وقتی به سینماها می آیند ناگزیر مجبورند به دلیل اختصاص سانس های فیلم های کمدی بلیت آنها را بخرند که اصلاً مناسب سن کودکان نیست.

کارگردان فیلم «آهوی پیشونی سفید۳» با گلایه از تبعیض های مدیران سینماها در اختصاص سانس های فیلم های اکران نوروز تصریح کرد: چه گناهی کرده ایم که باید در کنار فیلم های ثروتمند رسانه ای در حال اکران لِه شویم. سینمای کودک و نوجوان در چاله است؛ نباید کاری کنیم که به چاه بیفتد. فیلم ما در چند سینما از جمله سینما هویزه مشهد خیلی خوب می فروشد و در سینمای کوروش هم همه صندلی هایش به فروش می رود؛ اما چرا سانس بیشتری نمی گیرد، جای تعجب دارد.

وی بیان کرد: من و دوستانی مانند پوران درخشنده، ایرج طهماسب، وحید نیکخواه آزاد و خیلی از عزیزان دیگر مرکز مستقل توسعه سینمای کودک و نوجوان را راه اندازی کردیم. خانم درخشنده به عنوان مدیر این مرکز و من هم سخنگوی آن انتخاب شدم. ما امیدواریم که با دستان خالی اما عزم جدی بتوانیم در حمایت از این ژانر درسینما قدم های موثری را برداریم.

جواد هاشمی همچنین در پایان درباره فیلم جدید خود (تورنادو) که در ژانر کودک و نوجوان تولید شده است،  گفت: در حال حاضر مراحل صداگذاری فیلم به پایان رسیده و آماده اکران شده است؛ اما فعلا هیچ برنامه ای برای نمایش آن نداریم. امیدواریم در زمان مناسبی به سینما بیاید.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کودک و نوجوان سینمای ایران درآمد نوروز سینمای کودک ایران خانواده ساخت فیلم خوراک کودکان رسانه مشهد سینمای ایران سیدجواد هاشمی پیشونی سفید 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۷۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد

فروش سینمای ایران از اول تا هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ به بیش از ۴۴ میلیارد و ۷۸۳ میلیون تومان رسید و سینمای ایران در هفته‌ای که گذشت رکورد تازه‌ای به ثبت رساند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، روز‌های پنجشنبه، ششم اردیبهشت با فروش بیش از ۱۱ میلیارد تومان و جمعه هفتم اردیبهشت با فروش بیش از ۱۳ میلیارد تومان، پرفروش‌ترین روز‌های سینمایی هفته گذشته بودند که این ارقام خبر از ثبت رکوردی تازه برای فروش روزانه سینمای ایران می‌دهند.

همچنین سه‌شنبه چهارم اردیبهشت با ۱۹۰ هزار و ۶۰۸ نفر، بیشترین تعداد بیننده هفته گذشته را داشت.

فیلم‌های سینمایی «مست عشق» با فروش بیش از ۱۵ میلیارد و ۲۸۲ میلیون تومان، «تمساح خونی» با فروش بیش از ۱۱ میلیارد و ۵۵۲ میلیون تومان، «سال گربه» با فروش بیش از ۹ میلیارد و ۴۲۴ میلیون تومان، «بی‌بدن» با فروش بیش از ۴ میلیارد و ۹۲۷ میلیون تومان، «آسمان غرب» با فروش بیش از ۱ میلیارد و ۵۰۲ میلیون تومان و «ایلیا جستجوی قهرمان» با فروش بیش از یک میلیارد و ۴۲ میلیون تومان به ترتیب، فروش‌های میلیاردی و رتبه‌های اول تا ششم جدول فروش هفته گذشته را به خود اختصاص دادند.

 

فیلم‌های سینمایی «آپاراتچی» با فروش بیش از ۴۹۵ میلیون تومان، «نوروز» با فروش بیش از ۳۳۱ میلیون تومان، «پرویزخان» با فروش بیش از ۸۶ میلیون تومان و «روشن» با فروش بیش از ۵ میلیون تومان در رتبه‌های هفتم تا دهم جدول فروش هفته اول اردیبهشت قرار گرفتند.

 

دیگر خبرها

  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • از سینمای متفکر به فیلم های کمدی رسیدیم
  • پایان صدرنشینی یک‌ماهه «تمساح خونی»/ «مست عشق» نیامده به اوج رسید
  • پایان صدر نشینی یک‌ماهه «تمساح خونی»/ «مست عشق» نیامده به اوج رسید
  • رکوردشکنی شمس و مولانا در سینمای ایران؛ «مست عشق» نیامده از ۵ فیلم سبقت گرفت
  • رکوردشکنی شمس و مولوی در سینمای ایران
  • تمساح خونی و سال گربه زیر سایه مست عشق