Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@23:27:11 GMT

9نكته درباره آمپول ضد بارداری

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۶۴۳۲۹

آمپول دپوپروورا كه نام ژنریك آن مدروكسی پروژسترون استات است حاوی پروژسترون است كه تزریق آن موجب جلوگیری از بارداری می شود، در ادامه به نکات مهمی در مورد این دارو اشاره می شود. ناطقان: آمپول دپوپروورا كه نام ژنریك آن مدروكسی پروژسترون استات است حاوی پروژسترون است كه تزریق آن موجب جلوگیری از بارداری به مدت سه ماه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آمپول دپوپروورا یك داروی ضد بارداری خیلی موثر است. از هر هزار خانمی كه از این آمپول طی یك سال استفاده می‌كنند، فقط یك یا دو نفر از آنها ممكن است باردار شود. اثر این آمپول‌ها 12 هفته است.

در هنگام استفاده از این آمپول‌ها، این موارد را به اطلاع پزشك خود برسانید: ‌در صورتی كه باردار هستید، در صورتی كه به نوزاد خود شیر می‌دهید، در صورتی كه خون‌ریزی‌های نامنظم و غیرمعمول دارید، در صورتی كه سابقه سكته داشته‌اید، در صورتی كه سابقه لخته شدن خون در رگ‌های پاهایتان داشته‌اید،‌ در صورتی كه بیماری كبدی دارید، در صورتی كه بیماری قلبی یا كلیوی دارید، در صورتی كه سابقه افسردگی شدید داشته‌اید.

بهترین زمان برای تزریق آمپول دپوپروورا، پنج تا شش هفته پس از زایمان است،‌ در صورتی كه زودتر از این مدت اقدام به تزریق آمپول شود، خطر بروز خون‌ریزی‌های شدید و طولانی مدت افزایش می‌یابد.

در صورتی كه شش هفته پس از زایمان، تزریق آمپول دپوپروورا انجام شود، هیچ مشكلی را برای تغذیه نوزاد ایجاد نخواهد كرد و از میزان شیردهی نیز كم نخواهد شد.

عارضه اصلی این آمپول، ایجاد اختلال در قاعدگی است. اغلب قاعدگی‌ها نامنظم شده و گاهی اوقات بیشتر طول می‌كشند. خون‌ریزی اغلب شدید است. شما ممكن است دچار یك خون‌ریزی كم اما طولانی مدت شوید كه در صورت نیاز می‌توان آن را درمان كرد. پس از چند بار تزریق، ‌قاعدگی شما ممكن است به طور كامل متوقف شود. این وضعیت در هنگام مصرف آمپول دپوپروورا طبیعی است و هیچ آسیبی به شما نخواهد رسید.

در صورتی كه آمپول دپوپروورا را متوقف كنید، ‌قاعدگی شما دوباره به صورت منظم در خواهد آمد، گرچه برگشت به حالت طبیعی ممكن است برای بعضی از خانم‌ها تا 18 ماه طول بكشد.


بیشتر خانم‌ها می‌توانند پس از گذشت 8 ماه كه از آخرین تزریق‌شان گذشت بدون مشكلی باردار شوند. با این حال در بعضی مواقع ممكن است مدت بیشتری طول بكشد.

استفاده از آمپول‌های دپوپروورا آسان بوده و به مدت 12 هفته اثر آن باقی می‌ماند. روش خیلی خوبی برای پیشگیری از بارداری بوده و در فعالیت جنسی اختلالی ایجاد نمی‌كند. ممكن است از بروز بعضی بیماری‌ها مانند سرطان تخمدان، سرطان رحم و عفونت‌های لگنی جلوگیری كند و موجب كاهش خون ریزی‌های قاعدگی و درد‌های زمان قاعدگی شود. می‌تواند بوسیله خانم‌هایی كه به عللی نمی‌توانند از استروژن استفاده كنند،‌ به كار گرفته شود. روش كاملا خصوصی بوده و نیازی نیست كه سایر افراد از به كار بردن این روش از سوی شخصی مطلع شوند.

منبع: ایسنا برچسب ها: امپول ، ضد بارداری ، دارو

منبع: ناطقان

کلیدواژه: امپول ضد بارداری دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۴۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراه داشتن این دارو‌ها در عربستان ممنوع است

سردار رضا بنی‌اسدی‌فر با اشاره به اعزام نخستین گروه زائران عمره از فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: «این دارو‌ها شامل هیرومرفین، آمپول پتیدین، آمپول مرفین، شربت اکسپکترانت کدئین، قرص و آمپول ترامادون، قرص متیل فنیدات، آمپول و قرص بوپرنورفین، آمپول و قرص دیازپام، قرص استامینوفن کدئین، شربت و قرص متادون است.»

به گزارش ایرنا، وی گفت: اعزام زائران با امنیت کامل و در آرامش شروع شده و در ۱۱ ایستگاه پروازی ادامه خواهد یافت.

این مقام انتظامی ادامه داد: پلیس فرودگاه‌های فرماندهی یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا با آمادگی کامل تا ۱۳ اردیبهشت عملیات رفت را به پایان خواهد رساند.

وی افزود: امسال با هماهنگی صورت گرفته، همه پرواز‌ها توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران صورت می‌پذیرد و بیش از پنج هزار زائر عمره و خدمه از طریق فرودگاه‌های مشخص شده، اعزام خواهند شد.

فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا با تصریح بر اینکه پلیس فرودگاه‌های سراسر کشور عملیات حج عمره را به عنوان یک فرصت خدمت به زائران خانه خدا می‌دانند، خاطر نشان کرد: کارکنان پلیس فرودگاه‌ها پس از اعزام زائران عمره، آمادگی لازم را برای برگزاری عملیات حج تمتع کسب می‌کنند.

پس از بیش از ۹ سال توقف، عملیات عمره و اعزام زائران خانه خدا و سرزمین از بامداد فردا - دوشنبه ۳ اردیبهشت - از ۱۱ فرودگاه کشور در سراسر کشور آغاز و تا ۱۳ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

قرار است زائران خانه خدا در قالب ۱۱ پرواز به ترتیب از فرودگاه‌های مشهد (۳ اردیبهشت)، زاهدان (۴ اردیبهشت)، اهواز (۵ اردیبهشت)، تبریز (۶ اردیبهشت)، یزد (۷ اردیبهشت)، کرمان (۸ اردیبهشت)، بندرعباس (۹ اردیبهشت)، ساری (۱۰ اردیبهشت)، اصفهان (۱۱ اردیبهشت)، شیراز (۱۲ اردیبهشت) و مشهد (۱۳ اردیبهشت) و و همچنین در قالب ۱۱ پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) عازم کشور عربستان خواهند شد.

در عملیات حج عمره امسال پنج هزار و ۷۲۰ زائر خانه خدا عازم سرزمین وحی می‌شوند، که دو هزار و ۸۶۰ زائر از فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و دو هزار و ۸۶۰ زائر از طریق فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) برای انجام این فریضه مقدس عازم عربستان می‌شوند.

تمامی پرواز‌ها توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود و آخرین پرواز برگشت زائران در تاریخ ۲۳ اردیبهشت خواهد بود.

دیگر خبرها

  • اهمیت حفظ بهداشت زنان در پیشگیری از عفونت‌های تناسلی
  • تصاویر خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان
  • ارائه بیش از ۱۰۰ خدمت رایگان برای بارداری سالم
  • تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان
  • مستند می‌تواند در گسترش فرزندآوری تاثیرگذار باشد/کنجکاوی اهالی روستا برای ساخت یک فیلم
  • اعزام زائران حج عمره در امنیت کامل/ اعلام ۱۴ داروی ممنوعه برای زائران
  • رنگ ماه چهارشنبه شب صورتی خواهد شد
  • همراه داشتن این دارو‌ها در عربستان ممنوع است
  • نقش مغفول مانده پدران در سلامت زنان و بارداری | تلویزیون با برنامه‌ «ماه‌ ترین» وارد شد
  • اگر مراقب خودتان باشید، فرزند سالم‌تری خواهید داشت/ خطرات استرس مادر بر جنین