Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@10:13:50 GMT

دستگاه رادیولوژی دیجیتال در کشور بومی‌سازی شد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۶۴۳۴۴

دستگاه رادیولوژی دیجیتال در کشور بومی‌سازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علی رابط مجری طرح رادیولوژی دیجیتال درباره تولید این دستگاه بیان کرد: قسمت‌های مکانیکی ژنراتور و نرم افزار دستگاه رادیولوژی دیجیتال با تکیه بر دانش فنی متخصصان داخلی در کشور تولید شد.

وی گفت: ما برای تولید ژنراتور و نرم افزار دستگاه رادیولوژی دیجیتال در کشور مجوزهای لازم از جمله مجوز استانداردهای ایمنی و الکتریکال را از وزارت بهداشت دریافت کردیم و تولید این محصول را به صورت نمونه اولیه اجرا کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رابط با اشاره به نمونه اولیه دستگاه رادیولوژی دیجیتال اظهار کرد: نمونه اولیه این دستگاه در یکی از بیمارستان‌های تهران در حال استفاده است و در گزارش‌های ارائه شده عملکرد آن مورد رضایت کاربران بوده است.

وی افزود: در حال حاضر سعی بر تولید صنعتی دستگاه رادیولوژی دیجیتال داریم تا به مراکز درمانی خصوصی و دولتی خدمات ارائه کند.

مجری این طرح ملی درباره تفاوت این دستگاه با دستگاه‌های آنالوگ خاطر نشان کرد: درگذشته تصاویر به صورت آنالوگ ثبت می‌شدند اما با استفاده از این دستگاه و این سیستم تصاویر به صورت دیجیتال تولید شده و در کامپیوتر ثبت می‌شود.

رابط با اشاره به اینکه ژنراتور و نرم افزار این دستگاه دیجیتال در کشور بومی سازی شده است گفت: تا پیش از این دستگاه‌های دیجیتال رادیولوژی گردآوری می‌شد و هر قطعه این دستگاه‌ها از یک برند تولید می‌شد اما توانستیم با استفاده از دانش داخلی تولید بخش مکانیکی ژنراتور و نرم افزار دستگاه رادیولوژی دیجیتال را در کشور تولید کنیم.

وی درباره میزان اشتغالزایی ایجاد شده از تولید این دستگاه گفت: در حال حاضر درب خش تحقیق و توسعه این شرکت دانش بنیان به صورت مستقیم بین ۱۰ تا ۱۵ نفر فعال هستند و پس از تولید انبوه و صنعتی این دستگاه برای استفاده مراکز درمانی خصوصی و دولتی میزان نیروی انسانی جذب شده نیز بیشتر خواهد شد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان درباره هدف از تولید این دستگاه بیان کرد: ما به دلیل جلوگیری از خروج ارز و کاهش هزینه‌ها با به کارگیری دانش فنی نمونه اولیه را تولید کردیم و در بازار عرضه کردیم و قصد داریم تا این دستگاه را برای سازمان‌ها و مراکز درمانی خصوصی و دولتی تولید مستمر داشته باشیم.

وی گفت: با اجرای این طرح ملی فناوری ما قادر به تأمین بازار هستیم و در صورت دریافت اخذ سفارش می‌توانیم این محصول را به تولید انبوه برسانیم.

رابط درباره صادرات این دستگاه دانش بنیان اظهار کرد: از ابتدای تولید این دستگاه ما قصد صادرات این محصول را داشتیم و حالا هم در کشورهای منطقه که خواهان کالای ایرانی هستند قصد صادرات داریم.

مجری این طرح ملی افزود: ما با تولید کالای داخلی قصد صرفه جویی ارزی داشتیم اما الان با توجه به نوسان نرخ دلار تولید کنندگان داخلی را با مشکل مواجه کرده اند.

وی درباره دریافت حمایت از مرکز طرح‌های کلان ملی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: ما حمایت‌هایی را در قالب تسهیلات و برای رشد و توسعه فناوری و پیگیری جهت اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح در جهت تولید کالای داخلی داشته ایم اما با توجه به مشکلات موجود برای تولید کنندگان و پیمانکاران نیاز به حمایت‌های دیگری از جمله اخذ سفارشات برای تولیدات دانش بنیان است.

وی گفت: با توجه به اینکه ما در زمینه تجهیزات تصویربرداری سابقه فعالیت طولانی مدت داریم و بعد از واردات به مونتاژ قطعات در کشور و در حال حاضر به تولید ژنراتور و نرم افزار دستگاه تصویربرداری دیجیتال رسیده ایم.

کد خبر 4586017 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان رادیولوژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۴۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«طرح نور» بر اساس تکالیف قانونی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،احمد وحیدی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، گفت: برنامه تقسیمات کشوری طبق نیاز‌های هر منطقه طراحی می‌شود و تقسیم استان تهران به تهان شرقی و غربی در دست بررسی است.
وزیر کشور در مورد طرح ایمن سازی مرزها، گفت: انسداد مرز یک پروژه قدیمی است و چند بار شروع و رها شده بود؛ با دستور جمهور و تخصیص منابع، در شرق کشور دنبال می‌شود و در حال اجراست.
وزیر کشور در مورد طرح نور، گفت: «طرح نور» بر اساس تکالیف قانونی است که فراجا به عنوان مقام ضابط قوه قضائیه انجام می‌دهد البته دستگاه‌های دیگر هم مسئولیت‌هایی دارند.
وحیدی تاکید کرد: همه دستگاه‌ها باید به مسئولیت خود عمل کنند و باید از ناهنجاری‌های تحمیلی جلوگیری شود. طرح نور تا الان مورد تشویق و استقبال مردم، نمایندگان مجلس، دستگاه‌های مرتبط و قوای سه گانه قرار گرفته است.
قرارداد شهرداری تهران با چین کار خیلی خوبی بود
وی افزود: هدف شهرداری از عقد قرارداد با چینی‌ها نوسازی ناوگان بوده است. امیدواریم در مرحله اجرا نیز طبق برنامه‌ها محقق شود. هیچ نقاط منفی در رابطه با این قرارداد وجود ندارد و کار خیلی خوبی است.
وزیر کشور تاکید کرد: توضیح شده که اصل برای ما حمایت از تولید داخل است و هر مقدار در داخل تولید شود اولویت با آن است و هر چقدر هم لازم باشد می‌توان وارد کرد؛ بحث هوای پاک در تهران بسیار مهم است.

دیگر خبرها

  • جای خالی معلمان ماهر مجازی
  • بومی سازی تبدیل پسماند پلاستیک به سوخت جامد
  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در میبد
  • تپش دانش بومی در قلب خودروی ایرانی
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • بومی‌سازی دوربین های ضد انفجار برای صنعت دریایی در شرکت دانش‌ بنیان
  • در ساخت زیردریایی و شناورهای زیرسطحی به بومی‌سازی رسیدیم
  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • «شبکه ملی ساخت سریع فناوری‌های راهبردی» راه اندازی شد
  • «طرح نور» بر اساس تکالیف قانونی است