Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- رئیس پژوهشگاه فضایی ایران می‌گوید که آماده‌سازی ماهواره‌های ناهید 1 و 2 و پارس 1 در دستور کار پژوهشکده سامانه‌های ماهواره پژوهشگاه فضایی قرار گرفته و تا پایان امسال آماده پرتاب خواهند بود.

به گزارش روز سه‌شنبه گروه علمی ایرنا از پژوهشگاه فضایی ایران، «حسین صمیمی» در دیدار با مدیران و کارکنان پژوهشکده سامانه‌های ماهواره اظهار داشت: با تلاش محققان و متخصصان، اکنون ضرورت کاربرد فناوری فضایی در کمک به رفع مسائل و مشکلات دستگاه‌های مختلف مشخص شده است، چنانکه مراجعات و مکاتبات مختلفی از دیگر ارگان‌ها دریافت می‌کنیم که نیازهای خود را اعلام می‌کنند و خواستار همکاری در این خصوص هستند و تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهایی نیز در این جهت منعقد شده و در دست اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همکاری پژوهشگاه فضایی ایران در سیل اخیر با مسئولان ذی‌ربط از جمله ارائه داده‌های حاصل از فناوری سنجش از دور به مدیریت بحران استان گلستان و خدمات اینترنتی بالن مخابراتی در پلدختر را نمونه‌هایی از کاربرد فناوری فضایی در مدیریت وقایع طبیعی عنوان کرد که توسط متخصصان این پژوهشگاه صورت گرفته است.
رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به ماموریت‌های مهم پژوهشکده سامانه‌های ماهواره در حوزه فناوری فضایی، گفت: این پژوهشکده، در سال جدید سه پروژه مهم ماهواره‌ای دارد که باید به انجام برسد.
وی پروژه ناهید 1 را یکی از این موارد خواند و عنوان کرد: ماهواره مخابراتی ناهید 1 که با کارفرمایی سازمان فضایی، مدل پروازی آن توسط متخصصان پژوهشگاه فضایی ایران در سال قبل ساخته شده و تست‌های لازم را با موفقیت گذرانده، باید تا خرداد امسال آماده پرتاب شود.
صمیمی از دیگر پروژه‌های پژوهشکده سامانه‌های ماهواره را پارس 1 برشمرد و گفت: مدل مهندسی ماهواره سنجشی پارس 1 نیز طراحی و ساخته شده و طبق برنامه، مدل پروازی آن باید تا بهمن امسال آماده شود.
وی همچنین به پروژه ماهواره مخابراتی ناهید 2 اشاره کرد که طی قراردادی با سازمان فضایی ایران در پژوهشکده سامانه‌های ماهواره این پژوهشگاه به اجرا درآمده و بنا بر برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان امسال‌ به انجام خواهد رسید.
علمی**9224** 1055

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي پژوهشگاه فضايي پرتاب ماهواره دستاوردهاي فضايي ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۶۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، چای لی مدیرعامل شرکت دولتی چاینا انرژی در دیدار با مهدی دوستی استاندار هرمزگان، بر توسعه روابط دو جانبه و همکاری مشترک میان چین و ایران تاکید کرد و اظهار داشت: شرکت انرژی چاینا از جمله شرکت‌های بزرگ چین است که بالغ بر ۲۰ هزار پروژه زیربنایی در حوزه‌های مختلف از جمله برق آبی، حرارتی، انرژی‌های تجدید پذیر، توسعه مسکن و تجهیز ساختمان و مسائل مرتبط با نفت و پتروشیمی در سطح جهان انجام داده و بخشی از آن در حال انجام است.

وی افزود: این شرکت از سال ۲۰۰۱ وارد ایران شد و چندین پروژه زیربنایی اولویت دار را تأمین مالی و اجرا کرده و قرار است طرح‌های بزرگی نظیر سد بختیاری به عنوان بلندترین سد ایران با همکاری این شرکت به سرانجام برسد.

مدیرعامل شرکت چاینا انرژی با تاکید بر اینکه در زمینه پتروشیمی و نفت در هرمزگان آماده همکاری هستیم گفت: در حال حاضر چند پروژه پالایشی و پتروشیمی ملی را در دست همکاری داریم که بخشی از آن‌ها در هرمزگان وجود دارد.

کد خبر 6087659

دیگر خبرها

  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم
  • مانور فضایی کره جنوبی و آمریکا در برابر کره شمالی
  • سومین درخواست وزارت ارتباطات برای رفع فیلترگوگل‌پلی/ رونمایی ماهواره‌های جدید تا یکی دو ماه دیگر
  • استفاده از هوش مصنوعی در پردازش تصاویر ماهواره‌ای اراضی
  • حمله به سایت اس ۳۰۰ اصفهان؛ از ادعا تا واقعیت
  • امسال شاهد رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید خواهیم بود
  • زباله‌های فضایی ماهواره ناسا را در آستانه نابودی قرار داد!
  • احتمال رفع فیلتر گوگل‌پلی/رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید