Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:17:31 GMT

نگاهها نسبت به مبارزه با مواد مخدر باید به روز شود

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۷۶۷۷۰

نگاهها نسبت به مبارزه با مواد مخدر باید به روز شود

ساری - ایرنا - جانشین ستاد مبارزه با مواد مخدر مازندران گفت : نگاهها نسبت به مبارزه با مواد مخدر باید مطابق با سرعت تحولات اجتماعی روزآمد شود تا موفقیت به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حسین حسن نژاد روز چهارشنبه درنشست کارشناسان شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر فرمانداری های شهرستان های مازندران در ساری افزود : اگر ما ابراز مبارزه با مواد مخدر در اختیارمان را مطابق با این سرعت تحولات اجتماعی هماهنگ نکنیم، نمی توانیم موفقیت خوبی در امر مبارزه داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی توضیح داد : راهی جز تغییر نگاهها در مبارزه با مواد مخدر مطابق با سرعت تغییر تحولات اجتماعی نداریم و در غیر این صورت نباید انتظار کاهش آسیب های اجتماعی را داشته باشیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به رشد مصرف روانگردان در جامعه ، تاکید کرد : باید نگاهها نسبت به مبارزه با روانگردان در جامعه تغییر کند و علاوه بر آن آسیب های اجتماعی ناشی از این مواد مخدر صنعتی مورد بررسی قرار گیرد.
حسن نژاد اظهار داشت : ما برای تغییر نگاهها در حوزه مواد مخدر باید اطلاعات درستی از انواع این مواد و آسیب های وارده داشته باشیم و تمام دستگاههای مرتبط نیز نیاز است تا وظایف خود را در حوزه فرهنگی و پیشگیری انجام دهند.
وی با اشاره به مهاجر پذیری مازندران گفت : ما در این حوزه نباید صرفا به دنبال جذب گردشگر و مسافر باشیم ، بلکه باید نیازهای فرهنگی و اجتماعی این مسافران نیز مورد توجه قرار گیرد.
او اضافه کرد : اگر نتوانیم برنامه نشاط اجتماعی را برای این مسافران در نظر نداشته باشیم، قطعا این حجم از مسافران می توانند آسیب اجتماعی و حتی اقتصادی ایجاد کنند.
معاون استاندار مازندران گفت : افزایش مصرف بنزین نشان می دهد که بیشتر اوقات مسافران ما به خودروگردی صرف شده و باید زیرساخت های اجتماعی و فرهنگی را مطابق با نیاز مسافران افزایش دهیم تا بتوانیم وقتشان را به جای خودرو گردی در این امکان صرف کنند.
حسن نژاد افزود : اگر ما نتوانیم غنی سازی اوقات فراغت برای مسافران داشته باشیم، باید انتظار داشته باشیم که استکبار جهانی که به دنبال ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی بسیج شدند برای این اقشار بزرگ برنامه ریزی کنند.
وی نبود مهارت زندگی را منشا بسیاری از آسیب های اجتماعی در جامعه دانست و گفت : رشد طلاق عاطفی در جامعه نشانگر نبود مهارت زندگی است.
جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران وجود ارتباط میان روی آوری به مواد مخدر با بیکاری و فقر را نادرست دانست و افزود : مهم ترین مشکل در این زمینه مربوط به حوزه فرهنگی است.
حسن نژاد با انتقاد از بهانه عدم تخصیص اعتبار از سوی دستگاههای فرهنگی برای اجرای برنامه های اجتماعی و فرهنگی ، گفت : تمام دستگاههای فرهنگی و اجتماعی موظفند طرح های پیشگیرانه آسیب های اجتماعی ارایه دهند و اعتبار موجود باید برای جهت گیری در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی هزینه شود.
6982/1654

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي معاون سياسي امنيتي شوراي هماهنگي مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۶۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاچاقچی حشیش در تفت

سرهنگ سید رضا صادقیان فرمانده انتظامی تفت بیان داشت: در راستای اجرای طرح آرامش در شهر عوامل پلیس مبارزه با مواد مخدر با اشرافیت کامل اطلاعاتی و انتظامی و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها درهفته گذشته اقدام به اجرای طرح آرامش و پاکسازی نقاط آلوده به مواد مخدر از وجود معتادان متجاهر در سطح شهر و روستا‌های حوزه استحفاظی خود کردند.

وی بیان داشت: اقدامات صورت گرفته پلیس در راستای اجرای طرح سراسری آرامش در شهر با انجام کار اطلاعاتی منجر به دستگیری قاچاقچی و خرده فروش حرفه‌ای مواد مخدر در کمربندی یزد به تفت و کشف ۲ کیلو و ۳۰۰ گرم مواد مخدر از نوع حشیش و تریاک شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تفت در پایان، ضمن خرسندی مردم و شهروندان از اجرای این طرح، مقابله اثربخش با مقوله مواد مخدر را نیازمند عزم همگانی همه دستگاه‌های مسئول، همچنین مردم و نهادینه سازی مشارکت‌های عمومی در بین اقشار مختلف جامعه دانست.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تعیین‌تکلیف ۱۷۰ خودروی توقیفی ‌مبارزه با مواد مخدر در اصفهان
  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • ۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه
  • ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه کشف شد
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه
  • دستگیری قاچاقچی حشیش در تفت
  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!