Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@03:43:41 GMT

افزایش دبی خروجی سدها سبب انحراف آب به حاشیه شهر اهواز شد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۸۲۸۶۱

افزایش دبی خروجی سدها سبب انحراف آب به حاشیه شهر اهواز شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: افزایش دبی خروجی آب از سدها سبب شد که دشت‌ها و کانال‌های بین حوزه‌ای پر از آب شود و برخی از کانال‌ها  دچار سرریزی و به سمت مناطق حاشیه‌ای شهر اهواز منحرف شود. ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، کیامرث حاجی‌زاده در گفت‌وگو با رسانه ملی درباره آبگرفتگی برخی از مناطق شهر اهواز اظهار داشت: به علت بارش‌‌هاس سنگین هفنه گذشته در حوزه دز و کرخه با مدیریت رها سازی توانستیم سیلاب 4 ماهه را بدون تلفات انسانی و کمترین خسارت کنترل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اما افزایش بارش‌ها سبب رسیدن سدها به حد نهایت شده بنابراین در سد کرخه مجبور شدیم برای پایداری سد، دبی خروجی را افزایش دهیم همچنین در سد دز و بخش از سد گتوند نیز با افزایش دبی آب مواجه شدیم.

نیاز فوری روستای علوه اهواز به حضور نیروهای کمکی برای مقاوم‌تر کردن سیل‌بندها + فیلمحضور مجدد وزیر کشور در خوزستان؛ بازدید هوایی از وضعیت اهوازمشکل ورود فاضلاب به معابر شهری اهواز به روایت تصویر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان ادامه داد: افزایش دبی خروجی آب از سدها سبب شد که دشت‌ها و کانال‌های بین حوزه‌ای پر از آب شود و برخی از کانال‌ها  دچار سرریزی و به سمت مناطق حاشیه‌ای شهر اهواز منحرف شود اما خوشبختانه با تمهیدات  در نظر گرفته شده از ورود آب به شهر اهواز جلوگیری شد.

وی تصریح‌کرد: امروز نیز با حرکت همه اعضای شورای مدیریت بحران استان خوزستان  توانستیم برای کانال چمران مجرای انحرافی باز کنیم تا به دشت‌های پایین دست واریز شود و تا کنون از ورد آب به منطقه عین 2 جلوگیری شود و  برای کانال سلمان توانستیم آب را با دبی بالا به رودخانه کارون منتهی کنیم.

انتهای پیام/ح

R41468/P/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۲۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، پیمان محقق گفت: طرح مدیریت پارک حاشیه‌ای با هدف توزیع عادلانه جای پارک، روان سازی ترافیک و کاهش تصادفات در هسته مرکزی شهر آغاز شد.
مدیر حمل و نقل و ترافیک شهرداری شهرکرد افزود: این طرح در خیابان‌های کاشانی، شریعتی، مولوی، سعدی، ملت، خواجه‌نصیر، ولیعصر، فردوسی، ۱۲ محرم و بلوار حافظ در حال اجراست.
وی افزود: برای اجرای این طرح ۲ دستگاه موتورسیکلت تجهیز و بر حسب تعرفه‌های مصوب شورای اسلامی و شورای همتا، هزینه پارک حاشیه‌ای را محاسبه و از حساب کاربری استفاده کنندگان از این طرح کسر خواهد شد.
محقق گفت: در این طرح در محل تابلو‌های نصب شده کد‌های QR وجود دارد که شهروندان با اسکن نمودن کد می‌توانند نسبت به ثبت نام اولیه در طرح اقدام و حساب کاربری مورد نیاز را تعریف و نسبت به شارژ آن اقدام کنند.
وی افزود: در صورتی که شهروندی از پارک حاشیه‌ای در این معابر استفاده و حساب کاربری آن شارژ نداشته باشد و یا در طرح ثبت نام نکرده باشد پس از ۷۲ ساعت در صورتی که اقدامی انجام نشود، جریمه توقف ممنوع برای خودرو صادر می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • آمادگی برای مدیریت بارندگی و ماندآب احتمالی در اهواز
  • تساوی بی‌حاصل استقلال خوزستان و ملوان در اهواز
  • امضای قرارداد مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در اصفهان
  • ۵ مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور آبادان به اهواز
  • تشییع پیکر مطهر جانباز شهید سیلاوی در اهواز+فیلم
  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است
  • دلیل حذف خبر ۲ میلیارد تومانی استقلال مشخص شد!
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد + فیلم
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود