Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@18:57:00 GMT

آبگیری ۸۰ درصد تالاب جازموریان

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۸۶۷۸۳

آبگیری ۸۰ درصد تالاب جازموریان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مرجان شاکری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: بر اساس بازدید‌های میدانی اخیر از تالاب جازموریان اعلام شد ۱۵ درصد این تالاب آبگیری شده است.

وی افزود: بعد از این اطلاع رسانی برخی معتقد بودند آبگیری تالاب در این حد نیست و حساسیت‌هایی در برخی دستگاه‌های اجرایی برانگیخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل محیط زیست استان کرمان تاکید کرد: سپس به منظور اندازه گیری دقیق مقدار آبگیری تالاب جازموریان طی سه روز گذشته اقدام به گرفتن نقشه و عکس‌های ماهواره‌ای کردیم که مشخص شد بیش از ۸۰ درصد این تالاب آبگیری شده است.

وی با اشاره به پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی در زمینه بارش‌های هفته آینده در استان کرمان بیان داشت: در صورت ادامه بارندگی‌ها سطح آبگیری تالاب جازموریان به ۱۰۰ درصد می‌رسد و این خبر خوشایندی برای استان کرمان با گذراندن ۲ دهه خشکسالی است.

شاکری، احیا شدن تالاب طبیعی جازموریان را یکی از دغدغه‌های محیط زیست اعلام کرد و افزود: این مهم با رویکرد ملی پیگیری می‌شد.

وی با بیان اینکه تالاب جازموریان فصلی است و با بالاتر رفتن درجه حرارت در منطقه امکان تبخیر آب وجود دارد تصریح کرد: با آبگیری این تالاب اقتصاد منطقه نیز که وابسته به احیا تالاب است بهبود خواهد یافت.

وی افزود: تالاب جازموریان به عنوان یکی از تالاب‌های فصلی مشترک بین سیستان و بلوچستان و کرمان است که با مساحت سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع بر اثر فرونشست زمین با ساختی جوان در فاصله ۱۵۰ کیلومتری غرب ایرانشهر ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: تالاب جازموریان به علت پدیده تغییر اقلیم در سنوات اخیر و همچنین احداث سد‌های متعدد بر حوضه آبریز آن همچون سد جیرفت بر روی هلیل رود و سد کارواندر در سیستان و بلوچستان، اخیرا دچار خشکسالی شده و به عنوان یکی از کانون‌های گرد و غبار جنوب شرق کشور شناسایی شده است.

آبگیری ۸۰ درصدی تالاب جازموریان شور و شعف زیادی در بین مردم این منطقه ایجاد کرده است.


انتهای پیام/س

اندازه گیری دقیق مقدار آبگیری تالاب جازموریان طی سه روز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۶۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری ۳ میلیون و ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس

بدیعی گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر در حوزه آبخیزداری دستگردان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب آب در بند‌های خاکی و سازه‌های سنگی ملاتی وجود دارد.

وی همچنین افزود: در سازه‌های سنگ ملاتی حوزه سد دربید ۳۵۰هزار متر مکعب آبگیری شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری طبس با اشاره به آبگیری ۲۰۰ هزار متر مکعب در حوزه کریت گفت: بند خاکی ملوند نیز ۶۰۰ هزار متر مکعب آبگیری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • آبگیری ۳ میلیون و ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • تالاب هامون جازموریان جان دوباره گرفت
  • (تصاویر) آبگیری تالاب آق گل همدان
  • جان دوباره تالاب جازموریان بعد ۲ سال خشکسالی
  • تالاب جازموریان جان دوباره گرفت
  • آبگیری ۳۰ درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به ۲۱ رشته قنات
  • آبگیری ۳۰ درصد سازه‌های آبی –خاکی در استان یزد
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۳۰ درصد آبگیری شد
  • آبگیری ۳۰ درصد از تالاب کجی نمکزار نهبندان