Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@03:54:36 GMT

امکان سیلابی همچون خوزستان در هرمزگان وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۸۹۱۹۵

امکان سیلابی همچون خوزستان در هرمزگان وجود ندارد

‌مدیرکل هواشناسی استان هرمزگان در خصوص احتمال وقوع سیلابی همچون استان‌های خوزستان، گلستان و لرستان در استان هرمزگان، بیان کرد: سیلاب در استان‌های خوزستان، گلستان و لرستان با حجم گسترده آب همراه بود و مدیریت دیگری را می‌طلبید اما سامانه ورودی به هرمزگان در آن حد نیست اما در فصل گذر از زمستان به بهار نیز باعث تشدید بارندگی و حجم بارش‌ها را گسترده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌سعید رنجبر در گفت‌وگو با ایسنا، ‌افزود: بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی بیانگر نزدیکی یک موج بارشی بسیار فعال بارشی از روز جمعه به خلیج‌فارس است که تا  روز دوشنبه  سبب ناپایداری جوی و دریایی قابل‌ملاحظه در استان‌های جنوب شرق کشور و استان هرمزگان خواهد شد.

وی با بیان اینکه شدت فعالیت سامانه بارشی ‌در استان هرمزگان روزهای شنبه  و یکشنبه پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: نحوه فعالیت این سامانه بارشی در اکثر نقاط استان به‌صورت رگبار باران و رعدوبرق، وزش بادهای شدید و مواج شدن دریا خواهد بود، طی ساعاتی وقوع تگرگ و تندباد لحظه‌ای نیز به‌ویژه در مناطق شرقی پیش‌بینی می‌شود.

رنجبر با اشاره به اینکه با توجه به‌شدت بارش، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی نیز در استان مورد انتظار است که توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم رودخانه‌ها جداً خودداری شود، اضافه کرد: طی شنبه تا دوشنبه دریا با وزش تندبادهای جنوب شرقی(شنبه تا اوایل یکشنبه ) و تندبادهای شمال غربی(اواسط یکشنبه تا دوشنبه ) مواج و طوفانی خواهد بود، سرعت وزش باد در نقاطی از تنگه هرمز به ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج بیش از ۱۸۰ سانتیمتر خواهد رسید.

وی با بیان اینکه توصیه می‌شود با توجه به ناپایداری جوی و دریایی تمهیدات لازم صورت گیرد، خاطرنشان کرد: اخطاریه‌ای که صادرشده به‌صورت شفاف تمامی موارد اعلام‌شده و در شرق هرمزگان همچون سیریک و میناب شدت بارش‌ها بیشتر است.

مدیرکل هواشناسی استان هرمزگان با اشاره به اینکه تمامی توصیه‌ها از سوی مدیریت بحران استانداری هرمزگان از سوی رسانه‌های رسمی اعلام می‌شود، تصریح کرد: امیدوارم شهروندان تنها به منابع رسمی توجه و از پرداختن به شایعات خودداری کنند.

رنجبر در خصوص احتمال وقوع سیلابی همچون استان‌های خوزستان، گلستان و لرستان در استان هرمزگان، بیان کرد: سیلاب در استان‌های خوزستان، گلستان و لرستان با حجم گسترده آب همراه بود و مدیریت دیگری را می‌طلبید اما سامانه ورودی به هرمزگان در آن حد نیست اما در فصل گذر از زمستان به بهار نیز باعث تشدید بارندگی و حجم بارش‌ها را گسترده می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۹۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت سامانه بارشی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، محمد سبزه زاری گفت: بررسی نقشه‌های پیش یابی نشان دهنده تقویت سامانه بارشی تا اواخر روز شنبه بر روی استان است.

او افزود: با توجه به ماهیت بارش‌های فصل بهار انتظار می‌رود این ناپایداری‌ها به صورت رگبار همراه با رعد و برق و وزش تندباد‌های لحظه‌ای، به ویژه در مناطق جنوبی، شرقی، شمالی، ارتفاعات و بخش‌هایی از مرکز و در مناطق مستعد ریزش تگرگ باشد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان ادامه داد: شمال خلیج فارس تا پایان هفته مواج و بعضی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

در شبانه روز گذشته بیشترین دمای هوا در شهر‌های آبادان و خرمشهر ۲۹ درجه و کمترین دما ۲۲ درجه سانتیگراد بوده است.

دمای کنونی ۲۶ درجه سانتیگراد و رطوبت نسبی نیز ۵۶ درصد گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها و رخداد صاعقه در برخی استان‌ها
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در خوزستان تا هفته آینده
  • تقویت سامانه بارشی در خوزستان
  • هرمزگان آخر هفته بارانی می‌شود
  • تشدید و تداوم سامانه بارشی در هرمزگان
  • هشدار تشدید و تداوم فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان
  • آغاز بارندگی‌ها در خوزستان/ اوج بارش‌ها روزهای پنج‌شنبه و جمعه است
  • خوزستان آماده برای سیل احتمالی / نگرانی برای نابودی گندم‌ها
  • آغاز بارش های شدید و سیلابی در بیشتر مناطق کشور
  • ورود سامانه بارشی فعال به خوزستان